Gå til innhold

Hund som sulter seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en kresen hund her hjemme, som må gå på diettfôr en periode (et par mnd). Begynte på mandag. Han har spist 2-3 kuler. Ikke noe mer. Han har revet skåla overende og kulene utover, i let etter noe "ordentlig" mat.

Egentlig skulle veterinæren ringe meg i går (en annen vet., en second opinion), men hørte ikke noe, så han går på fôret helt til de sier noe annet...

Hvor lenge kan han sulte seg før det blir farlig?

Anonymous poster hash: 83c93...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må legge til at han er tynn fra før av.

Anonymous poster hash: 83c93...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kun det tørrfôret, veterinæren sa strengt INGENTING annet. Det ødelegger for prøvene osv :(

Han får struvittfôr.

Anonymous poster hash: 83c93...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig. Stakkars bisken! Prøv å håndmate ham litt nå og da. Ellers vet jeg ikke. Han sulter jo ikke, men det blir kjipt for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men hva hvis han ikke spiser hele uka?

Anonymous poster hash: 83c93...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spiser nok når han blir sulten. Men hør med veterinæren igjen, kanskje det finnes en annen type diettfor han liker bedre. Eller prøv å gi ham det med vann i skåla, kanskje det smaker bedre oppbløtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Ta kontakt med veterinæren igjen og få tips.

Vondt å være vitne til at hunden absolutt ikke spiser over flere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler ikke på veterinæren... Men som sagt venter jeg på en tlf fra en annen veterinær :) hvis jeg ikke hører noe tidlig idag, får jeg ringe inn og purre..

Ikke gøy å se på, nei, tror neppe hunden har det så bra heller :(

Anonymous poster hash: 83c93...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis du lar det ligge i bløt en liten stund, så det blir mykt? :) jeg har også ei kresen lita tulle, men hvis jeg bare er litt fantasifull på måten det blir servert, så spiser hun:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal se at det kommer seg:)

Vi hadde en omplasseringshund som kun hadde fått kylling og leverpostei før hun kom til oss. hun streiket flere ganger i uka i begynnelsen, men etter hvert begynte hun å spise maten som normalt:)

Akkurat nåmer det varmt i tillegg, hunden vår spiser også mindre enn normalt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern maten om hunden ikke har spist på 10 minutter, sett det tilbake til kvelds, ikke gi noe underveis fordi du synes synd i h*n. Spiser han ikke kvelds, gjør du det samme da også, og setter det frem til frokost.

Ellers får du rett å slett trimme hunden mer, slik at h*n blir mer sulten og spiser. Lykke til!



Anonymous poster hash: 8879d...db4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rå foring er noe av det beste en hund kan få, hvorfor må han på død og liv ha detre foret?

Urolithiasis er den medisinske termen refererer til tilstedeværelsen av stein i nyrene, blære eller hvor som helst i urinveiene. Struvitt — den primære sammensetningen av disse steinene — er et materiale som består av magnesium, ammonium og fosfat. Steinene er mer vanlig i kvinnelige hunder enn i hannhunder, og typisk i dyr som er mid-range i år (6-7 år). Struvitt steiner utgjør mer enn en tredjedel av alle steiner funnet i urinveiene av hunder.

Behandling

Kosttilskudd ledelse, i forbindelse med antibiotikabehandling, har vært effektiv på å oppløse struvitt steiner. Hvis kosttilskudd ledelse brukes, følge den eksplisitt og eliminere andre matvarer og behandler inntil dyret er fullstendig restituert.

Prosessen med å løse opp steiner tar vanligvis mellom to uker og opptil sju måneder. Hvis steinene ikke begynne å oppløse etter noen uker, kirurgi kan være nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå foring er noe av det beste en hund kan få, hvorfor må han på død og liv ha detre foret?

Du høres ikke helt opplyst ut.

Anonymous poster hash: 83c93...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fjern maten om hunden ikke har spist på 10 minutter, sett det tilbake til kvelds, ikke gi noe underveis fordi du synes synd i h*n. Spiser han ikke kvelds, gjør du det samme da også, og setter det frem til frokost. Ellers får du rett å slett trimme hunden mer, slik at h*n blir mer sulten og spiser. Lykke til! Anonymous poster hash: 8879d...db4

Han spiser aldri etter trim.

Anonymous poster hash: 83c93...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stian86

Du høres ikke helt opplyst ut.

Anonymous poster hash: 83c93...149

hei du. Snakker av erfaring. Min hund hadde furunkulose osv. Men etter råforing forsvant det og andre plager. Men les ka eg skriver NOE av det beste, det vil si at det finnes og andre ting. Så er nok er opplyst enn deg hvertfall :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...