Gå til innhold

Jeg er blitt redd kjæresten min, jeg vet ikke hva det går av han?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper noen kan svare meg på dette.

Er sammen med en, som jeg er veldig glad i. Vi ler av mye sammen, koser oss.. Vært sammen 1 års tid og bor sammen, men noe er helt fullstendig galt.

Et eksempel som sist skjedde i går kveld:
Jeg sitter nede på soverommet, og setter meg ned for å tenke på noen ting. (Var ingenting spesielt jeg tenkte på, men jeg bare tenkte litt for meg selv på litt av hvert). Så kommer typen ned trappa, og ser inn til meg og spør hva jeg tenker på. Ikke noe spesielt, egentlig sier jeg helt vanlig, og han sier Kan du ikke si hva det er , du plager meg! Jeg ser på han, helt normalt, og sier Det var ingenting, og han setter øynene i meg (forferdelig blikk) og stammer frem ord: JEG.ER.SÅ.JÆVLIG.LEI.DET.ALLTID.SKAL.VÆRE.NOE!!!!

Jeg blir så redd at jeg gråter på kommando når han sier dette. Han begynner å kaste ting rundt seg, og tramper hardt i trappa mens han sier JEG HAR ET SÅ JÆVLA TIL FINT LIV MED DEG, HÆÆ?

Han setter seg oppe i stua, så roper han ned til meg: Skjønner du hvor JÆVLIG lei jeg blir, HELVETES FITTE FAEN

Det blir helt stille. Jeg kjenner bare hvor redd jeg er, jeg skjønner ingenting. Jeg sier, Kjære jeg har ikke gjort noe galt, hva er det som går av deg..? Og han sier ingenting. Bare gir meg et forferdelig blikk igjen hvor han "spisser" øynene sine til å bli smale i det onde blikket han holder.

30 min senere kommer han ned til meg (jeg sitter å skjelver, og prøver å slutte å skjelve når han kommer inn til meg så han ikke skal klikke mer) - Det er ikke meningen å bli så sur på deg, sier han, med en morsk stemme. Nei jeg vet det.. Svarer jeg beskjedent...

Hva er dette?
Hvordan kan han være verdens snilleste, og gå over til å bli en slags demon mot meg? Jeg vet ikke hva dette er.... Men han skifter så mye at det er til å bli ødelagt av..

Blir utrolig takknemlig for svar, vil gjerne vite hva som er feil ved han, så jeg kan eventuelt lese om det og snakke med noen om dette.



Anonymous poster hash: c3e6f...c92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kan ikke svare på dette.

Ja, i situasjonen du beskriver virker han jo besatt. Men i realiteten er det vel flere ting som spiller inn;

tidligere konflikter mellom dere, oppbygget irritasjon hos ham, kommunikasjonsproblemer.

SNAKK MED HAM.

Vi kjenner ikke dere eller deres forhold. Det virker selvsagt som en overreaksjon, men denne historien er gitt veldig subjektivt fra ens side og det er alltid to. Dette er mellom dere.



Anonymous poster hash: d7387...b88
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Han er slik hele tiden omtrent, det er helt forferdelig når han pluselig kan klikke helt.

Og like plutselig som han kan bli "ond", så blir han slik plutselig snill og unnskylder seg.. Føler med nedpsyket.

Ts



Anonymous poster hash: c3e6f...c92
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ikke svare på dette.

Ja, i situasjonen du beskriver virker han jo besatt. Men i realiteten er det vel flere ting som spiller inn;

tidligere konflikter mellom dere, oppbygget irritasjon hos ham, kommunikasjonsproblemer.

SNAKK MED HAM.

Vi kjenner ikke dere eller deres forhold. Det virker selvsagt som en overreaksjon, men denne historien er gitt veldig subjektivt fra ens side og det er alltid to. Dette er mellom dere.

Anonymous poster hash: d7387...b88

Jeg syns bare det er skremmende at noen jeg er sammen med, kan gå fra å sitte å le av noe til å ekslodere (uten at noe som helst skjer der og da).... Helt forferdelig å få angst over hans måte å være på når situasjonene oppstår. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg

ts

Anonymous poster hash: c3e6f...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns bare det er skremmende at noen jeg er sammen med, kan gå fra å sitte å le av noe til å ekslodere (uten at noe som helst skjer der og da).... Helt forferdelig å få angst over hans måte å være på når situasjonene oppstår. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg

ts

Anonymous poster hash: c3e6f...c92

Snakk med ham når han er rolig.

Anonymous poster hash: d7387...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på at det hjelper å snakke med ham. Han virker såpass ustabil at det kan trigge et raseri som kan bli farlig.

Du må be ham søke hjelp, og hvis han nekter, må du forlate ham! Det er helt grusomt å liste seg rundt og være redd i eget hjem. Alt og ingenting kan jo trigge ham! Problemet ligger hos ham, og ikke hos deg, og likevel lar du ham ta det ut på deg. Du blir nedbrutt og ødelagt av hans sinneproblem. Enten får han hjelp til sine psykiske problemer og sinnemestring, ellers må han bo alene uten noen å terrorisere.

Du kan ikke leve sånn! Du har bare ett liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må jo ligge noe bak dette. Virker jo som om han klikket på ordene: "Det var ingenting".

Har du sagt dette tidligere der det viste seg å være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå!

Snakker av erfaring her. Har vært sammen med en som kunne fare opp for de rareste ting, og det blir ikke bedre. Til slutt ender du opp med å liste deg rundt som en skygge av deg selv for du vet aldri hva som trigger et anfall. Jeg bodde ikke sammen med "min" så dermed gikk det en stund, men slik kan man ikke ha det i lengden og man kan i allfall ikke bo under samme tak som en slik en.

Har han vært slik hele tiden, eller er det noe som er kommet i det siste? Akkurat det kan det være verdt å tenke litt over, men uansett bør du ikke bo under samme tak før evt. han har kommet fram til at han har et problem. Inntil han selv ser det, så vil det alltid være du som for skylda for hans problemer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var slik som din samboer, fikk anfall ut av det blå. Søkte hjelp på egenhånd å ble møtt av motstand fra spsykiateren og psykologen.. Nå i det siste har jeg klart og kontrollere anfallene, mine ble trigget av usikkerhet og sorg.



Anonymous poster hash: cee4e...901
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon blund

her er det noe underliggende. Du enten ikke fanger opp eller som har skjedd tidligere. Garantert. Han blir nok ikke sur for ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en far som er akkurat sånn, og det var helt forferdelig å vokse opp med. Det blir heller ikke noe bedre så lenge de ikke innrømmet at de har et problem selv.



Anonymous poster hash: 5f4f2...47c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er han til å uttrykke følelser til vanlig?

Viser han eller sier han at han er glad, trist, nervøs osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om du trigger noe han har med seg i bagasjen fra tidligere. Hvordan er foreldrene hans? Ser du samme mønster f.eks. hos hans mor og far? For meg høres det ut som om der du svarer rolig og behersket "ingenting" så farer barometeret hans opp i fullt emosjonsutbrudd. Han opplever "likegyldighet" og følelseskaldhet i din atferd og det trigger usikkerhet og vonde følelser hos han. Dette må han utforske. Og da tror jeg ikke det holder at dere to gjør dette alene. Han bør snakke med noen profesjonelle. Kanskje uten deg først og deretter sammen med deg. Dette handler nok mer om hans egen fortid og erfaringer tidligere, og mindre om deg. Du trykker på noen knapper i han som setter han rett tilbake i en vond følelsestilstand han har opplevd tidligere. Kanskje som liten gutt. At moren hans f.eks. ikke reponderte på han når han ga uttrykk for følelser. Det kan føre til frustrasjoner som bygger seg opp. En følelse av ikke å bli forstått og hørt.

Dette er bare min tolkning. Rådet må bli at han oppsøker hjelp med eller uten deg.

Dette er ikke din jobb og ikke noe du skal tilpasse deg. Da blir det et sykt og dårlig forhold.



Anonymous poster hash: 40132...8bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo ligge noe bak dette. Virker jo som om han klikket på ordene: "Det var ingenting".

Har du sagt dette tidligere der det viste seg å være noe?

Altså.. Jeg kan også si "det er ingenting" om samboeren min spør om det er noe når jeg er stille og tenkende. Vi mennesker har behov for å tenke litt for oss selv av og til.

Betyr ikke at samboeren min klikker for det. Da spør han "er du sikker?" og om jeg sier ja så forsetter han med det han holder på med.

Det er det som er normalt. Det er ikke normalt å klikke slik som kjæresten til TS. Han bør oppsøke hjelp .

Anonymous poster hash: 2dbc2...dec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper noen kan svare meg på dette.

Er sammen med en, som jeg er veldig glad i. Vi ler av mye sammen, koser oss.. Vært sammen 1 års tid og bor sammen, men noe er helt fullstendig galt.

Et eksempel som sist skjedde i går kveld:

Jeg sitter nede på soverommet, og setter meg ned for å tenke på noen ting. (Var ingenting spesielt jeg tenkte på, men jeg bare tenkte litt for meg selv på litt av hvert). Så kommer typen ned trappa, og ser inn til meg og spør hva jeg tenker på. Ikke noe spesielt, egentlig sier jeg helt vanlig, og han sier Kan du ikke si hva det er , du plager meg! Jeg ser på han, helt normalt, og sier Det var ingenting, og han setter øynene i meg (forferdelig blikk) og stammer frem ord: JEG.ER.SÅ.JÆVLIG.LEI.DET.ALLTID.SKAL.VÆRE.NOE!!!!

Jeg blir så redd at jeg gråter på kommando når han sier dette. Han begynner å kaste ting rundt seg, og tramper hardt i trappa mens han sier JEG HAR ET SÅ JÆVLA TIL FINT LIV MED DEG, HÆÆ?

Han setter seg oppe i stua, så roper han ned til meg: Skjønner du hvor JÆVLIG lei jeg blir, HELVETES FITTE FAEN

Det blir helt stille. Jeg kjenner bare hvor redd jeg er, jeg skjønner ingenting. Jeg sier, Kjære jeg har ikke gjort noe galt, hva er det som går av deg..? Og han sier ingenting. Bare gir meg et forferdelig blikk igjen hvor han "spisser" øynene sine til å bli smale i det onde blikket han holder.

30 min senere kommer han ned til meg (jeg sitter å skjelver, og prøver å slutte å skjelve når han kommer inn til meg så han ikke skal klikke mer) - Det er ikke meningen å bli så sur på deg, sier han, med en morsk stemme. Nei jeg vet det.. Svarer jeg beskjedent...

Hva er dette?

Hvordan kan han være verdens snilleste, og gå over til å bli en slags demon mot meg? Jeg vet ikke hva dette er.... Men han skifter så mye at det er til å bli ødelagt av..

Blir utrolig takknemlig for svar, vil gjerne vite hva som er feil ved han, så jeg kan eventuelt lese om det og snakke med noen om dette.

Anonymous poster hash: c3e6f...c92

Et lite spm ts. Trener kjeresten din mye og er opptatt av trening og kosthold? Dette høres veldig ut som en gutt som går på steroider og har ubalanse i hormonsystemet. Hvis du har mistanke om steroidebruk, burde du komme deg ut av det forholdet. Grunnen til dette er at jeg trener mye selv uten steroider da, men har en del kompiser som bruker dette. De kan være de snilleste personene i verden, men etter de begynte på steroider, skifter de personlighet og kan gå fra å være snill og rolig, til å eksplodere i voldsomt raseri. Gutter som går på dette kan være livsfarlig og ustabile. De er ikke til å kjenne igjen. Vær obs på dette ts.. Hvis du provoserer han nok, så kan han plutselig klikke helt på deg.

Anonymous poster hash: 9482e...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Kjære deg. Hvis du er redd, så går du. Man skal ikke være redd for den man deler livet sitt med, han skal være din trygge havn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. Jeg kan også si "det er ingenting" om samboeren min spør om det er noe når jeg er stille og tenkende. Vi mennesker har behov for å tenke litt for oss selv av og til.

Betyr ikke at samboeren min klikker for det. Da spør han "er du sikker?" og om jeg sier ja så forsetter han med det han holder på med.

Det er det som er normalt. Det er ikke normalt å klikke slik som kjæresten til TS. Han bør oppsøke hjelp .

Anonymous poster hash: 2dbc2...dec

Din situasjon er jo det mest normale, men om hun tidligere har sagt "det er ingenting" hvor det i ettertid har vært bevist feil, så kan det delvis forklare oppførselen selv om den i seg selv er langt over normalt for vanlige folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slår meg er at han har noen svin på skogen som han ikke klarer/vil fortelle deg om og at dette bobler over av og til i uforklarlige sinneutbrudd. Han virker ikke helt god, synes du burde vurdere om du vil fortsette forholdet eller ikke. Om det er slik at du går rundt på nåler, burde svaret være enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...