Gå til innhold

Hvor mange ganger om dagen går dere på tur i denne varmen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel hund, og han har det best inne. Blir en dotur formiddag og før leggetid.



Anonymous poster hash: 860f0...c49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morning, ettermiddag og kveld. ellers doturer når han spør om det. Er bare valpen så :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dessverre hoggormår også, det det blir turer i bånd. Ser på han når han har fått nok. Det blir ikke lange turen.



Anonymous poster hash: 860f0...c49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir tisseturer på eiendommen da, men tror det er best å holde han mest mulig inne nå.



Anonymous poster hash: 860f0...c49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tisseturer på dagen, lengre tur sent på kvelden



Anonymous poster hash: f131d...123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morning, ettermiddag og kveld. ellers doturer når han spør om det. Er bare valpen så :)

:O Ordentlig bebis? I så fall må han ut etter lek, etter mat, etter vann, etter søvn :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går inn og ut som hun vil i hagen, blir ikke noen turer i denne heten.



Anonymous poster hash: c7ae7...dbb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:O Ordentlig bebis? I så fall må han ut etter lek, etter mat, etter vann, etter søvn :rodmer:

Nei, litt større bebis nå, vi er over det stadiet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, litt større bebis nå, vi er over det stadiet :)

Flott for deg, for det er slitsomt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

tidlig på morgenen før det blir for varmt, og så sent på kvelden når det heller ikke er så varmt. utover det så henger vi i hagen. Masse vann og innimellom en liten kalddusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dessverre hoggormår også, det det blir turer i bånd. Ser på han når han har fått nok. Det blir ikke lange turen. Anonymous poster hash: 860f0...c49

Det er jo båndtvang på denne årstiden så hold hunden din i bånd uavhengig av hoggorm eller ei.

Anonymous poster hash: fe509...4a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dalma

Naboen drar på joggetur om kvelden, så da utnytter jeg at hun aldri riktig lærte seg å si nei og lemper bikkja på henne. Ellers har jeg pleid å slippe den ut innimellom, men etter at den fant veien til naboens barnebasseng får det bli med dritepauser i bånd, gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt dette opphenget i antall ganger tur folk har? For noen er "en tur" femten minutter i bånd rundt kvartalet, for andre er "en tur" tre timer på fjellet. Skal man få noe ut av spørsmålet må man nesten spørre om hvor lenge folk er på tur og hva de gjør i disse turene.

For vår del - jeg har en korthårshund som ikke plages nevneverdig av varmen - så går vi kjempekorte lufteturer på noen minutter tre-fire ganger om dagen, i tillegg til en hovedtur. Denne kan gjerne foregå midt på dagen hvis vi går i skyggefull skog, eller så pleier vi å gå langs sjøkanten/elver/vann så vi har mulighet til å kjøle oss ned når som helst. Da går vi en time eller to. Eventuelt trener vi spor eller lydighet, men da har hunden konstant tilgang til kjølig vann, og vi trener ikke like lange økter i varmen midt på dagen. Alternativt kan vi dra ut og jogge eller gå litt tøffere turer eller kjøre lengre, hardere treningsøkter på kvelden når det er litt kjøligere. På turene gjør vi morsomme lydighetsøvelser, trener balanse på trestammer og steiner, apport av pinner, gresstrå og ymse annet vi finner rundt omkring, trener på bli, og kom, og gjør godbitsøk i gress og lyng. Luktdiskriminering er også gøy, da finner jeg en stein eller en pinne eller lignende som jeg tar på, så sender jeg hunden ut for å søke opp hvilken gjenstand jeg har tatt på.

Igår var turen ca 5-6 timer på fjellet (med rikelig vanning av hunden, naturligvis), idag blir det nok bare en liten times tusletur i skogen på kvelden.



Anonymous poster hash: 793b7...89b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har store hundegårder + stor hage så blir mest der de luftes i denne varmen. Skogstur eller joggetur på kvelden noen.

Hundene gleder seg nok til lavere temperaturer, mens jeg nyter at vi har sommer i år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Tre faste turer, en morgen, en på ettermiddag og en på kvelden før senga :) Blir mindre turer nå i varmen, men han er korthåre og tåler endel varme da.Er vel¨ heller eieren som sliter :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...