Gå til innhold

Hverdagssminke/Formell - Nybegynner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok da, ikke helt nybegynner. Men lenge siden sist.

Kort om meg:
Lysebrunt/Nøttebrunt/Rødtonet hårfarge
Blå øyner
Lyse øyenbryn
Litt fregner på sommerhalvåret

Jeg ser alltid så trøtt og livløs ut. Så mascara bruker jeg alltid, og av og til litt lysebrun øyenskygge. Foundation - kun til fest.

Men nå, etter en graviditet hvor jeg virkelig har latt meg forfalle, ønsker jeg meg tilbake til å se fresh og fin ut. Hvilke farger tror dere vil kle meg best (ikke fan av shimmer)? Jeg tror den gamle øyenskyggen har gjort sitt. Noen blogger el. dere vil anbefale som har gode tips? Jeg er ikke så flink til dette.... Har en kontorjobb jeg skal tilbake til etter permisjon, der det er delvis formell kleskode. Ønsker jo å passe inn på kontoret, noe jeg har slitt litt med. Alltid litt for "under dressed".

Noen som ønsker å sende meg i riktig retning?



Anonymous poster hash: cd6ee...d10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har lyse bryn (spesielt dersom de er lysere enn håret) er det alltid fint å definere dem litt med en mørkere skygge. De kan hjelpe deg med fargevalg på et parfymeri :) Hvis du er tøff nøk kan du også få en frisør til å farge dem/forme dem for deg for et par hundrelapper eller farge dem hjemme selv.

Øyenbrynene gjør MYE for hvor opplagt du ser ut og for ansiktet generelt.

Eden-Before-%26-After-Final-L.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyse bryn (spesielt dersom de er lysere enn håret) er det alltid fint å definere dem litt med en mørkere skygge. De kan hjelpe deg med fargevalg på et parfymeri :) Hvis du er tøff nøk kan du også få en frisør til å farge dem/forme dem for deg for et par hundrelapper eller farge dem hjemme selv.

Øyenbrynene gjør MYE for hvor opplagt du ser ut og for ansiktet generelt.

Eden-Before-%26-After-Final-L.jpg

Hva slags skygge er brukt her?

Anonymous poster hash: 12abf...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyse bryn (spesielt dersom de er lysere enn håret) er det alltid fint å definere dem litt med en mørkere skygge. De kan hjelpe deg med fargevalg på et parfymeri :) Hvis du er tøff nøk kan du også få en frisør til å farge dem/forme dem for deg for et par hundrelapper eller farge dem hjemme selv.

Øyenbrynene gjør MYE for hvor opplagt du ser ut og for ansiktet generelt.

Eden-Before-%26-After-Final-L.jpg

Ja, jeg har prøvd å fylle litt farge i de av og til. Men får ikke hårene til å legge seg riktig... De er en skitten blondfarge.

Hva anbefaler du av produkter? Langt til nermeste parfymeri..

Anonymous poster hash: cd6ee...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anastasia Beverly Hills sine øyenbrynsprodukter er fantastiske. Jeg har brow wiz og brynspudderet, og er utrolig fornøyd. :)

Kjøpes på beautybay.com (er dyrt på kicks og Coverbrands, så derfor jeg anbefaler denne siden).

Anonymous poster hash: 1d92b...d27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har prøvd å fylle litt farge i de av og til. Men får ikke hårene til å legge seg riktig... De er en skitten blondfarge.

Hva anbefaler du av produkter? Langt til nermeste parfymeri..

Anonymous poster hash: cd6ee...d10

Altså jeg har en øyenbrynspenn kjøpt på hm.. Så det sier seg vel selv at det ikke blir så bra :P

Anonymous poster hash: cd6ee...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags skygge er brukt her?

Anonymous poster hash: 12abf...57b

Ja, jeg har prøvd å fylle litt farge i de av og til. Men får ikke hårene til å legge seg riktig... De er en skitten blondfarge.

Hva anbefaler du av produkter? Langt til nermeste parfymeri..

Anonymous poster hash: cd6ee...d10

Her er det brukt noe som heter "Christian Eyebrow Kit" uten at jeg har noen erfaring med den varianten. Valgte bildet mest for å illustrere forskjellen.

Det jeg kan anbefale (og bruker selv) er Smashbox Brow Tech (bilde under). Her får du 2 farger, én mørkere og én lys. Den lyse skal brukes der du har mest hår og den mørkere til å fylle inn der du har mindre hår. I tillegg er det en større "lomme" med øyenbrynsvoks (som får hårene til å ligge den veien du vil, TS) som du kan bruke i forkant eller etter du har lagt på.

31yRRxzYDFL.jpg

Husk også at du trenger en skråbørste til å legge skyggene og voksen. Vi snakker denne typen:

SB_C573_430.jpg

(denne heter Angle Brow Brush #12)

Du får kjøpt det begge deler f.eks. på Kicks.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta et bilde og vise på mine egne bryn hvordan Smashbox sitt fungerer, gi meg et par minutter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her. Bildet er noe rødt, fordi dårlig lys på badet, men you get the point. Ser også at jeg burde ha nappet brynene ;)

For mitt ansikt gjør det i alle fall mye å få brynene på, men som dere ser er jeg heldig og født omtrent uten øyenbryn fra naturens side. :sarkasme:

Endret av Ølbriller
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å begynne med en CC-krem og litt solpudder? Øyebrynene kan du og farge, jeg gjør det selv med sånn Depend du kjøper på H&M. Bare ikke la det virke så lenge!



Anonymous poster hash: 6bf9d...6c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4zb4ObX.jpg

Her. Bildet er noe rødt, fordi dårlig lys på badet, men you get the point. Ser også at jeg burde ha nappet brynene ;)

For mitt ansikt gjør det i alle fall mye å få brynene på, men som dere ser er jeg heldig og født omtrent uten øyenbryn fra naturens side. :sarkasme:

Wow, tusen takk for at du tar deg så god tid for hjelpe :)

Jeg ser hvor mye forskjell det gjør ja. Er det veldig krise hvis man bommer på fargen? Synes det godt viss man har valgt en tone for mørk/lys? Det tar en time inn til nermeste by, så er ikke der så ofte. Tenker derfor å bestille over nett. Men jeg har så lite peil, så burde sikkert tatt meg den tiden.. :)

Anonymous poster hash: cd6ee...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å begynne med en CC-krem og litt solpudder? Øyebrynene kan du og farge, jeg gjør det selv med sånn Depend du kjøper på H&M. Bare ikke la det virke så lenge!

Anonymous poster hash: 6bf9d...6c4

Hva er cc krem? Hørt om bb, men har ikke skjønt greia. Solpudder har jeg prøvd, men vasket det bort med en gang igjen. Det der fikk jeg bare ikke til altså...

Er det ikke litt skummelt å drive med slik billig hjemmefarging?? En vennine av meg fikk meterbreie bryn etter slik farging, det satte seg jo i huden!

Anonymous poster hash: cd6ee...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å tegne øyenbryn, ølbriller.

Jeg har selv veldig mørke øyenbryn naturlig, og er dårlig på å nappe dem så de er litt forskjellige. Kommer det smashboxkittet i forskjellige farger, eller passer den ene til alle?

Har du noen gode anbefalninger på øyenbrynskost? (Den du anbefalte fra kicks, hvor dyr er den? :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bossa Nova

Hva er cc krem? Hørt om bb, men har ikke skjønt greia. Solpudder har jeg prøvd, men vasket det bort med en gang igjen. Det der fikk jeg bare ikke til altså...

Er det ikke litt skummelt å drive med slik billig hjemmefarging?? En vennine av meg fikk meterbreie bryn etter slik farging, det satte seg jo i huden!

Anonymous poster hash: cd6ee...d10

Det går fint an å skrubbe det bort fra huden, slik at kun fargen i hårene er igjen. Tipse venninna di om å bruke en peelingkrem over neste gang for å få det bort :)

Når du har blå øyne syns jeg det er fint med brun og champagnefarger til hverdagssminke.

post-89885-0-37424100-1432374290_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4zb4ObX.jpg

Her. Bildet er noe rødt, fordi dårlig lys på badet, men you get the point. Ser også at jeg burde ha nappet brynene ;)

For mitt ansikt gjør det i alle fall mye å få brynene på, men som dere ser er jeg heldig og født omtrent uten øyenbryn fra naturens side. :sarkasme:

Du har mye mer hår enn meg, så du kan prise deg heldig! :) Pent resultat, forresten!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an å skrubbe det bort fra huden, slik at kun fargen i hårene er igjen. Tipse venninna di om å bruke en peelingkrem over neste gang for å få det bort :)

Når du har blå øyne syns jeg det er fint med brun og champagnefarger til hverdagssminke.

c42e3cb1000635aa4d7e9b9f.jpg

:)

Ja, men jeg finner ikke de fargene jeg ønsker uten shimmer/glitter. Det fyker jo over alt. Ønsker matte skygger, for de får jeg til å legge ordentlig uten masse søl. Jeg har litt oljete lokk, så føler at de kremete skyggene ikke holder like lenge.

Anonymous poster hash: cd6ee...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Uhumskheter

Hva er cc krem? Hørt om bb, men har ikke skjønt greia. Solpudder har jeg prøvd, men vasket det bort med en gang igjen. Det der fikk jeg bare ikke til altså...

Er det ikke litt skummelt å drive med slik billig hjemmefarging?? En vennine av meg fikk meterbreie bryn etter slik farging, det satte seg jo i huden!

Anonymous poster hash: cd6ee...d10

ta vaselin eller bittelitt fuktighetskrem på huden rundt øyenbrynet, da setter ikke fargen seg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

:)

Ja, men jeg finner ikke de fargene jeg ønsker uten shimmer/glitter. Det fyker jo over alt. Ønsker matte skygger, for de får jeg til å legge ordentlig uten masse søl. Jeg har litt oljete lokk, så føler at de kremete skyggene ikke holder like lenge.

Anonymous poster hash: cd6ee...d10

Ok, da kan du droppe shimmerfarger :) Hva slags farger liker du til øynene? Det går også an å duse ut kajal, som er matt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da kan du droppe shimmerfarger :) Hva slags farger liker du til øynene? Det går også an å duse ut kajal, som er matt.

Champagne/Brun/Kopper/Orange - toner

De skyggene jeg har i disse fargene har enten mye shimmer, eller er kremet. Har ikke funnet de i matte skygger. Enten er jeg elendig til å lete, elles så finnes de ikke? :P Jeg trenger ikke en hel stor palett med 100 farger heller. Det holder med 4 stk i riktig fargetoner som passer meg. Men har enda ikke funnet den perfekte paletten...

Anonymous poster hash: cd6ee...d10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Champagne/Brun/Kopper/Orange - toner

De skyggene jeg har i disse fargene har enten mye shimmer, eller er kremet. Har ikke funnet de i matte skygger. Enten er jeg elendig til å lete, elles så finnes de ikke? :P Jeg trenger ikke en hel stor palett med 100 farger heller. Det holder med 4 stk i riktig fargetoner som passer meg. Men har enda ikke funnet den perfekte paletten...

Anonymous poster hash: cd6ee...d10

Se på Mac sine øyenskygger, f.eks soft brown (matte), cork satin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...