Gå til innhold

Hvorfor er giftermål og forhold viktigere for menn?


Gjest EnFyr

Anbefalte innlegg

Her er en statistikk fra amerika:

http://www.cdc.gov/nchs/nsfg/key_statistics/a.htm#marriage

66 prosent av amerikanske menn mener det er bedre å bare være gift, uansett, enn å gå single hele livet. 23 prosent føler det sterkt. I kontrast føler snaue 48 prosent av amerikanske kvinner det samme og 14 prosent føler det sterkt. Hele 48 prosent av kvinnene er uenige og 12 prosent er svært uenige. Blant mennene er 41 prosent uenige, men snaue 5 prosent veldig uenige.

Dette gjelder nok her i Norge og tror jeg. Mest sannsynlig har ikke holdningene til den mannlige befolkningen endret seg siden 50 tallet når det gjelder slikt. Hvordan har det seg? Og hvorfor er det viktigere?

Endret av EnFyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi alle kvinner vet at de får mer husarbeid ved å ta en mann inn i huset, mens menn vet at han får avlastning.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi alle kvinner vet at de får mer husarbeid ved å ta en mann inn i huset, mens menn vet at han får avlastning.

Nja. Alle har jo en sans for rettferdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanere er ikke som oss. Enkelt og greit. Det har en kulturell forklaring.

Av det jeg har lagt merke til, stemmer det ganske godt med Norge og. Om en spør det samme spørsmålet, men det er mulig at det hadde vert litt jevnere, kanskje. Eller omvendt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var jenter som var kjent for å ville ha forhold, jeg. Tror ikke den statistikken der stemmer for "verdens rikeste lands gutter".



Anonymous poster hash: b74c1...0d8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror dette stemmer. Gifte menn trives. Da har de stabilitet og en trygg havn. De bryr seg ikke engang om forholdet er dødt da de synes komforten med det å være gift er mer viktig.

Og så har menn en oppfatning om at alle jenter vil gifte seg og lage rede for dem, så det er bare å plukke opp den rette dama når han føler seg klar.

Anonymous poster hash: e132c...9ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om den er representativ for Norges mannlige befolkning, men det er i hvert fall min erfaring og tro at det der ikke gjelder for nordmenn.

Jeg er enig med Arcturus. Amerikanere er ganske forskjellig fra nordmenn.



Anonymous poster hash: 078c5...4a6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det jeg har lagt merke til, stemmer det ganske godt med Norge og. Om en spør det samme spørsmålet, men det er mulig at det hadde vert litt jevnere, kanskje. Eller omvendt ...

Det er ofte betydelige forskjeller mellom amerikanere og nordmenn bare man graver litt. Det som på overflaten fremstår som felles vestlige verdier skjuler ofte forskjellige holdninger til viktige temaer i livet. Relasjonsmessig er det gjerne vesentlig mer viktig å gifte seg og få familie for veldig mange amerikanere, det er i det hele tatt et større sosialt press om å gjøre det. Man kan ikke uten videre benytte resultatene på nordmenn.

Anonymous poster hash: 5e163...51f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min erfaring. I Norge så virker det som de fleste menn ikke vil ha forhold,de vil være single hele livet og når de er 60 år så har de typ 1500 sexpartnere pga alle ONS'ene de har hatt. Og kanskje en liten dæsj med gonoré eller aids.



Anonymous poster hash: bc079...633
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig ikke min erfaring. Jeg er selv kvinne, og ønsker meg et seriøst forhold, gjerne ekteskap. Og det samme ønsker mine venninner. Men vi møter stort sett bare menn, som bare er ute etter sex. Stort sett gir de seg jo ut for at de er ute etter noe seriøst, men kutter oss ut etter de har fått sex en stund.



Anonymous poster hash: b04bc...f4a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanerne er kjent for å være veldig religiøse, da er det ikke rart giftermål er viktig for dem. Det er mindre viktig, generelt, for nordmenn å gifte seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en statistikk fra amerika:

http://www.cdc.gov/n.../a.htm#marriage

66 prosent av amerikanske menn mener det er bedre å bare være gift, uansett, enn å gå single hele livet. 23 prosent føler det sterkt. I kontrast føler snaue 48 prosent av amerikanske kvinner det samme og 14 prosent føler det sterkt. Hele 48 prosent av kvinnene er uenige og 12 prosent er svært uenige. Blant mennene er 41 prosent uenige, men snaue 5 prosent veldig uenige.

Dette gjelder nok her i Norge og tror jeg. Mest sannsynlig har ikke holdningene til den mannlige befolkningen endret seg siden 50 tallet når det gjelder slikt. Hvordan har det seg? Og hvorfor er det viktigere?

lenken din funker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke giftemål er særlig prioritert hos hverken menn eller kvinner her til lands. I alle fall ikke hos de mellom 25-40. Vi er for opptatt med å dyrke egne interesser og nå våre ambisjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trodde det var jenter som var kjent for å ville ha forhold, jeg. Tror ikke den statistikken der stemmer for "verdens rikeste lands gutter". Anonymous poster hash: b74c1...0d8

Kanskje det handler om at gutter er senere utviklet? Ved 20 årsalderen pleier det kanskje å forandre seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke giftemål er særlig prioritert hos hverken menn eller kvinner her til lands. I alle fall ikke hos de mellom 25-40. Vi er for opptatt med å dyrke egne interesser og nå våre ambisjoner.

Det å ha ambisjoner om det og det hindrer dem jo ikke i å ønske forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ser jo ofte her på forumet at jenter ikke helt ser poenget i å gifte seg dersom de ikke finner noen de virkelig liker. Så kanskje det er noe i det.

Anonymous poster hash: ddb1a...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhaegar Targaryen

For meg er giftemål noe av det mest uviktige som finnes.

Jeg kommer aldri til å forstå meg på folk som frivilig gifter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...