Gå til innhold

Illsint dame kjeftet på meg fordi katten hennes besøker meg i hagen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inviter henne opp på kaffe en dag selv neste gang du ser henne og hun kanskje oppfører seg litt mer hyggelig. :)



Anonymous poster hash: fdb26...c70
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inviter henne opp på kaffe en dag selv neste gang du ser henne og hun kanskje oppfører seg litt mer hyggelig. :)

Anonymous poster hash: fdb26...c70

Hadde aldri bedt den gale dama på kaffe! Blås i henne og dersom hun skulle snike seg rundt på tomta di så be hun stille å rolig å fjerne seg og si at hun ikke er velkommen hos deg.

Anonymous poster hash: ed1bd...151

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kattenes vegne vil jeg få takke for at det finnes mennesker som deg! Og katteeierne i nabolaget bør jo være sjeleglad for at det finnes noen som lar kattene kose seg i hagen deres når de ikke har hage selv.

Kjerringa er jo tydeligvis ikke helt riktig skrudd sammen, så ikke bry deg om henne du!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri bedt den gale dama på kaffe! Blås i henne og dersom hun skulle snike seg rundt på tomta di så be hun stille å rolig å fjerne seg og si at hun ikke er velkommen hos deg.

Anonymous poster hash: ed1bd...151

Og hva skader det å prate med henne og forklare henne at kattene verken får mat eller lov til å være inne? Må man være så kalde i dette landet. Nei, hun oppfører seg ikke helt etter hva folk anser som normalt, men for alt TS vet så vil en skikkelig samtale med denne damen føre til at det aldri blir noen konflikter igjen.

Møter man henne med "pell deg vekk fra tomta mi", så er vel sannsynligheten stor for at det blir mer konflikter dersom katten kommer over igjen.

Anonymous poster hash: fdb26...c70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Det er stikk motsatt av alle katteeiere jeg har snakket med!

Ikke for å undskylde dama, for hun oppførste seg jo helt uakseptabelt, men det kan jo hende at hun har opplevd at noen har stjelt en katt fra henne før, eller at en katt hun eide valgte seg ny eier, som noen katter tydeligvis gjør. Da kan det jo hende hun ser spøkelser på høylys dag.

Uansett håper jeg at du slipper å se henne igjen, men du skal bare fortsette å kose deg med kattene som kommer på besøk. Jeg tror de fleste katteeiere synes det er godt og litt betryggende å ha sånne som deg i nabolaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrienneOfTarth

Herregud, snakk om å være hysterisk.

Dette ville jeg ikke brydd meg om. Katter går jo som kjent hvor de vil og man bør ha bevis før man anklager noen for noe sånt. Noen katter er jo også veldig sosiale og skal ha kos med alle som vil eller ikke vil for den del.

Jeg har katter selv og syns det er helt greit at kattene mine drar på besøk til andre. Bare fint det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BrienneOfTarth

Forresten, det at hun sa at hun skulle anmelde hvis hun så katten hos deg en gang til vitner jo bare om at hun er rimelig teit.

Du får be henne om å holde katten sin inne da hvis hun ikke takler at katten går til din hage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig det må være TS! At kattene har funnet et felles fristed er jo bare hyggelig. Kunne du hengt opp en lapp et sted du tror hun ser den? Skrevet noe allá:

"Hei katteeiren som reagerte på at katten var på besøk hos meg. Jeg er ikke interessert i ta over noens katt, jeg er sikker på at katten har et flott liv hjemme hos deg. I hagen min kommer det stadig katter innom, de leker, sover i skyggen og drikker vann. Mat får de ikke, for da vet jeg at de kan finne på å bli. Dyrebeskyttelsen har oppfordret folk til å sette ut vann til fremmede katter i denne varmen, og om naboene er snille med kattene er det større sjanse for at de trives i nabolaget og ikke stikker av. Om katten slipper ut må den få lov til å gå dit den vil, det er tross alt et dyr med sterk egenvilje. Jeg synes da det er hyggelig at den kommer i hagen min for litt drikke og kos, enn at den løper på veien, jager smådyr eller besøker mennesker som ikke ønsker den velkommen. Med vennlig hilsen nabo som kun ønsker kattebesøk, ikke sin egen katt"

Jeg smeltet forresten fullstendig den dagen katta mi hoppa inn i naboens bil for å bli med han på jobb. Han bare lo og løftet henne ut, mannen som hadde ropt til meg at "han faen ikke skulle ha noe kattejævel i nabolaget". Folk snur:)



Anonymous poster hash: 941cb...e1d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et utyske.. Helt ærlig tror jeg ikke det nytter å hverken si eller skrive noe til sånne folk. Hun er sikkert ikke helt god ellers heller. Hadde jeg sett Pusina mi på fanget ditt sånn, så hadde jeg bare blitt veldig glad (og litt rørt.. :rodmer: ). Du er bare snill og god TS, prøv å bare glemme hele greia du. Og fortsett for all del å kose deg med de pusene du har på besøk. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter pris på sånne hageeiere og naboer som koser litt og aksepterer katter, spesielt så lenge de ikke prøver å mate eller ta de med inn. Fortsett med ditt og kommer dama igjen får du heller be henne holde katta hjemme, for du kan ikke kontrollere hvor dyret reker rundt.

Forøvrig mistenker jeg at jeg har en nabo som har prøvd å "tvangsadoptere" en av mine katter, men det gikk visst ikke så bra for den kom nå hjem igjen. Hadde jeg kunnet bevist med sikkerhet at katten ble holdt inne av denne personen, så hadde vedkommende nok fått så ørene flagret, men nå får jeg nøye meg med å skule... ;)



Anonymous poster hash: 3e7db...7e6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...