Gå til innhold

Rare ting vi sier til dyrene våre


Gjest heihade

Anbefalte innlegg

Gjest Belle âme

Ka eg kaller dyra mine? Eg kaller guttene mine for: Søta, transen, homoen og prinsessa.

Det samme kaller eg jenta mi. Ellers så snakker eg til dem med veldig lys stemme, dei pleier å mjaue tilbake. Så spør eg ka dei vil, egentlig alt mulig. Føler meg om ein gal kattedame :P

Tok meg i å prate med katten min for 30 sekund sida:

*han mase*

eg(snakke utenlandsk norsk):"Do har tørrfor, do ikke forstå det? Er do dum i hode? Er so så dum du da?' *han ser på meg og mjaua*

"er du dum, søta mi? ja så dum du er så dumme"

Endret av Belle âme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg snakker hele tiden til valpisen med baby-stemme. Og oftest kaller jeg henne for Lille-snuff :rodme: Og den klassiske:

"Skal du ut Lille-snuff? Skal du tisse?"

Og når hun tisser: "Sååå flink! Ja! Ja! Såå fliiiink jente! Tisssseee! Fliiink snuff!"

Og til slutt: "Ja, skal vi gå inn Lille-snuff? Ja, ja, kom så går vi inn igjen Lille-snuff!"



Anonymous poster hash: ec3a8...232
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prater med hunden min rett som det er jeg, å han prater tilbake, å jeg mener prater ordentlig :P Fryktelig morsomt å høre på, men har da vært flaut til tider også :P

Dummeste var engang jeg var hos venninna mi som nettopp hadde fått valp som de drev å gjorde husren. Vi gikk ut for å gå tur med hun, også satt hun seg selvfølgelig MIDT på overgangsfeltet å bæsja, å venninna mi måtte jo selvfølgelig skryte av henne da, kan tro vi følte oss dumme der vi sto å holdt igjen trafikken? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heihade

og sånn høres det ut når man prøver å lære en valp å gå pent i bånd.

"neei. komma! kom her! jaa, så fliiiink. neeei kom her! jaa! neei, kom daa! så fliiink! neei ikke der, komma! ja, nå var du fliiink ja! neei, kom nå! fliiink ja! neeeei komma nåå! jaa flink! neeei heeeer. jaaa!"

bra naboene har noe å lure på også, sikkert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skal du bæsje da? Du må nesten bæsje litt... Bæsje?" Om morgenen...

Pludrer mye med hunden på tur. "Nei fiiisj, det må du ikke spise, fisjameg. Du får vondt i magen da vettu, fisjfisj, tulleball"

"Hva haaaar du funnet duuuuu da? En piiiiinne, nåååh den var fiiin!"



Anonymous poster hash: a741a...ad3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synger av og til nattasang til voffsen når hun skal legge seg. Den nissesangen fra jul i Blåfjell, "nisser og griser" tror jeg den heter :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ka eg kaller dyra mine? Eg kaller guttene mine for: Søta, transen, homoen og prinsessa.

Det samme kaller eg jenta mi. Ellers så snakker eg til dem med veldig lys stemme, dei pleier å mjaue tilbake. Så spør eg ka dei vil, egentlig alt mulig. Føler meg om ein gal kattedame :P

:laugh:

"Kom transen, koooooom, KOM NÅ!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke på noe spesielt rart jeg har sagt, men prater dagen lang med katten min. Har alltid gjort det med dyrene jeg har hatt. "Vi" løser verdensproblemer og prater om alt mulig annet også. Hun lager mye lyd, så da føles det ikke merkelig :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid snakket med katter, også snakket litt "for" dem :fnise:

Nå har set også smittet over på samboer.

Vi dreier om stemmen, og alle kattene har hver sin måte å "snakke" på... :rodme:

Vi sier så mye til dem og for dem, at jeg tror vi kunne ha skrevet en bokserie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skulle hørt de samtalene jeg har med hesten min. Både i stallen og på tur med hesten. Jeg snakker jo til hesten min som om det skulle vært babyen min, så her går det alt fra babyprat til hverdagslige samtaler. tror folk må tro jeg er klin sprø...

"Elskling, skal vi leke litt på banen?" ..

"Kan jeg få en nuss? så flink jente! *klø hun på halsen eller et kløpunkt*"

"NEI, du må ikke gå inn der for da moser du beina mine i treet!"

"Se hvor du går hen, nå holdt vi på å falle igjen lillevenn.."

"er du lille bebisen til mor? Jaaa du er mors lille gull du !"

Snakker også babyspråk med pus. Jeg snakker også med random katter og andre dyr jeg møter på.. alt fra sauer, kuer, hunder, hester..

Endret av iev
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er hellig overbevist om at hunden min skjønner alt jeg sier, og selvsagt har vi lange "samtaler", hvor jeg prater og han logrer med halen som svar :-P

Godkjenner meg veldig igjen i innleggene litt lenger opp ala:

"Skal du ut og tisse? Ja? Lufte tissefanten litt? Ja?"

"Åh så flink som tisser!"

"Var det alt? Skal du ikke bæsje litt? Jaaaah, bæsje litt!"

"Æsj æsj, neeeei,ikke spise på den, neeeeeiiii, ææææsje."

Osv osv, oppfører meg helt tussete, men prøver å begrense meg litt når det er naboer ol i nærheten, vil jo ikke at de skal tro jeg er klar for mentalsykehuset... :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker med hunden min hver dag (lys stemme). Svarer også for han med "hans egen stemme" 😂.

- Mamma eeeeelske deg, bebin til mamman siiin

- nå kommer pappa snart hjem, papppaaaa

- eee du kosegutten til mamman og pappan din?

- ønsker du deg en lillebror?

- nå må du være snill ja

- pliiiiis ikke drit her (hvis jeg har glemt pose)

- tisse?! Jaaaaa, flinkeste gutten

- savner du mamma når mamma er borte?

Pleier å synge noen ganger jeg også, han roer seg ned 😂

Folk tror vel jeg er gal, men jeg elsker han❤️❤️❤️❤️

De blir så mye smartere når de blir snakket til 😃😃

Anonymous poster hash: ec36d...2d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker ofte med dyrene mine, og det blir jo ofte fraser om mat, leking osv.

Husker spesielt godt at jeg som 14-15 åring fortalte katten min at jeg er lesbisk, noe hun tok veldig greit ;)



Anonymous poster hash: f12e6...064
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kvinneline

Tar meg selv noen ganger i og gi hunden min lange avhandlinger om hvordan jobbdagen min har vært, eller om han har gjort noe galt.

Uten å bruke streng stemme eller kjefte kan jeg f.eks si til hunden min: Jeg skjønner ikke hvorfor du må prøve og ta den brødskiva som ligger oppå fatet på bordet når jeg går unna i 2 minutter? Om du tar den vet du jo at du får kjeft og dårlig samvittighet, så jeg skjønner ikke hvorfor du i det hele tatt står å stirrer på brødskiva og frister deg selv. Du er ikke så smart alltid, vet du det? Jaaa, vet du det? Brødskiva til mamma dette hær vettdu, den får ikke du nei. Må se til å gå å legg deg nå, ikke stå hær å tigg.

- Hunden har jo sikkert forstått alt :ler: det spesielle er at han som regel får med seg det siste jeg sier da, og det er som regel, nei gå å legg deg eller noe sånn, så føler han har skjønt alt jeg har sagt bare fordi han etter avhandlingen min går å legger seg :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heihade

Mye prat for å fylle stillheten på tur

"Neeei, der kan du ikke gå vet du, der bor det jo noen. Neei, kan ikke bare gå på døra til folk vet du. Da må du bli sånn Jehovas Vitne. Og det har du jo ikke tid til du som allerede har fulltidsstilling som vakthund og er formann i Anonyme Overspisere. Neei, det har vi ikke tid til vet du. Kom så går vi her".

Endret av heihade
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste her! :fnise:

Jeg kom på at jeg lyver til Pusina av og til når vi er alene og.. :rodme: Hun er ganske langhåret så hun trenger å børstes hver kveld. Stort sett går det helt fint, men noen ganger kan hun bli litt utålmodig. "Vi er nødt til å børste vet du Pusina. Alle puser i hele verden må børstes hver kveld, slik er det bare med den saken." :smilorange: Det samme når hun er vanskelig å få inn til kvelden, eller vekker meg om natta: "Nei, nå ligger alle andre katter (vil jeg være ekstra kraftfull, sier alle andre dyr) i hele Norges land og sover. Det er ingen som får holde på sånn om natta vet du! Så, komme og legge deg du og nå da."

Det blir gjerne slik når man ikke orker å bruke tid på argumentere på skikkelig vis. :fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinneline

De to siste her! :fnise:

Jeg kom på at jeg lyver til Pusina av og til når vi er alene og.. :rodme: Hun er ganske langhåret så hun trenger å børstes hver kveld. Stort sett går det helt fint, men noen ganger kan hun bli litt utålmodig. "Vi er nødt til å børste vet du Pusina. Alle puser i hele verden må børstes hver kveld, slik er det bare med den saken." :smilorange: Det samme når hun er vanskelig å få inn til kvelden, eller vekker meg om natta: "Nei, nå ligger alle andre katter (vil jeg være ekstra kraftfull, sier alle andre dyr) i hele Norges land og sover. Det er ingen som får holde på sånn om natta vet du! Så, komme og legge deg du og nå da."

Det blir gjerne slik når man ikke orker å bruke tid på argumentere på skikkelig vis. :fnise:

:ler: Snedig at vi tror at de forstår oss:D Kanskje de gjør det også, hvem vet. Kan hende alle hunder og puser bare synes vi mennesker er noen store tullinger :ler: Liker forresten at du forsikrer pusen din om at alle puser ligger og sover :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...