Gå til innhold

Illsint dame kjeftet på meg fordi katten hennes besøker meg i hagen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huff er litt satt ut her nå. Jeg bor i en enebolig, og like ved er det 6 blokker med leiligheter, mange av de som bor der har katt.

Jeg har en stor hage, og ofte kommer kattene ned hit, drikker vann fra bøtter/fuglebad, jakter på fugler, ligger og koser seg i gresset, går på do i blomsterbeddet eller følger nøye med på hva jeg driver med :fnise: Jeg synes disse kattene som kommer på besøk er kjempefine og ikke noe problem at de er her.

Jeg har ALDRI gitt de mat eller godbiter eller tatt de med innendørs, dersom døra fra hagen står åpen og de går inn for å utforske bærer jeg de ut med en gang og lukker døra. Bruker heller ikke å ta de opp for å kose med de, men er 2 stykker som fotfølger meg og klatrer opp buksebenet om de ikke får noen godord og litt ekstra kos, etter litt kos er de fornøyde og fortsetter med sitt.

Så til problemet, jeg sitter ofte ute med laptop eller leser, skjer ofte at kattene kommer for kos og det får de - klør de bak øret eller lar de ligge i fanget til de går lei. For en liten stund siden satt jeg da ute i sola og leste et blad, en flott liten pusefrøken kommer og hopper opp i sofaen og legger seg til der (sikkert godt i skyggen). Plutselig skvetter jeg til av at en illsint sur dame står og kjefter bak meg, hun har gått inn i hagen min og sneket seg innpå, katten får panikk og sprinter av gårde (ikke så rart når noen står og roper).

Hun kjeftet veldig mye og jeg ble helt på gråten, men kort sagt så mener hun jeg prøver å stjele katten hennes, sa noe om at om hun ser katten her igjen skal hun anmelde meg for tyveri og lange remser om at jeg er frekk og tar meg til rette med andres dyr. Jeg prøvde å forklare, men ble avbrutt så fikk ikke sagt stort. Hun stompet ut av hagen igjen, og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre.

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men er satt ut og synes dette var utrolig kjipt. Hva synes dere katteeiere? Har jeg gått over streken ved å la katten slappe av i hagen? Burde jeg ha jaget bort kattene?



Anonymous poster hash: 6325a...3d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For ei kjerring! Det er jo ikke akkurat slik at du har bedt katten hennes komme til deg. Hvis hun ikke vil at katten skal dra i andre sine hager får hun heller ha den inne. Jeg har ikke katt selv, men om jeg hadde hatt, så hadde jeg bare syntes det var koselig at den gikk i hagen til noen som faktisk likte katter og fikk kos av dem. :) Det er bare hun som mest sansynlig feiler noe.



Anonymous poster hash: d849b...28e
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er katteeier. Foretrekker sånne som deg fremfor de som klikker av at kattene går over tomta.

Det finnes crazy mennesker overalt. Prøv å heve deg over utbruddet hennes. Kanskje katten er det eneste hun har her i verden.

Hun vil selvfølgelig ikke komme noe vei med en anmeldelse.

Anonymous poster hash: 99e8d...c9e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne anmelde. Politiet kommer til å få seg en god latter på pauserommet og en god historie til julebordet.



Anonymous poster hash: bfe26...cba
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld henne for å ta seg inn i hagen din for å trakkassere deg. Dyreeiere kan ikke forvente at dyrene deres skal få gå løst å gjøre som de vil og at andre bare må passe på hvordan de forholder seg til dem. Be kjerringa skaffe seg huskatt om hun ikke tåler at katten får oppmerksomhet fra andre. Du har ikke gjort noe galt.



Anonymous poster hash: 90686...1c2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Skjerper hun seg ikke umiddelbart får du be om at hun får kontroll på katten sin og sørger for at den ikke går inn i andres hager, samt si at du kommer til å anmelde både henne og katta for trespassing om du ser dem i hagen din igjen... Det er vel omtrent like rasjonelt.

For en kjerring. Hva skjedde med å snakke med folk??

Anonymous poster hash: 4c68e...01b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, den dama driter du i, og kommer hun inn i hagen din igjen så kjeppjager du kjeringa.

Makan til hysterisk kvinnfolk.

Hvis du ikke har noe problem med disse kattene som kommer innom hagen din så fortsetter du som før. Ikke la denne dama galne dama ødelegge for deg. Kommer katten hennes igjen så oppfører du deg som vanlig.

Hvis hun vil bestemme hvor katten skal gå så får hun holde katten inne.

Jeg hadde og truet med å anmelde henne for trakassering, makan til kjerring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er rare. La tvilen gå henne litt til gode og se om det skjer noe mer før du evt gir noen motreaksjoner. Kanskje hun er den gale kattedamen som ikke har andre enn katten sin, og er redd for at den flytter til deg.

Folk blir spesielle når det kommer til dyrene sine av og til...



Anonymous poster hash: fdb26...c70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frk_Molly

Høres ut som en skikkelig kjerring! Hvis hun anmelder deg for kattestjeling så anmelder du henne tilbake for trakassering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå bort til henne og be henne ha katten sin inne, hvis hun ikke takler at katten beveger seg ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her, tusen takk for svar. Godt å lese svarene, jeg er kanskje litt "pinglete" av meg og tyr lett til tårer så da er det fint å se at andre katteeiere ikke synes dette var feil av meg.

Jeg har nok ikke guts til å anmelde henne, og det hadde vært en overreaksjon synes jeg, men det var veldig ubehaglig at hun tok seg inn i hagen og kjeftet på den måten. Vet ikke i hvilken leilighet hun bor i og tør nok ikke gå og konfrontere henne uansett, men får håpe jeg ikke ser noe mer til henne.

Kanskje hun er den gale kattedamen som ikke har andre enn katten sin, og er redd for at den flytter til deg.

Ja det skjønner jeg, og har lest om folk som mater og tar inn andres katter så derfor har jeg vært veldig bevisst på å ikke gi de noe å spise eller la de gå inne hos meg. Regner egentlig med at det må ha vært noe slikt, men hadde vært mye bedre om hun hadde invitert seg selv på en kopp kaffe og pratet om det :(

Er egentlig ganske ensom selv, så har godt selskap i disse kattene som tusler inn i hagen. Prater litt til de når jeg luker ugress og gir de kos om de kommer bort som sagt - nå høres det kanskje ut som det er 10 katter i hagen til enhver tid men det er det ikke altså. Er kanskje 6 forskjellige katter, og kun 2 av dem som "forlanger" litt kos og kommer bort et par ganger i uka.



Anonymous poster hash: 6325a...3d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet hvor hun bor hadde jeg bare lagt en lapp i postkassen hennes om at dersom hun ikke vil at katten skal ta seg inn i andres hager får hun ikke la den vandre fritt og heller ha innekatt.



Anonymous poster hash: 196c9...6e6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Gæææren kjerring. Bare ignorer henne, hun kan ikke anmelde deg (og komme noen vei) for tyveri av en katt som frivillig har oppsøkt deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så klart er det greit det du gjør! Det som ikke er greit er å mate katter, men det gjør jo ikke du.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart er det greit det du gjør! Det som ikke er greit er å mate katter, men det gjør jo ikke du.

Selv om hun hadde matet katter så hadde ikke dama hatt noen rett til å bruse inn å trakassere henne på den måten. Katter er frittgående dyr og du kan ikke regne med at alle er klar over hva som er riktig og gal opptreden i forhold til dem. Når katter går fritt ute blant folk kan du heller ikke regne med at omgivelsene ignorerer dem,

Anonymous poster hash: 90686...1c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Dama høres jo ikke riktig navla ut... Prøv å glem det, og fortsett som du har gjort før. Du høres ut som en god nabo å ha for katteeiere! Kommer dama tilbake så be henne gå vekk fra din eiendom og eventuelt sette katten sin i bånd dersom det er så farlig at den får oppmerksomhet fra andre.

Min katt har sjarmert mesteparten av nabolaget her og går stadig inn i hagen til andre og får litt kos og klapp. Synes det er fantastisk at han blir mottatt slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du forstår sikkert at hun var veldig urimelig - hun er nok sjalu og redd for at katten skal like seg bedre hos deg enn hos seg.

Selv har jeg en katt og egen hage, og det er gjerne besøk av 4-5 katter her iløpet av dagen, kvelden og natten og katten min leker med nesten alle, bortsett fra noen som ikke går så godt sammen.

Det er ikke din skyld at kattene liker å være i hagen din, det vet du, og det vet den urimelige damen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som katteeier setter jeg veldig pris på naboer som deg! Denne dama mangler åpenbart noen skruer, og du skal bare drite i den hysteriske oppførselen hennes. Vi katteeiere flest oppfører oss altså ikke sånn, bare så det er sagt.



Anonymous poster hash: b84a0...5a9
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må jo være gal rett og slett! Hvordan kan du forhindre at de kommer inn i din hage?!?!



Anonymous poster hash: f776b...02e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om hun hadde matet katter så hadde ikke dama hatt noen rett til å bruse inn å trakassere henne på den måten. Katter er frittgående dyr og du kan ikke regne med at alle er klar over hva som er riktig og gal opptreden i forhold til dem. Når katter går fritt ute blant folk kan du heller ikke regne med at omgivelsene ignorerer dem,

Anonymous poster hash: 90686...1c2

Stemmer. Som katteeier må man derfor ta kontakt med folk på et vennlig vis, innlede en hyggelig dialog og forklare at "Takk for at du er snill med katten min, men jeg ønsker at du ikke gir den mat fordi den da begynner å søke for mye hit og kommer sjeldnere hjem/blir for tykk/tåler ikke så mye usunn mat/etc.". Jeg tviler på at noen noensinne oppnår det de ønsker ved å kjefte hysterisk på naboene slik TS beskriver :klo:

Anonymous poster hash: 4c68e...01b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...