Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Gjest Cevita

Etter å ha lest så mye fint om koreasminke (og andre hudpleieprodukter) i diverse andre tråder, så skulle jeg ønske det fantes en egen tråd med kun koreasminke (og annen god asiasminke) man kan anbefale til andre, eller eventuelt produkter andre bør skygge unna.

Har ikke noe å bidra med selv enda, men venter på et par pakker i posten.

Husk link til produktet :)

Endret av Siennna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva... er korea/asiasminke? Prøvde å google, men fant ikke noe stort...?



Anonymous poster hash: 32c65...2e0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva... er korea/asiasminke? Prøvde å google, men fant ikke noe stort...?

Anonymous poster hash: 32c65...2e0

Går ut fra at TS mener sminke fra Korea. Hva ellers? Type merker som ikke er så kjent her osv...

Anonymous poster hash: 32f55...1bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Det jeg tenker når jeg tenker på koreasminke er at de er veldig tidlig ute på sminke/hudpleiefronten. F.eks. har bb-crem vært lenge i korea/asia, mens det først nå nylig har kommet til europa. Og da er det også verdt å merke seg at den koreanske bb-creamen skal ha enda flere gode egenskaper enn den norske.

Mange av disse produktene er også ganske billige, og greie å få tak i på ebay.

Selv har jeg hatt god erfaring med Skin79 VIP Gold Collection Super Plus Blebesh Balm. Som er en bb-bream som er perfekt for min lyse hud, spesielt om sommeren hvis jeg bare ønsker å jevne ut huden litt. Har hverfall brukt opp 3 flasker av denne, også er det billig og! Rundt en rundrelapp på ebay, og ser også at coverbrands har tatt inn denne og selger den for 150.

I tillegg har jeg bestilt, og venter på:

Rensekrem fra Missha

Epleskrubb fra Tonymoly

Nesestrips fra Tonymoly

Endret av Siennna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cevita

Kan forresten legge til denne også.

Skin79 snail nutrition bb cream: Synes nesten denne er enda bedre enn VIP gold, og at den fungerer som et slags viskelær når jeg smører den utover. Alt av rødhet osv, bare forsvinner, og igjen ligger det igjen noe som ser ut som naturlig ren hud. Dessverre så passer ikke fargen til meg. Jeg er for blek, så når jeg har på denne så ser jeg rett og slett litt for gul/brun ut, og det er akkurat så mye at jeg føler at det ser unaturlig ut.

Også er den visst laga av snegler? Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg synes det er ekkelt eller ikke... men det er jo godt mulig at det er bra for huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo skrevet litt om mine favoritter i den andre tråden, men supert å kunne samle det her! :tommelsmil: Jeg er veldig fan av asiatiske merker. Det er billig og bra. Mesteparten ihvertfall.

Mine favoritter:

Holika Holika Petit BB-krem. Her har jeg prøvd både den lilla, Moisture, og den oransje, Essential. Den lilla skal gi mer fukt, mens den oransje skal være god på rynker og denslags, men jeg synes ikke forskjellen på disse er nevneverdig stor. Ikke-eksisterende kan vi heller si. :fnise: Disse BB-kremene er for det første dødsbillige, rundt 35 kroner. De er dessuten veldig gode på det jeg er ute etter i en BB-krem, nemlig å jevne ut huden og skjule småfeil. De smelter fint inn i huden min og fremhever ikke tørre partier - som er mitt største problem. De lukter ganske så parfymert med en gang, men lukten forsvinner veldig snart.

Holika Holika Heartful Moisture Lipstick. Jeg har denne i fargen Sweet Coral, CR301, og den er nyyydelig. Se her. Den er dessuten helt fantastisk i konsistensen, jeg liker faktisk denne bedre enn Dior Lip Addict Extreme mtp. tørrhet.

Skinfood Salmon Concealer. Jeg har denne i den lyseste, Blooming Salmon (litt av et navn! :hoho: ) og den passer perfekt til å lysne opp min NC20/UD Naked 2.0/Healthy Mix 52-hud. Jeg har veldig mørke ringer under øynene og har vært på concealerjakt hele mitt sminkebrukende liv. Etter at jeg prøvde denne har jeg stoppet. :hjerte: Den lysner som en tryllepenn og skjuler som en concealer. Den er lett i konsistensen, glir fint på huden, fremhever ikke tørre partier, setter seg ikke i de fine linjene under øynene (så sant den settes med pudder!) og er rett og slett helt fantastisk. Første gangen jeg brukte den utbrøt jeg et stort ''åååååiiiiiiiii''' i speilet. Den krever ingenting av den som påfører, og det er omtrent bare til å kaste den på. Den blir fin uansett hva du gjør!

------------------------

Jeg anbefaler IKKE Holika Holika Heartful Glossy leppestift. Den var så langt fra glossy som det går an å komme. :dry:

Jeg har også prøvd både den rosa og den gullfargede BB-kremen til Skin79 og er godt fornøyd med dem også. :)

Nå har jeg en ny ladning på vei i posten. Litt hudpleie fra Skinfood og neseporeting fra Holika Holika. Kan oppdatere når jeg har fått pakken og prøvd meg litt frem.

----------

En ting til som jeg må nevne (i dette ekstremt usammenhengende innlegget): den Sør-Koreanske posten er tydeligvis veldig rask. :fnise: Første gang jeg bestilte fra en Sør-Koreansk selger belaget jeg meg på å vente Kina-lenge på pakken, men det tar faktisk mindre enn en uke. Forrige gang, fra selgeren f2plus1 (som jeg kjøper det meste fra), tok pakken min bare 5 virkedager! :overrasket:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte forresten å nevne at Musings of a Muse er veldig fan av asiatisk sminke, og har ekstremt mange omtaler om asiatiske produkter på bloggen sin. :tommelsmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holika Holika Petit BB-krem. Her har jeg prøvd både den lilla, Moisture, og den oransje, Essential. Den lilla skal gi mer fukt, mens den oransje skal være god på rynker og denslags, men jeg synes ikke forskjellen på disse er nevneverdig stor. Ikke-eksisterende kan vi heller si. :fnise: Disse BB-kremene er for det første dødsbillige, rundt 35 kroner. De er dessuten veldig gode på det jeg er ute etter i en BB-krem, nemlig å jevne ut huden og skjule småfeil. De smelter fint inn i huden min og fremhever ikke tørre partier - som er mitt største problem. De lukter ganske så parfymert med en gang, men lukten forsvinner veldig snart.

Har du veldig lys hud?

Noen BB-kremer blir jo liggende som en hvit maske på huden, så jeg må bare spørre før jeg prøver denne: :fnise: Jeg er vel omtrent NC20 hos Mac, hvis det sier deg noe. :)

Anonymous poster hash: 1f924...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du veldig lys hud?

Noen BB-kremer blir jo liggende som en hvit maske på huden, så jeg må bare spørre før jeg prøver denne: :fnise: Jeg er vel omtrent NC20 hos Mac, hvis det sier deg noe. :)

Anonymous poster hash: 1f924...348

Jeg er også NC20-isj. :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinfood Salmon Concealer. Jeg har denne i den lyseste, Blooming Salmon (litt av et navn! :hoho: ) og den passer perfekt til å lysne opp min NC20/UD Naked 2.0/Healthy Mix 52-hud. Jeg har veldig mørke ringer under øynene og har vært på concealerjakt hele mitt sminkebrukende liv. Etter at jeg prøvde denne har jeg stoppet. :hjerte: Den lysner som en tryllepenn og skjuler som en concealer. Den er lett i konsistensen, glir fint på huden, fremhever ikke tørre partier, setter seg ikke i de fine linjene under øynene (så sant den settes med pudder!) og er rett og slett helt fantastisk. Første gangen jeg brukte den utbrøt jeg et stort ''åååååiiiiiiiii''' i speilet. Den krever ingenting av den som påfører, og det er omtrent bare til å kaste den på. Den blir fin uansett hva du gjør!

hvordan anbefaler du å påføre denne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan anbefaler du å påføre denne ?

Jeg bruker fingrene. Det gjør jeg forøvrig med alle kremprodukter, men det er nok en smakssak mer enn noe annet. Føler at varmen fra fingrene hjelper produktet å smelte inn i huden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg bestilt BB-krem og concealer. Elsker å teste ny sminke og hudpleie, så dette blir spennende! :)



Anonymous poster hash: 306f0...28e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om en bra lys foundation og setting powder som er mattende?

Endret av amadine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også NC20-isj. :jepp:

Supert, da er den bestilt! Takk for svar! :)

Anonymous poster hash: 1f924...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tigress

Skin79 Oriental Gold Plus BB Cream

Missha Perfect Cover BB Cream

Lioele Triple the Solution BB Cream

SkinFood Aloe BB Cream

Dr. Jart+ Black Label BB Cream.

Holika Holika Petit Moisture BB Cream

Skin79 Snail Nutrition BB Cream

Alle desse er kjempegode, gjer perfekt hud, naturleg resultat og kan leggjast i mange lag. Skin79 og Missha er litt gråare enn dei andre, og vil nok passe betre på rosa hud. Eg kan bruke alle, eg har ljos hud med nøytral undertone, NW13-15/NC15. Snail Nutrition må få oksidere ei stund på meg, men så blir den også bra.

SkinFood Salmon Concealer, eg brukar båe fargar, #2 om sumaren og #1 om vinteren. Utruleg bra på mørke ringar.

Lioele har ein augebrynsblyant som er fantastisk også, men eg har han ikkje her, så eg hugsar ikkje presis kva han heiter, men han heiter noko med "auto". Eg har også gel-liner frå Lioele som er veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Noen som vet om en bra lys foundation og setting powder som er mattende?

Missha Perfect Cover BB Cream i #13 om du er veldig ljos, eller #21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som anbefaler den SkinFood Salmon concelaer, er det noen av dere som kan abefale meg hvilken tone jeg burde ha?

Bruker bareminerals medium beige i foundation :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er i mot dyretesting innen kosmetikk så burde man kanskje holde seg unna Koreanske merker?

Jeg vet at i Kina så er det obligatorisk at dyr er forsøkskaniner for sminke o.l, de spiser jo hund i Korea også, så da er det vel kanskje samme greia der?



Anonymous poster hash: 9854e...36b
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...