Gå til innhold

Obagi, kjemisk peel, laser etc.


paperlily

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har ønske om å forbedre huden min - har endel pigmentflekker, gamle acnearr og store porer. Har vurdert Obagi, og lurer på om noen her har erfaring med denne eller andre tilsvarende former for hudbehandling?

Isåfall, hva, hvor, pris? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk flott glød og mindre grov hud av kjemisk peeling, men hyperpigmenterte aknearr og kvisene ble desverre ikke bedre, så var veldig skuffetz Hadde brukt obagi kremsett i 6 uker og så denne peelingen. Men er mulig det var sesderma peel og ikke obagi, og at obagi bluepeel er sterkere og mer effektiv!

Anonymous poster hash: 80aa6...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk flott glød og mindre grov hud av kjemisk peeling, men hyperpigmenterte aknearr og kvisene ble desverre ikke bedre, så var veldig skuffetz Hadde brukt obagi kremsett i 6 uker og så denne peelingen. Men er mulig det var sesderma peel og ikke obagi, og at obagi bluepeel er sterkere og mer effektiv!

Anonymous poster hash: 80aa6...81f

Takk for at du delte :blomst:

Da høres det dessverre ut som dette kanskje heller ikke er noe for meg, ettersom pigmentflekker er det jeg helst vil fjerne. Så kjedelig at det ikke fungerte som det skulle da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har typisk kombo hud. Blank t-sone, store porer, litt acne på hakepartiet og mye sorte prikker. Jeg gikk for noen år siden til wahwah og fikk renset godt opp, knept bort hudormer osv. Så kjøpte jeg Pevonia serien for kombinert hud. Jeg så raskt bedring, så det kan anbefales. Det koster desverre litt da... Nå i dag bruker jeg bare en rensegel og dagkrem fra biotherm.

Ta deg en tur til hudpleier som kan hjelpe deg å finne riktig behandling/produkter.

Anonymous poster hash: 365e8...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du delte :blomst:

Da høres det dessverre ut som dette kanskje heller ikke er noe for meg, ettersom pigmentflekker er det jeg helst vil fjerne. Så kjedelig at det ikke fungerte som det skulle da.

Er det faktiske pigmentflekker du vil fjerne? Eller er det såkalte post-inflammatoriske hyperpigmenteringer, altså røde/brune merker etter akne? Hvis det er pigmentflekker, kan Obagi hjelpe, du må da bruke en kombinasjon av tretinoin og hydroquinone. Hvis det er etter akne, vil de forsvinne av seg selv uten behandlig. Jeg hadde også litt aknearr og røde merker, men jeg bruker tretinoin på resept fra legen heller. Mye billigere. Ulempen er at det tar lenger tid å se forbedring enn om du kjører på for fullt med Obagi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at du delte :blomst:

Da høres det dessverre ut som dette kanskje heller ikke er noe for meg, ettersom pigmentflekker er det jeg helst vil fjerne. Så kjedelig at det ikke fungerte som det skulle da.

Ja, var dumt, heldigvis er jeg god med make-up. Enig med professor orm, tror det er større suksess med redusering av pigmentflekker med obagi og/eller kjemisk peeling enn pigmentforandringer etter akne :) tror vanlige pigmentflekker er lettere å bleke.

Anonymous poster hash: 80aa6...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det faktiske pigmentflekker du vil fjerne? Eller er det såkalte post-inflammatoriske hyperpigmenteringer, altså røde/brune merker etter akne? Hvis det er pigmentflekker, kan Obagi hjelpe, du må da bruke en kombinasjon av tretinoin og hydroquinone. Hvis det er etter akne, vil de forsvinne av seg selv uten behandlig. Jeg hadde også litt aknearr og røde merker, men jeg bruker tretinoin på resept fra legen heller. Mye billigere. Ulempen er at det tar lenger tid å se forbedring enn om du kjører på for fullt med Obagi :)

Ja, det er pigmentflekker (hormonelle), ikke etter acne. Bruker man de preparatene du nevner i tillegg til Obagi? Fikk du forresten mer glød i huden med Tretinoin? Jeg synes huden min ser så gusten ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er pigmentflekker (hormonelle), ikke etter acne. Bruker man de preparatene du nevner i tillegg til Obagi? Fikk du forresten mer glød i huden med Tretinoin? Jeg synes huden min ser så gusten ut.

Nei, man kan bruke tretinoin (Airol) fra fastlegen i stedet for Obagi. Obagi bruker 0.1% tretinoin, og den du får på resept har 0,05% tretinoin. Tretinoin i seg selv virker mot pigmentflekker, men det beste er å bruke hydroquinon i tillegg for raskere og bedre resultat. Skal du gå for sistnevnte er Obagi løsningen. Tretinoin kan være med på å gi mer glød ja. Jeg bruker det, samt en toner med salisylsyre, og jeg har ganske fin hud. Men jeg bruker også Diane mot hormonell akne, så det er umulig å si hva som gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar Professor Orm! :blomst:

Jeg brukte også Diane før, men måtte slutte pga migrene. Tror det var pillene som ga meg alle pigmentflekkene faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer fraksjonert/fraksjonell/fraxonell laser. Men er usikkert på hvor godt det fungerer og hvor mye det fungerer. Moren min har tatt to omganger med laser (ikke fraksjonert, det var vel en type IPL) på pigmentflekker i ansiktet nå i vår og det ser veldig bra ut. Men dyrt, hun betalte 3000 hver gang. var der to ganger.



Anonymous poster hash: de3b2...07e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar Professor Orm! :blomst:

Jeg brukte også Diane før, men måtte slutte pga migrene. Tror det var pillene som ga meg alle pigmentflekkene faktisk.

Bare hyggelig :) Ja, det er godt mulig det. Jeg har vært heldig så langt og gått på dem i mange år, så forhåpentligvis slipper jeg unna. *Banke i bordet*

Men ja, Airolkremen kan være et godt alternativ hvis du er ute etter å spare penger. Vet du ikke nevnte det, men det er snakk om flere tusenlapper å spare. Slike behandlinger kan som du vet være veldig dyre i seg selv, og de vet nok å prakke på en ekstra kremer i tillegg. Bare husk daglig solbeskyttelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort pluss om Airol er billigere, skal høre med fastlegen neste gang jeg er der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stort pluss om Airol er billigere, skal høre med fastlegen neste gang jeg er der :)

Lurt :) Om det ikke fungerer mot pigmentflekker vil du uansett få finere hud med mindre solskader. Er du ikke helt fornøyd, så kan du heller vurdere Obagi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv dermaroller, det har hjulpet meg med dype porer! Det skal også hjelpe med å jevne ut hudtonen og gjøre huden renere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha

Prøv dermaroller, det har hjulpet meg med dype porer! Det skal også hjelpe med å jevne ut hudtonen og gjøre huden renere.

Jeg brukte Obagi i et halv år, og det hjalp meg ikke så mye. Fikk en mer "stabil" hud da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for utfyllende svar Professor Orm! :blomst:

Jeg brukte også Diane før, men måtte slutte pga migrene. Tror det var pillene som ga meg alle pigmentflekkene faktisk.

Hvordan gikk det med huden når du sluttet med Diane?

Jeg skal slutte til høsten tenker jeg, gruer meg.. har prøvd en gang før, da gikk det til helvete, mildt sagt. De hormonelle kvisene kom tilbake ganger tre. Denne gang har jeg fått tetracycliner og epiduo fra hudlege, håper det hjelper når jeg hopper av Diane.

Epiduo er forøvrig en liten mirakelkrem, den inneholder både adapalen (som er vitamin A-syre/tretinoin-lignende) og benzoyl peroxid, og huden min ser bedre ut etter kort tid. Når man kommer over den første perioden hvor det kanskje er litt irriterende på huden og uttørrende så synes jeg huden gløder, sorte hudormer forsvinner, arr blekner og til og med fine linjer blir svakere. Synes definitivt A-vitaminsyre (har også prøvd det i andre former og midler) er det beste hudpleiemiddelet. Ser ikke ut til å hjelpe mot de store porene mine da, dessverre. Jeg har prøvd Dermaroller et par ganger, men har ikke vært konsekvent nok. Synes Dr. Schrammek Green Peel og Ole Henriksen sin peel har en midlertidig effekt på store porer og glatter ut hele huden omtrent, men som sagt opplever jeg det som en midlertidig effekt, et par dager maks.

Når det gjelder pigmentflekker så har jeg hatt hell med laserbehandling =) Det lille jeg hadde ble bare mørkt etterpå og falt så av. Tror det var IPL laser.

Hørt mye bra om Obagi også, men det har jeg ikke prøvd, så kan ikke uttale meg.

Anonymous poster hash: 35578...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv dermaroller, det har hjulpet meg med dype porer! Det skal også hjelpe med å jevne ut hudtonen og gjøre huden renere.

 

Oi, hjalp den?! Takk for tipset. :) Vurderte faktisk å prøve den, men har vært usikker fordi jeg trodde kanskje det var bare noe tull som betalte bloggere reklamerte for  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvordan gikk det med huden når du sluttet med Diane?

 

Jeg skal slutte til høsten tenker jeg, gruer meg.. har prøvd en gang før, da gikk det til helvete, mildt sagt. De hormonelle kvisene kom tilbake ganger tre. Denne gang har jeg fått tetracycliner og epiduo fra hudlege, håper det hjelper når jeg hopper av Diane.

 

Epiduo er forøvrig en liten mirakelkrem, den inneholder både adapalen (som er vitamin A-syre/tretinoin-lignende) og benzoyl peroxid, og huden min ser bedre ut etter kort tid. Når man kommer over den første perioden hvor det kanskje er litt irriterende på huden og uttørrende så synes jeg huden gløder, sorte hudormer forsvinner, arr blekner og til og med fine linjer blir svakere. Synes definitivt A-vitaminsyre (har også prøvd det i andre former og midler) er det beste hudpleiemiddelet. Ser ikke ut til å hjelpe mot de store porene mine da, dessverre. Jeg har prøvd Dermaroller et par ganger, men har ikke vært konsekvent nok. Synes Dr. Schrammek Green Peel og Ole Henriksen sin peel har en midlertidig effekt på store porer og glatter ut hele huden omtrent, men som sagt opplever jeg det som en midlertidig effekt, et par dager maks.

 

Når det gjelder pigmentflekker så har jeg hatt hell med laserbehandling =) Det lille jeg hadde ble bare mørkt etterpå og falt så av. Tror det var IPL laser.

 

Hørt mye bra om Obagi også, men det har jeg ikke prøvd, så kan ikke uttale meg.

Anonymous poster hash: 35578...187

 

 

Takk for mange gode tips! Epiduo høres ut som noe jeg også kunne tenke meg å prøve. Har endel 'sorte prikker' særlig på nesa.

 

Huden min ble forøvrig fæl da jeg sluttet på Diane. Har dessverre en hormonsykdom. Nå har jeg fått Metformin, og syns huden er blitt bedre. Men som sagt, ganske ujevn.

 

Håper det hjelper deg med tetracycliner, det er så ille å ha dårlig hud, vet alt om det.

Endret av paperlily
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem, og har planer om å bestille time hos Silje Austnes. Jeg har litt trua på Obagi jeg altså. Ellers er det vel fraxel som skal være bra greier.

Anonymous poster hash: 749f2...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...