Gå til innhold

skremt av hvor god råd alle andre har


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter et langt studie er jeg nå i jobb. Rundt meg er det mange unge som har absolutt alt. Jeg lurer på hvor godt de tjener, for de har store leiligheter og fråtser i middager ute, nye klær, fine selskaper, dyre bryllupper, reiser, elektronikk, alt som kan abonneres på, treningssenter, klubber, sportutstyr osv. Jeg jobber i en bank, men ligger på 450 000 i årslønn. Aldri om jeg kan leve sånn. Jeg skjønner i hvertfall at det å ha studert lenge, ikke er det samme som å ha studert smart. Andre som føler det slik?

Anonymous poster hash: 925c0...883

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du ikke at unge i dag har rekord høy gjeld? Er nok mange som lever fett på lånte penger. Utdannelse har ofte lite å gjøre med hvor mye penger man har.

Anonymous poster hash: e843f...479

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et langt studie er jeg nå i jobb. Rundt meg er det mange unge som har absolutt alt. Jeg lurer på hvor godt de tjener, for de har store leiligheter og fråtser i middager ute, nye klær, fine selskaper, dyre bryllupper, reiser, elektronikk, alt som kan abonneres på, treningssenter, klubber, sportutstyr osv. Jeg jobber i en bank, men ligger på 450 000 i årslønn. Aldri om jeg kan leve sånn. Jeg skjønner i hvertfall at det å ha studert lenge, ikke er det samme som å ha studert smart. Andre som føler det slik?

Anonymous poster hash: 925c0...883

Spørs hva slags miljø du er i og hva de har studert...mange nyutdannede går faktisk inn i veldig godt betalte jobber, spesielt med master

Anonymous poster hash: ed0ac...000

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ta lange studier kan i vårt land være en dårlig økonomisk investering. Men jeg har jo glede av utdannelsen på mange andre områder.

Min fetter som ble snekker har ufattelig mye bedre råd enn meg som har en lang universitetetsutdannelse. Men jeg ville ikke byttet.

Bare jeg får meg en mer relevant jobb så skal jeg være strålende fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Har kun vidregående utdannelse, men vi hadde bryllup til 70.000. Dette var noe vi brukte over to pr å spare til. Hvis man er flinke til å spare kan man ha det mye morro

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at man sparer mange tusenlapper i måneden på å være/ha samboer. Så er du singel, vil samboere med lik lønn som deg ha merkbart bedre råd. Har man lang nedbetalingstid på boliglånet og kanskje studielånet, "sparer" man en del kroner i måneden også, men totalsummen blir en god del høyere...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får 10.000 i mnd av nav, og jeg klarer meg veldig fint. kan ikke helt se at du klager når du tjener 450k



Anonymous poster hash: 35f86...91f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et langt studie er jeg nå i jobb. Rundt meg er det mange unge som har absolutt alt. Jeg lurer på hvor godt de tjener, for de har store leiligheter og fråtser i middager ute, nye klær, fine selskaper, dyre bryllupper, reiser, elektronikk, alt som kan abonneres på, treningssenter, klubber, sportutstyr osv.

Du må huske at du ser oftest ikke baksiden av medaljen. Du ser kun fasader, og mange av dem er full av sprekker.

Folk har rekordhøy gjeld, og skremmende mange betaler ikke avdrag på boliglånet - kun renter. Det de sparer der bruker de på flash.

Jeg synes det er en trist utvikling - lite substans og klokskap hos folk. Alt handler om oppussing, ny bil, reiser og Hellstrøm-middager. Jeg håper Norge går tom for olje fortest mulig, slik at vi kan returnere til et mer jordnært samfunn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske at du ser oftest ikke baksiden av medaljen. Du ser kun fasader, og mange av dem er full av sprekker.

Folk har rekordhøy gjeld, og skremmende mange betaler ikke avdrag på boliglånet - kun renter. Det de sparer der bruker de på flash.

Jeg synes det er en trist utvikling - lite substans og klokskap hos folk. Alt handler om oppussing, ny bil, reiser og Hellstrøm-middager. Jeg håper Norge går tom for olje fortest mulig, slik at vi kan returnere til et mer jordnært samfunn.

Jeg er litt enig. Det er jo gøy med penger, men vi er på god vei til å bli totalt blaserte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se noen episodee av Luksusfwllen, så ser du at mange med mye flott og høyt forbruk ikke har råd til å holde på slik de gjør. Det er det som kalles medaljens bakside. I dag skal alt være perfekt og flott, jo større jo bedre, men ingen får sitt jordiske gods med seg herifra. Og se på tråden om Gunhold Stordalen, hun har ikke mye hjelp i å ha penger når livets harde realiteter må faces. (Stakkers både Gunhold og fam.).

Anonymous poster hash: 744f7...d15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om ei jeg kjenner som hadde bare merkeklær, merkevesker, nyeste iphone og mac, dyre smykker og kjøpte alltid de dyreste kjolene på nelly. Skjønte ikke helt hvordan hun levde slik da hun bare jobbet deltid i en butikk, men etterhvert ble hun sparket ut av leiligheten sin fordi hun ikke hadde betalt leie på flere måneder! Hun var faktisk dum nok til å kjøpe seg en canada goose istedet for å betale husleien sin...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter et langt studie er jeg nå i jobb. Rundt meg er det mange unge som har absolutt alt. Jeg lurer på hvor godt de tjener, for de har store leiligheter og fråtser i middager ute, nye klær, fine selskaper, dyre bryllupper, reiser, elektronikk, alt som kan abonneres på, treningssenter, klubber, sportutstyr osv. Jeg jobber i en bank, men ligger på 450 000 i årslønn. Aldri om jeg kan leve sånn. Jeg skjønner i hvertfall at det å ha studert lenge, ikke er det samme som å ha studert smart. Andre som føler det slik?

Anonymous poster hash: 925c0...883

Haha ja tok et kurs på 3 mnd og har jobbet i nordsjøen og tjener mellom 850 000 og 1,2 mill i året alt etter som. Har kjøpt diger enebolig, har båt, motorsykkel, dyre møble og kule klær.;) Så lønner seg ikke å gå 10 år på skole. Jobber også bare 4 mnd i året. Kjøpte nylig leilighet i Spania som jeg bruker mye på vinteren. For 2 år siden kjøpte jeg en porshe 911 turbo til 950 000. Når man har jobbet så mange år med god lønn har man råd å kose seg litt ekstra.:)

Anonymous poster hash: 4c914...101

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja tok et kurs på 3 mnd og har jobbet i nordsjøen og tjener mellom 850 000 og 1,2 mill i året alt etter som. Har kjøpt diger enebolig, har båt, motorsykkel, dyre møble og kule klær. ;) Så lønner seg ikke å gå 10 år på skole. Jobber også bare 4 mnd i året. Kjøpte nylig leilighet i Spania som jeg bruker mye på vinteren. For 2 år siden kjøpte jeg en porshe 911 turbo til 950 000. Når man har jobbet så mange år med god lønn har man råd å kose seg litt ekstra. :)

Anonymous poster hash: 4c914...101

Tror du glemte å nevne at det kurset koster godt over hundre tusen om du skal ta det på egen hånd uten å ha noen form for ingenørutdannelse eller jobb i et oljefirma.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du glemte å nevne at det kurset koster godt over hundre tusen om du skal ta det på egen hånd uten å ha noen form for ingenørutdannelse eller jobb i et oljefirma.

Fikk dekt halvparten etter jeg ble ansatt.:) Så kostet meg 40 000 totalt.:)

Anonymous poster hash: 4c914...101

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha ja tok et kurs på 3 mnd og har jobbet i nordsjøen og tjener mellom 850 000 og 1,2 mill i året alt etter som. Har kjøpt diger enebolig, har båt, motorsykkel, dyre møble og kule klær. ;) Så lønner seg ikke å gå 10 år på skole. Jobber også bare 4 mnd i året. Kjøpte nylig leilighet i Spania som jeg bruker mye på vinteren. For 2 år siden kjøpte jeg en porshe 911 turbo til 950 000. Når man har jobbet så mange år med god lønn har man råd å kose seg litt ekstra. :)

Jeg trodde først dette var en spøk/trolling for å sette ting på spissen.

Men hvis du er seriøs høres det ut som du lever høyt på strå.

Hvis pengene har gitt deg så enorm glede og lykke i livet, så synes jeg det er rart du sitter på KG på natt til lørdag og skryter om eiendelene dine.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får 10.000 i mnd av nav, og jeg klarer meg veldig fint. kan ikke helt se at du klager når du tjener 450k

Anonymous poster hash: 35f86...91f

Det er forskjell på å slite hver dag for pengene og å få dem gratis. Du sitter jo på en måte igjen med mer enn TS da du har penger OG alle døgnets timer til rådighet. Skjønner ikke at du klager når du har betalt ferie hele året.

Anonymous poster hash: 09dbb...7e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ikke har utdannet seg, og kun hatt 2 år vgs, har de jo tjent godt i mange år, spesielt håndtverkere.

Fra teknisk ukeblad:

"Ansatte med teknisk fagskole (håndverks- og tekniske fag) har en livsløpsinntekt på 13,17 millioner kroner. Den er den 12. høyeste livsløpsinntekten av de 50 utdanningsgruppene som SSB har statistikk for.

Til sammenlikning drar folk med hovedfag (nå: mastergrad) i ett av realfagene inn noe mer moderate 12,76 millioner i løpet av yrkeskarrieren. Det gir en beskjeden 14. plass på SSBs liste.

Fem–seks års krevende studier i realfag kaster altså lite av seg – til tross for at arbeidslivetskriker etter realfaglig kompetanse."



Anonymous poster hash: c59f9...7af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...