Gå til innhold

Erfaringer med personer med lav selvinnsikt- fortell din erfaring :)


Nattrangler

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jenter som tegner øyenbrynene, og det ikke passer, fasongen, fargen osv! Skjønner ikke at de kan gå slik, og værre, at ikke deres venner sier ifra!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerinnen min som gir meg råd om barna mine (hennes er ca 10 år eldre). For eksempel "hvordan få barna til å spise grønnsaker" når hennes har vokst opp kun på pølse i lompe. Snakker om selvinnsikt og selektiv hukommelse! :rolleyes: Eller hvordan få barna til å legge seg, når hennes datter sto opp utallige ganger, ble lagt med sovesele og kom ut i stua med sovesele og madrass på ryggen... :biggrin:



Anonymous poster hash: dd751...946
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som alltid mener jeg bør spise sunnere for å gå ned i vekt. Jeg er 165 og veier 60, hun er 165 og veier over 80....



Anonymous poster hash: 2ad01...c42
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompisen som er alkoholiker men som mener at han har et helt normalt forhold til alkohol.

Anonymous poster hash: 8f779...a28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollega fra øst-europa som mener folk fra hennes hjemland (ganske fattig) er laget av et mye sterkere stoff enn nordmenn, og at slike småtterier som depresjon eller adhd er det hull i hodet å oppsøke hjelp for; Det kan man nemlig tenke seg ut av. Selv greier ikke engang vedkommende å slutte å røyke, og tar gjerne "fri" (egenmelding) ved manglende søvn, og blir pissesur hvis jeg påpeker ironien. :fnise:



Anonymous poster hash: 35928...2ab
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moren min er veldig glemsk av seg, setter på plata og koker noe, men glemmer det og husker det ikke før brannalarmen går, glemmer å låse døra, glemmer hva jeg sier etter noen minutter osv. Hun har vært sånn så lenge jeg kan huske, så det er nok ikke sykdom.

Vi kom i snakk om en slektning som er akkurat som henne, da hun sa "Enda godt jeg ikke er sånn" :ler: Jeg prøvde å minne henne på at hun er helt lik, men hun hadde en unnskyldning for hver eneste ting og var ifølge henne hvertfall ikke lik slektningen vår :ler:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerinnen min som gir meg råd om barna mine (hennes er ca 10 år eldre). For eksempel "hvordan få barna til å spise grønnsaker" når hennes har vokst opp kun på pølse i lompe. Snakker om selvinnsikt og selektiv hukommelse! :rolleyes:Eller hvordan få barna til å legge seg, når hennes datter sto opp utallige ganger, ble lagt med sovesele og kom ut i stua med sovesele og madrass på ryggen... :biggrin:

Anonymous poster hash: dd751...946

Nå lo jeg :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fyr jeg drev på med som løy om alt men trodde på løgnene selv.
Var mange ting jeg konkret visste var helt galt, men turte ikke si noe. I hans hode var det jo sant at f.eks. ferieturen varte 9 dager den egentlig varte 5.

Glad jeg slipper å holde ut det mer.



Anonymous poster hash: 12c35...c13
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent via Facebook som kaller seg musiker. Hun mener selv at omtrent alle låtene hun skriver er "hits" og at hun er popstjernemateriale. Det er vel strengt tatt ikke tilfellet, for å si det på en pen måte.

Anonymous poster hash: cf8f7...7c8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "venninne" som ender opp i krig samme hvilket miljø hun er i, men påstår at hun bare er snill og god og at det er alle andre som misforstår hennes gode hensikter.

Hun er et studie i narsissisme og mangel på selvinnsikt :fnise:

Anonymous poster hash: 34161...60e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "venninne" som ender opp i krig samme hvilket miljø hun er i, men påstår at hun bare er snill og god og at det er alle andre som misforstår hennes gode hensikter.

Hun er et studie i narsissisme og mangel på selvinnsikt :fnise:

Anonymous poster hash: 34161...60e

Haha kjenner typen. Sier hun er lei drama og tull, men av en eller annen merkelig grunn er det alltid slik rundt henne. Fascinerende å observere på avstand. Gooood avstand.

Anonymous poster hash: 911c4...563

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksdama til typen som sier det ordner seg for snille jenter. Hun den som var utro, kom med alvolige beskyldninger mot han ( at han var rusmisbruker voldelig etc ) og skader på bil han lånte henne uten å betale for skadene eller penger hun skylder. Men å be om han kan passe "stebarnet" i tillegg til deres felles unge når det passer er helt greit når hun trenger barnevakt.

Det ordner seg som regel mest for de som tar seg til rette og mener de fortjener det XD



Anonymous poster hash: 32f4c...27b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bekjent via Facebook som kaller seg musiker. Hun mener selv at omtrent alle låtene hun skriver er "hits" og at hun er popstjernemateriale. Det er vel strengt tatt ikke tilfellet, for å si det på en pen måte.

Anonymous poster hash: cf8f7...7c8

Finnes det flere? Eller har vi samme person på FB? :fnise:

Anonymous poster hash: 2eede...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "venninne" som ender opp i krig samme hvilket miljø hun er i, men påstår at hun bare er snill og god og at det er alle andre som misforstår hennes gode hensikter.

Hun er et studie i narsissisme og mangel på selvinnsikt :fnise:

Haha kjenner typen. Sier hun er lei drama og tull, men av en eller annen merkelig grunn er det alltid slik rundt henne. Fascinerende å observere på avstand. Gooood avstand.

Dere bør kanskje være litt forsiktige med hvordan dere definerer/omtaler slike personer... Jeg er en slik person selv, som lett kommer i diskusjoner. Ikke den mest dramatiske personen, og jeg har jo selvinnsikt siden jeg forstår dette selv. Men det er veldig sårende når folk rundt meg definerer meg som en tåpelig person som bare lager drama, for meg er det slik at jeg forstår situasjoner på en helt annen måte enn andre, og derfor blir det fort "drama" i mitt hode.

Et eksempel er hvis noen kommenterer noe ved meg på en kanskje litt nedlatende måte, så kan jeg bli veldig såret. Jeg har rett og slett et veldig aktivt følelsesliv, har alltid hatt det, og kan ikke gjøre så veldig mye med det annet enn å forsøke å kontrollere det. Og i en samtale forstår jeg ikke alltid den logiske sammenhengen, slik at jeg kan få en forståelse som er helt ulik de andres. Dette kan utvikle seg til at jeg blir såret, fordi dette fører innimellom til at andre ler av meg. Men det er jo rett og slett bare slik jeg fungerer!

Det jeg mener er at dere bør kanskje være litt forsiktig med hvordan dere omtaler "denne typen" menneske, da det kan både være et sårt tema, og i tillegg såre ekstra nettopp fordi dette gjerne er personer som har et mer aktivt følelsesliv enn mange andre.

Anonymous poster hash: bddd5...c9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "venninne" som ender opp i krig samme hvilket miljø hun er i, men påstår at hun bare er snill og god og at det er alle andre som misforstår hennes gode hensikter.

Hun er et studie i narsissisme og mangel på selvinnsikt :fnise:

Anonymous poster hash: 34161...60e

Hva slags ulike miljøer har hun vært i da?

Hun høres ikke narcisstistisk ut hvis hun selv mener at hun blir misforstått, slikt ville ikke en narcissist mene.

Dersom hun har havnet i konflikt i ett miljø, og dette blir kjent i hennes nye miljø, så har hun helt rett i at det hun sier og gjør etter dette vil bli tolket i et negativt lys, og at hun faktisk lettere vil bli misforstått.

Anonymous poster hash: d23a7...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tidligere kollega på opplæring som da jeg svarte at jeg rett og slett var swamped hele dagen, men kanskje rakk det i morgen, sa "Du hadde rukket det hvis du lærte deg å prioritere.". Jadda.... Og dette kom altså ut av munnen av en dame som jevnlig brukte 6 uker på en arbeidsoppgave som en vikar klarte på to dager.

Har ellers i sinne blitt anklaget for å ikke tåle å bli motsagt fordi jeg har svart på en påstand jeg ikke er enig i. Hvem er det som hisser seg opp over å bli motsagt her mon tro, og ikke ser det selv ;)?

Har flere liknende eksempler, men det får bli en annen dag.



Anonymous poster hash: d23a7...28e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent via Facebook som kaller seg musiker. Hun mener selv at omtrent alle låtene hun skriver er "hits" og at hun er popstjernemateriale. Det er vel strengt tatt ikke tilfellet, for å si det på en pen måte.

Anonymous poster hash: cf8f7...7c8

Haha er det Hanne Sørvåg?

Anonymous poster hash: d301f...fec

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg leier ut til har ikke betalt husleie gjentatte i løpet i løpet av året og mener jeg er urimelig at jeg ikke ønsker å fortette leieforholdet. måtte jo se ting fra deres synspunkt.... ærlig talt



Anonymous poster hash: 32f4c...27b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent snakket nedsettende om narkomane generelt, og at de kunne takke seg selv.. Selv er han på grensen til sykelig overvektig, interessert i raske biler og er hard på pedalen til tider.

Mon tro om han mener han selv har krav på hjelp om han skulle få en "livsstilssykdom", evt. om han kræsjer i fjellveggen og blir lam.



Anonymous poster hash: d2b2c...522
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...