Gå til innhold

Kvinner som er mer enn 10 år eldre enn partner.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvilke psykologiske faktorer ligger så som bakteppe for dem som er 'i samme alder' da?

Hva betyr forøvrig 'samme alder'`er det noen dager? Noen måneder? Ett år? To år, fem år eller 3,5 år?

Jeg er spent interessert i en nærmere utredning nå.

Poenget er ikke at det kun er alder som har en "begrunnelse". Hvem du velger generelt (utseende, bakgrunn, personlighet) har en årsak. Det er ikke noe syndrom eller liknende, det er bare forskjell på hva folk verdsetter.

Og ja, det er selvsagt som regel mer av en årsak når noen velger motsatt av hva ens biologi skulle tilsi.

Anonymous poster hash: 11abc...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Poenget er ikke at det kun er alder som har en "begrunnelse". Hvem du velger generelt (utseende, bakgrunn, personlighet) har en årsak. Det er ikke noe syndrom eller liknende, det er bare forskjell på hva folk verdsetter.

Og ja, det er selvsagt som regel mer av en årsak når noen velger motsatt av hva ens biologi skulle tilsi.

Anonymous poster hash: 11abc...4c2

Og hva var det biologien skulle tilsi?

At en mann på 25 ikke skulle finne en kvinne på 35 1/2 og forlske seg i henne og få barn med henne?

Biologisk er det jo komplett korrekt, hun er erfaren, har sannsynligvis født barn før, har kunnskap som tilsier at barnet har større muligheter for å vokse opp.

Han ert ung og sterk nok til å forsvare sin familie.

- om vi ser på mennesker i et rent biologisk perspektiv, slik vi ser på andre dyr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva var det biologien skulle tilsi?

At en mann på 25 ikke skulle finne en kvinne på 35 1/2 og forlske seg i henne og få barn med henne?

Biologisk er det jo komplett korrekt, hun er erfaren, har sannsynligvis født barn før, har kunnskap som tilsier at barnet har større muligheter for å vokse opp.

Han ert ung og sterk nok til å forsvare sin familie.

- om vi ser på mennesker i et rent biologisk perspektiv, slik vi ser på andre dyr.

Biologisk sett er det ikke erfaring og oppvekstvilkår menn ser etter hos kvinner. Det er hva kvinner ser etter hos menn. Menn ser som oftest etter femininitet og fertilitet.

Mange kvinner på 35 kan fortsatt få barn, ja (nå snakket jeg ikke om denne spesifikke alderen, mest eldre). Men de fleste menn vil naturlig dras mot yngre kvinner der fertiliteten ikke er tvilsom eller utgående. Spesielt når de selv er i en alder der deres naturlige omgangskrets og datingmarked er yngre kvinner.

Jeg sier ikke at det er feil eller at det ikke skal forekomme. Bare at det er bakenforliggende årsaker til hvorfor noen går imot biologien - akkurat som kvinner som velger menn uten selvtillit eller personlig styrke.

Anonymous poster hash: 11abc...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten perverst ut at kvinnen er såpass mye eldre. Nei takk til seigt sauekjøtt.

Anonymous poster hash: b19c5...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om det? Er det blitt mer vanlig enn før? Hvor mange par kjenner dere personlig hvor hun er mer enn 10 år eldre enn han?

Anonymous poster hash: 397d8...97d

Begynner og bli noen slike par nu ja. Jeg kjenner hvertfall 5 par. Mora mi og hennes mann medregnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ni år eldre enn kjæresten min. Jeg er 35 år, han er 26. Mine tidligere kjærester har vært noen år eldre enn meg, mens han før har vært sammen med kvinner på sin egen alder.

Jeg mente alltid at jeg primært ble tiltrukket av eldre menn, helt til jeg møtte han. Kjæresten min er snill, moden og reflektert, og jeg falt for personligheten hans. Vi måtte gå en del runder med oss selv begge to før vi valgte å bli sammen, men det er den beste avgjørelsen jeg har tatt.

Vi har stort sett fått positive reaksjoner på forholdet vårt, og kommer godt overens med hverandres venner.

Jeg kan med hånden på hjertet si at det ikke er noen form for fetisj involvert i min forelskelse. Jeg har rett og slett vært så heldig å møte en person jeg har supergod kjemi med, det er så enkelt som det i mitt tilfelle. Jeg tror ikke det har noen hensikt å overanalysere det.

Anonymous poster hash: 8c500...985

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare koselig. Litt woody allen, men koselig. Han ser yngre ut enn 38, forresten. Så det kan godt tenkes det er en fetisj inni bildet der.

Hadde du sett på det som en fetisj hvis det var han som var 50 og hun som var 38? Dobbelstandar......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spm om det er et kompenserende personlighetselement som gjør at dere er sammen, at en sterk personlighet kompenserer for manglende respekt grunnet manglende alder. Eller er det sterk økonomisk status eller veldig utpreget og voldsom fysikk?

Ellers er det den alternative forklaringen, en sammenkobling av omsorgsrolle og seksuell rolle, en slags fetisj.

Et tredje alternativ rett og slett en måte å ta tilbake tapt tid på, føle seg yngre. Et slags selvbedrag?

Det siste alternativet du skriver; gjelder det også for menn som er sammen med yngre kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Papirfly

Fordi det er en kjennsgjerning at menn legger mye større vekt på utseendet som seksuell tenningsfaktor, enn hva damer gjør. Og fordi det er mye vanligere hos menn å like jenter i 20-22 års alder, uavhengig av egen alder, enn det motsatt for damer, som ofte foretrekker menn et par år yngre, men ikke mer.

Endret av Papirfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Rent generelt så lever jo kvinner lengre enn menn med 6-8 år, så ideelt sett er det bra med en yngre mann om man vil leve livet med han :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent generelt så lever jo kvinner lengre enn menn med 6-8 år, så ideelt sett er det bra med en yngre mann om man vil leve livet med han :)

Det er i hvert fall sant. Eksmannen min var 6 år eldre enn meg og han er død allerede.

Anonymous poster hash: 397d8...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det er en kjennsgjerning at menn legger mye større vekt på utseendet som seksuell tenningsfaktor, enn hva damer gjør. Og fordi det er mye vanligere hos menn å like jenter i 20-22 års alder, uavhengig av egen alder, enn det motsatt for damer, som ofte foretrekker menn et par år yngre, men ikke mer.

Så du uttaler deg på vegne av alle menn og alle kvinner i verden? Og det som er uvanlig er er rart, ekkelt, fetisj osv.....

Menn som vil ha kjærester 10-15 år yngre er ikke patetiske, men kvinner er?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at andre har problemer med dette, enn de selv?

Kvinner lever lengre enn menn, så slik er det bra at de finner yngre menn. Kvinner holder seg lengre yngre utseendemessig enn menn i mange tilfeller

Kjenner flere. De var yngre da de fant hverandre, nå er de godt voksne og han ser elde t enn henne. Det er 10 års forskjell

Et annet par var 22 og 32. Han var moden for å være 22 den gangen. Nå er han over 50 år, og er blitt "eldre" enn henne på de fleste områder

Skjønner ikke at dette kan være et problem for dere andre. Når det gjelder menn som har yngre koner så er det helt ok.



Anonymous poster hash: 7a6c0...a87
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Papirfly

Og hva var det biologien skulle tilsi?

At en mann på 25 ikke skulle finne en kvinne på 35 1/2 og forlske seg i henne og få barn med henne?

Biologisk er det jo komplett korrekt, hun er erfaren, har sannsynligvis født barn før, har kunnskap som tilsier at barnet har større muligheter for å vokse opp.

Han ert ung og sterk nok til å forsvare sin familie.

- om vi ser på mennesker i et rent biologisk perspektiv, slik vi ser på andre dyr.

Jeg tror ikke dette er biologien. Biologien tilsier heller at om du ligger med ei ung dame, så er hun fysisk sterk nok til å føde ungen, og i tillegg er det lavere risiko for genetiske feil.

Du kan si at en mulig forklaring på yngre menn som har seg med gamle damer, kan være at hvis man skulle få barn med ei gammal dame, så har hun bevist at hun har gode gener, siden hun har overlevd så lenge. Altså en slags seleksjonsmekanisme.

Det kan være genetiske etterlevninger, forskjellige strategier, tøm og røm vs gå etter de beste eggene etter at noen andre har forsynt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner ingen.

Kvinner som blir sjekket opp av yngre menn, ja. Men jeg kjenner ingen unge menn som er interessert i å gifte seg med eller forplikte seg til en kvinne såpass mye eldre.

Da sier jeg ikke at det er feil. Men at jeg vet at mange unge menn sjekker opp godt voksne kvinner fordi de er lettere å få til sengs når du spiller litt på forfengeligheten ("Hvaa?? 40? Trodde du var 29!")

Så man skal ta oppmerksomhet fra unge menn med en klype salt.

Anonymous poster hash: 11abc...4c2

lettere til sengs....tull på deg. Hva tilsier at en på 40 er mer villig til det?

Anonymous poster hash: 7a6c0...a87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner et par der hun er 10år eldre enn han. Jeg ante ikke de hanne ulik alder engang før jeg tilfeldigvis fikk med meg dette når de presenterte seg med alder i en hobbysammenheng.

Forloveden er 8 år yngre enn meg. Og det var ikke til hans favør i starten. Jeg var skeptisk. Jeg har jo blitt oppdratt med den samme normalen som de fleste andre i dette landet. Men så hadde det seg en gang slik at vi er veldig like på ekstremt mange områder. Har de samme synene på de store tingene i verden. Samme ønsker for fremtiden. Han er rett og slett en fantastisk mann for meg. Så hvorfor skulle vi ikke vært sammen? Bare fordi noen er mer opptatt av kronologisk alder enn det vi er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner et par der hun er 5 el 6 år eldre. Fysøren! Han kan ikke åpne kjeften engang og er tøffel.

Anonymous poster hash: 68528...901

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er en kjennsgjerning at menn legger mye større vekt på utseendet som seksuell tenningsfaktor, enn hva damer gjør. Og fordi det er mye vanligere hos menn å like jenter i 20-22 års alder, uavhengig av egen alder, enn det motsatt for damer, som ofte foretrekker menn et par år yngre, men ikke mer.

Du er på ingen måte en representant for alle menn i denne verden - Det er en kjensgjerning!

Ikke har du kunnskap om kvinners tenningmønster heller da er det er individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...