Gå til innhold

Hans eks eierforhold til ham..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eksen til samboeren min tror hun "eier" ham, 2 år etter at det ble slutt mellom dem!

Jeg kom inn i livet hans like etter det ble slutt, og hun har aldri taklet at han gikk videre før henne. De har et barn sammen, men samarbeidet er dårlig, det har det alltid vært.

Hun krever at han skal stille opp for henne når hun ber om det, om ikke blir det rabalder. Dersom jeg ringer av en eller annen grunn når han er hos henne for å hente ungen, blir hun rasende om han varer på tlf. Skriker og roper hvor respektløs han er, og spyr ut stygge ting om meg, alt dette foran ungen.

Hvorfor mener hun at han skal ta mer hensyn til henne enn meg, som er kjæresten hans?

Anonymous poster hash: 8f5d2...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eksen til samboeren min tror hun "eier" ham, 2 år etter at det ble slutt mellom dem!

Jeg kom inn i livet hans like etter det ble slutt, og hun har aldri taklet at han gikk videre før henne. De har et barn sammen, men samarbeidet er dårlig, det har det alltid vært.

Hun krever at han skal stille opp for henne når hun ber om det, om ikke blir det rabalder. Dersom jeg ringer av en eller annen grunn når han er hos henne for å hente ungen, blir hun rasende om han varer på tlf. Skriker og roper hvor respektløs han er, og spyr ut stygge ting om meg, alt dette foran ungen.

Hvorfor mener hun at han skal ta mer hensyn til henne enn meg, som er kjæresten hans?

Anonymous poster hash: 8f5d2...6f7

Fordi hun er moren til barnet hans.

Anonymous poster hash: 2ed0f...5c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun er moren til barnet hans.

Anonymous poster hash: 2ed0f...5c9

Og da kan han ikke snakke med meg i tlf foran henne? Er det da greit at hun får raseriutbrudd foran ungen?

Han prioriterer alltid barnet sitt fremfor noe eller noen annen. Men kontakten med mor skal være minimalt etter råd fra familievernkontoret, for å skjerme barnet mot nettopp slike utbrudd og konflikter.

TS

Anonymous poster hash: 8f5d2...6f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da kan han ikke snakke med meg i tlf foran henne? Er det da greit at hun får raseriutbrudd foran ungen?

Han prioriterer alltid barnet sitt fremfor noe eller noen annen. Men kontakten med mor skal være minimalt etter råd fra familievernkontoret, for å skjerme barnet mot nettopp slike utbrudd og konflikter.

TS

Anonymous poster hash: 8f5d2...6f7

da burde du også ta hensyn til det, hvorfor i alledager må du ringe når han henter barnet da?

Anonymous poster hash: a2a3f...439

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Men hva er egentlig så viktig at du må ringe ham akkurat når han henter barnet sitt? Kan du ikke, for barnets skyld, vente noen minutter til hentesituasjonen er over?

Endret av Violetta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er egentlig så viktig at du må ringe ham akkurat når han henter barnet sitt? Kan du ikke, for barnets skyld, vente noen minutter til hentesituasjonen er over?

Jeg visste ikke at han hentet barnet akkurat da, det var utenom vanlig samvær. Og jeg ringte han for å fortelle hvor jeg hadde lagt husnøkkelen, da jeg var dratt på jobb.

Uansett kan ikke hun kreve å få vite hvem han snakker med i telefonen. Det var etter at han hadde lagt på at hun ropte flere ganger "hvem snakket du med?!"

Anonymous poster hash: 8f5d2...6f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun høres gæren og eiesjuk ut. Hun mener vel at hun har "førsterett" fordi de har barn sammen. Prøv å bare ha absolutt minimal kontakt, og kjæresten din burde helt ærlig sette foten ned hvis hun tråkker over streken.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres gæren og eiesjuk ut. Hun mener vel at hun har "førsterett" fordi de har barn sammen. Prøv å bare ha absolutt minimal kontakt, og kjæresten din burde helt ærlig sette foten ned hvis hun tråkker over streken.

Ja, jeg pleier ikke å helle bensin på bålet, men som sagt visste jeg ikke at han var der akkurat da. Hun har jo ingenting med hvem han snakker i tlf med..

Hun tar ofte kontakt, men han svarer kun på det som er relevant i forhold til barnet.

Han sier ikke så mye når hun får slike utbrudd, nettopp for å ta hensyn til barnet. Dersom han prøver å si noe når hun oppfører seg slik, eskalerer det, noe som igjen er uheldig for barnet.

TS

Anonymous poster hash: 8f5d2...6f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg pleier ikke å helle bensin på bålet, men som sagt visste jeg ikke at han var der akkurat da. Hun har jo ingenting med hvem han snakker i tlf med..

Hun tar ofte kontakt, men han svarer kun på det som er relevant i forhold til barnet.

Han sier ikke så mye når hun får slike utbrudd, nettopp for å ta hensyn til barnet. Dersom han prøver å si noe når hun oppfører seg slik, eskalerer det, noe som igjen er uheldig for barnet.

TS

Anonymous poster hash: 8f5d2...6f7

Men hva skal til for å stoppe disse utbruddene? Det er jo ikke bra for barnet å være vitne til det i det hele tatt. De burde absolutt snakke om at OM hun absolutt har noe å skrike for, bør det skje uten barnet til stede. Kan hende hun føler seg overkjørt og litt alene fordi eksen har fått ny dame. Det er jo uansett hennes problem, men det burde være mulig å fikse opp i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Om dette er en engangshendelse synes jeg du skal la ham takle eksen. Bli enig med ham om at han ikke trenger å ta telefonen når du ringer når han henter barna.

Det virker som bruddet er sårt for henne fremdeles. Ingen vits i å strø salt i sårene. Gikk det heller litt tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen til samboeren min tror hun "eier" ham, 2 år etter at det ble slutt mellom dem!

Jeg kom inn i livet hans like etter det ble slutt, og hun har aldri taklet at han gikk videre før henne. De har et barn sammen, men samarbeidet er dårlig, det har det alltid vært.

Hun krever at han skal stille opp for henne når hun ber om det, om ikke blir det rabalder. Dersom jeg ringer av en eller annen grunn når han er hos henne for å hente ungen, blir hun rasende om han varer på tlf. Skriker og roper hvor respektløs han er, og spyr ut stygge ting om meg, alt dette foran ungen.

Hvorfor mener hun at han skal ta mer hensyn til henne enn meg, som er kjæresten hans?

Anonymous poster hash: 8f5d2...6f7

Hva er det hun krever at han skal stille opp med?

Jeg visste ikke at han hentet barnet akkurat da, det var utenom vanlig samvær. Og jeg ringte han for å fortelle hvor jeg hadde lagt husnøkkelen, da jeg var dratt på jobb.

Uansett kan ikke hun kreve å få vite hvem han snakker med i telefonen. Det var etter at han hadde lagt på at hun ropte flere ganger "hvem snakket du med?!"

Anonymous poster hash: 8f5d2...6f7

Hvorfor svarer han telefonen mens han henter ungen?

Ja, jeg pleier ikke å helle bensin på bålet, men som sagt visste jeg ikke at han var der akkurat da. Hun har jo ingenting med hvem han snakker i tlf med..

TS

Anonymous poster hash: 8f5d2...6f7

Men hvorfor tar han telefonen når han henter ungen? Klarer han ikke å vente til han er ferdig med å hente ungen? Blir du sur om han ikke tar telefonen når du ringer? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å se alle forståsegpåerne som mener du er roten til alt ondt...

Du og din mann må da kunne leve sammen som et vanlig par, og ikke måtte ta hensyn til en eks sine følelser.

Barnet derimot, må man ta hensyn til. Og det gjør man med litt planlegging og tilrettelegging. Og kanskje prøve i det lengste å unngå situasjoner der barna kommer i lojalitetskonflikt, eller må overvære mors sjalusi.

Jeg vet av erfaring at dette er en meget vanskelig situasjon å leve i. Men mest for barnet.

Lykke til.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må ta denne "kampen". Ikke foran barna, men med henne privat.

Mistenker at han er litt veik her, kanskje t.o.m. har dårlig samvittighet, og gjemmer seg bak at han "Ikke vil ta konfrontasjon med barna til stede". Men barna trenger ikke sitte der. Han tar initiativ til en prat med henne på tomannshånd der han forklarer at de er ferdige og hun kan ikke holde på slik. Om det ikke bedrer seg, kan de ta en tur på familievernskontoret.

Det er vanskelig for deg å ta denne "kampen", hun er ikke rasjonell nok til å akseptere deg og ta det du sier alvorlig.



Anonymous poster hash: 31ccf...6e4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det med mødre som fortsatt tror de eier eksen bare fordi de har barn sammen da? Ser det er flere som mener han skal ta hensyn til eksen, men det viktigste for kjæresten din må vel være barnet og deg ts?! Ikke barnet mor. Hun høres utrolig eiesyk og kontrollerende ut!

Anonymous poster hash: 0273d...bdd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta opp samtalene og gå til barnevernet eller noe.

begynn og samle bevis aller først, over flere måneder og ta henne skikkelig når toppen er nådd.
ikke la hennes psykiske problemer gå ut over dere. før eller siden glipper hun og da kan henne sitte der og ha det så godt.



Anonymous poster hash: 2b68c...d65
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

ta opp samtalene og gå til barnevernet eller noe.

begynn og samle bevis aller først, over flere måneder og ta henne skikkelig når toppen er nådd.

ikke la hennes psykiske problemer gå ut over dere. før eller siden glipper hun og da kan henne sitte der og ha det så godt.

Anonymous poster hash: 2b68c...d65

å ta opp samtaler uten samtykke er ikke lov. så om exen er jævli nok kan jo ts vente seg en anmeldelse mot seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir sjokkert over enkelte svar her, som: "Ja, må du ringe når han henter barna hos henne da?"

JA, SELVFØLGELIG SKAL HUN FÅ LOV TIL DET! TS skal få ringe sin kjære når hun trenger det uten at hans psyko eks klikker i vinkler, hun trenger jo hjelp! Synes ikke TS gjør noe galt her!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun er moren til barnet hans.Anonymous poster hash: 2ed0f...5c9

Hva så? Er det barnet eller en voksen person det skal tas vare på? Hvem er det samtlige forventer skal klare ta vare på seg selv?

Eller er det ikke forskjell kanskje, når voksne ikke ønsker å bli behandlet som en voksen? Altså, ikke bli behandlet som et ansvarsløst barn, men bare med massevis av ekstra tiltak spesielt for vedkommende sin del; slik det ofte er med små barn..

Anonymous poster hash: e2b06...cb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeh......?!

Hvorfor får exen sympati (2 år siden brudd, folkens...) og TS blir mistenkeliggjort??!? Exen høres ikke god ut, og utifra svar her blir jeg bekymret for tankegangen hos folk.

Anonymous poster hash: f70f5...b8a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeh......?!

Hvorfor får exen sympati (2 år siden brudd, folkens...) og TS blir mistenkeliggjort??!? Exen høres ikke god ut, og utifra svar her blir jeg bekymret for tankegangen hos folk.

Anonymous poster hash: f70f5...b8a

Mange her som er blitt forlatt og har barn og heller identifiserer seg med exen regner jeg med.

Anonymous poster hash: 31ccf...6e4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...