Gå til innhold

Hvordan fremstå som søt, feminin og dannet som trønder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er søt, utpreget feminin, trønder, og så definitivt dannet. Tror problemene sitter i ditt eget hode.

Anonymous poster hash: 27055...0fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal være ærlig: jeg synes trønderdialekten er den aller styggeste i hele Norge.

Men hvis du toner den ned, hjelper det sikkert mye.

Anonymous poster hash: 06bfc...c4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær deg selv, så har du det mye bedre. De vi ønsker å imponere er vel ingen guder, men likeverdige som alle andre. Vær heller en å se opp til, enn en rumpedilter. Unødvendig ressursbruk og blir ikke vellykket.

Anonymous poster hash: f3cbc...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til. Den dagen folk fra bygda sitter i "lederstolen", og de att på til har dialekt, da vil fordømmer og all form for undertrykkelse bli borte. Da er det dialekt alle vil snakke. Folk er dumme, rett og slett sauer. Har mer respekt for trøndere, totninger, hedmarkinger og nordlendinger som faktisk flytter til byen og kjemper seg frem enn de som ble født og oppvokst midt i smørøyet.

Anonymous poster hash: f3cbc...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er nordlenning. Jeg kommer fra et fiskevær oppi nord et sted, og studerer på Østlandet. Jeg snakker i er lavere toneleie enn jentene her, og i begynnelsen følte jeg meg mye maskulin og brautende.

Det har senere vist seg at jeg tok grundig feil. Blant mine venner blir jeg regnet som feminin og "mild", selv om jeg er krass i ordene og kan ha temperament.

Det er deg selv og din selvfølelse du må jobbe med. Du kan få akkurat de jobbene du vil om du går inn for det, og kunn du kan gjøre noe med det inntrykket du gir andre. Og jeg tipper du, som meg, er vrangsynt når det gjelder andres syn på deg...

Forresten har jeg aldri tenkt at trøndere er maskuline. I mitt hode er trønderne glade, livlige og temperamentsfulle. Ingen ting sier meg at du skal være mer maskulin enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eric of Hlathir

Jeg er enig med deg trådstarter. Visse dialekter er forferdelige, og trøndersk er en av de. Jeg er glad kommer fra Østlandet. Vet ikke hva du skal gjøre, men jeg har full forståelse for problemet.

Med hilsen fra:

Jon Are

"Jeg er enig med deg, trådstarter. Visse dialekter er forferdelige, og trønder_ er en av deM. Jeg er glad _jeg_ kommer fra Østlandet. Vet ikke hva du skal gjøre, men har full forståelse for problemet.

Med hilsen fra Jon Are."

Og sånne ubehjelpelige figurer skal vi trøndere føle oss underlegne?

Over your dead body. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater dialekten min. Trøndersk får meg til å føle meg mandig, bygde-aktig og mindreverdig. Trønder-dialekt og nordlenning-dialekt passer rett og slett ikke til jenter/ folk som vil fremstå som litt dannede. Det er rett og slett arbeiderklassespråk, og jeg føler at jeg får fordommer mot meg på grunn av dialekten. Hva gjør jeg? Tenk om jeg ikke får den jobben jeg vil ha fordi folk ikke tar trøndere like seriøst som andre? Finnes det noen trønderske kjendiser som klarer å kompansere for dialekten gjennom klær eller væremåte? Er det vanlig for folk å bytte dialekt når de flytter fra hjembyen? Jeg vurderer nesten å flytte til England bare for å få en grunn til å snakke et pent språk som passer til meg.

Anonymous poster hash: 371f6...5fa

Forstår deg godt og bra innlegg. Du kan forsøke å legge om til Oslo vest, flytte til Oslo vest og få jobb der?

Anonymous poster hash: 1167e...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater dialekten min. Trøndersk får meg til å føle meg mandig, bygde-aktig og mindreverdig. Trønder-dialekt og nordlenning-dialekt passer rett og slett ikke til jenter/ folk som vil fremstå som litt dannede. Det er rett og slett arbeiderklassespråk, og jeg føler at jeg får fordommer mot meg på grunn av dialekten. Hva gjør jeg? Tenk om jeg ikke får den jobben jeg vil ha fordi folk ikke tar trøndere like seriøst som andre? Finnes det noen trønderske kjendiser som klarer å kompansere for dialekten gjennom klær eller væremåte? Er det vanlig for folk å bytte dialekt når de flytter fra hjembyen? Jeg vurderer nesten å flytte til England bare for å få en grunn til å snakke et pent språk som passer til meg.

Anonymous poster hash: 371f6...5fa

Koss d går??? Karavolin på forumet altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er enig med deg, trådstarter. Visse dialekter er forferdelige, og trønder_ er en av deM. Jeg er glad _jeg_ kommer fra Østlandet. Vet ikke hva du skal gjøre, men har full forståelse for problemet.

Med hilsen fra Jon Are."

Og sånne ubehjelpelige figurer skal vi trøndere føle oss underlegne?

Over your dead body. ;)

traff jeg på et sårt punkt her? eiller e de meir mobbing du driv me;-)

med hilsen fra:

jon are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner da flere søte, feminine og dannede trønderjenter! :)



Anonymous poster hash: 7bded...3a3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater dialekten min. Trøndersk får meg til å føle meg mandig, bygde-aktig og mindreverdig. Trønder-dialekt og nordlenning-dialekt passer rett og slett ikke til jenter/ folk som vil fremstå som litt dannede. Det er rett og slett arbeiderklassespråk, og jeg føler at jeg får fordommer mot meg på grunn av dialekten. Hva gjør jeg? Tenk om jeg ikke får den jobben jeg vil ha fordi folk ikke tar trøndere like seriøst som andre? Finnes det noen trønderske kjendiser som klarer å kompansere for dialekten gjennom klær eller væremåte? Er det vanlig for folk å bytte dialekt når de flytter fra hjembyen? Jeg vurderer nesten å flytte til England bare for å få en grunn til å snakke et pent språk som passer til meg.

Anonymous poster hash: 371f6...5fa

Tror det er selvfølelsen du må jobbe med.

Dette.

Det handler ikke om dialekten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du føler deg mindreverdig pga din dialekt, samtidig som påstanden om at trøndersk og dialekter fra nordnorge er arbeiderklassedialekt. Det er jo du som skaper og sprer fordommer.

Anonymous poster hash: c3a98...84d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sy inn skinnvesten og drikk karsken fra krystall... :-) Neiiida!

Trøndersk er så koselig dialekt. Ingrid Lorentzen er en utrolig nydelig dame.

For ikke å snakke om Eli Rygg, blir glad bare jeg tenker på Portveien 2.

Snakker en annen dialekt selv, og føler av og til fordommene kommer snikende. Men fordommer er vel noe folk har mot andre grupper de ikke har så mye kontakt med. Kjenner etterhvert maskuline sørlandsgutter, milde og rolige bergensere, osv. Fordommer er jo nettopp, ja fordommer. Ikke bry deg om dem!



Anonymous poster hash: 615bb...3aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndersk får meg til å føle meg mandig, bygde-aktig og mindreverdig. Trønder-dialekt og nordlenning-dialekt passer rett og slett ikke til jenter/ folk som vil fremstå som litt dannede.

Anonymous poster hash: 371f6...5fa

Jeg ville bekymret meg mer over at denne type holdning kan medføre at du blir sett ned på enn dialekten din for å være helt ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koss d går??? Karavolin på forumet altså.

Jeg kjenner tydeligvis for få trøndere. Hva betyr karavolin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kranglete og stor på det (uten grunn)

Aha, takk! :) Google-søket mitt kom også opp med "tøff i trynet", men jeg fikk det ikke til å stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eric of Hlathir

traff jeg på et sårt punkt her? eiller e de meir mobbing du driv me;-)

med hilsen fra:

jon are

Sårt punkt, nei? Regner meg selv for å være kultivert nok, du. Påpekte at i en diskusjon vedrørende akkurat dét, bør en kanske bestrebe seg på å skrive riktig norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...