Gå til innhold

Ok, jeg forstår ikke dette selv..... Trenger hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg en dame som er og har alt jeg kunne ønske meg! (1år nå). Likevel klarer jeg ikke å nyte det. Det er som om forelskelsrn manglet/er. Jeg fikk altså ikke opplevd denne følelsen med henne. Kan den komme?

Min eks var helt forferdelig, og aldri om jeg skal utsette meg for noe slikt igjen!! At jeg brøt all kontakt med henne var en lykke i seg selv... Men jeg klarer ikke å la være å tenke: Hadde min eks bare vært som min nåværende kjæreste, da hadde hun vært perfekt!

For med min eks kjente jeg forelskelsen - og den varte i 3 år!! Før jeg gjorde det slutt. Altså elsket jeg henne på det tidspunktet jeg gjorde det slutt, men hun hadde brutt meg helt ned.... Så nei, jeg kunne aldri tatt min eks tilbake, men hadde min eks vært som min nåværende så hadde hun som sagt vært perfekt!!

Jeg har så lyst til å nyte det nåværende forholdet, for hun er fantastisk!! Hun er nydelig, sinnsykt sexy og hun er alt jeg ønsker!? Drømmedamen, uten tvil!! Og jeg ser absolutt et helt liv med henne.

Hvorfor klarer jeg da ikke å nyte dette?

Hjelp!

Anonymous poster hash: f3f73...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde kjøresten min sagt noe slikt om jeg, hadde jeg blitt utrolig såret. Hadde vært bedre om han hadde gjort det slutt om man tenker sånn.. Det er sikkert en kjip følelse!

Anonymous poster hash: 62c8d...89d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts,

Det er ikke vanskelig å gi deg svaret på det. Grunnen til at du ikke føler den samme "forelskelsen" for din nye fantastiske dame, er at det du forvekslet med forelskelse ifm din eks, var ikke forelskelse, men en slags alarmberedskap som kan til forveksling kan likne forelskelse. Din eks behandlet deg dårlig, du var sikkert stadig vekk redd for at det ble slutt, eller bare fikk smuler med kjærlighet, slik at dette gjorde deg hele tiden takknemlig om hun var grei og kjærlig en dag. Man kan sammenlikne dette med å spise favorittretten sin hver dag, slik du nå gjør med din nye fantastiske kjæreste. Det er derfor dårlige forhold kan prege en person i lang tid fremover. Du har blitt så vant til å bli behandlet dårlig, at det har blitt slik du oppfatter at et forhold skal være. Altså ikke fornuften din, som innser at slik skal det IKKE være, men følelsene er noe helt annet.

Hvorfor tror du mange kvinner stadig finner de samme drittsekkene å bli sammen med? dette er det samme, forskjellen er at du er mann. Kan også være fint å reflektere over barne- og ungdomstiden din. Var det også vanskelig? ble du behandlet dårlig, eller måtte jobbe for kjærlighet der også? Var du en "eager to please" type?

Fint at du ihvertfall er klar over problemet, slik at du ikke tråkker feil nå som du har vært så heldig å finne en normal, sunn og kjærlig jente. Prøv å overhøre tenningsmønsteret ditt og hør på fornuften din. Det kan ta litt tid med avlæring av alarmsystemet ditt. Etterhvert vil du erfare at dyp kjærlighet i mange tilfeller vil erstatte 2 mnds. intens forelskelse, hvor man har vondt i magen, bekymrer seg osv.

Lykke til :-)



Anonymous poster hash: 712ef...24b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge etter at det ble slutt med din eks, ble du sammen med din nåværende kjæreste? Kanskje hun har blitt mer som en rebound for deg? Ofte er det slik at den man møter etter et tøft brudd er den man skulle ønske man hadde møtt før man ble sammen med den som man har vært med eller at man føler man kanskje har møtt dem et år eller to for tidlig. Kanskje du ikke var helt klar for noe nytt da du møtte kjæresten din og følelsene dine for eksen fremdeles var veldig sterke. Er jo ikke slik at man automatisk slutter å elske noen, bare fordi det blir slutt.



Anonymous poster hash: cfbac...753
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!!

1. Jeg har full forståelse for at kjæresten min ville blitt såret om jeg fortalte henne dette. Men dette er ikke noe jeg trenger å ta opp med henne, for hun kan ikke gjøre noe med det. Og jeg har ingen intensjoner om å gjøre det slutt. Det jeg trenger er å forstå denne følelsen, og ikke forveksle den med en falsk ide om at jeg fortsatt elsker eksen.

2. Det du sier her kan jeg kjenne meg veldig godt igjen i. Ja jeg gikk på tå-hev hver dag, og jeg husker også hvor godt jeg følte meg den ene dagen i ny og ne hvor hun var snill og god. Min nåværende kjæreste er snill og god hver eneste dag (akkurat hva jeg ønsker meg). Kanskje det ligger noe der? Jeg er en eager to please type, men jeg er slik fordi det er dette jeg vil ha i en kjæreste også. Jeg kunne ikke forventet at noen skal behandle meg bra om jeg ikke behandler dem bra.... Eksen min har nok satt sine spor i meg, og jeg er ganske sjokkert over hva jeg fant meg i, og hvordan jeg kunne føle så sterkt for henne. Jeg overbeviste meg selv om at forelskelsen er noe jeg ikke er herre over og at jeg heller bare var uheldig som ble utsatt for et slikt menneske.... Kanskje jeg aldri elsket henne, men bare opplevde en stor seier de få gangene hun behandlet meg bra?? Isåfall vinner jeg hver eneste dag nå :)

3. Jeg traff min nye ett år etter bruddet med eksen. Traff flere jenter mellom dem, så hun her er ikke en rebound. Men en jeg er villig til å gå all inn med;)

Anonymous poster hash: f3f73...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...