Gå til innhold

Kvinner som er mer enn 10 år eldre enn partner.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags type er han? Veldig streng og autoritær?

Streng og autoritær? Fordi han er yngre enn meg? Hva er logikken i det? Nei, han er en helt vanlig morsom, herlig, livlig, oppegående, trivelig mann som jeg stortrives sammen med og vi har det veldig godt sammen. Han er en tøff kar som har stått ved min side gjennom en hard tid og greier alltid få meg til å smile når alt ser mørkt ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Papirfly

Streng og autoritær? Fordi han er yngre enn meg? Hva er logikken i det?

Spm om det er et kompenserende personlighetselement som gjør at dere er sammen, at en sterk personlighet kompenserer for manglende respekt grunnet manglende alder. Eller er det sterk økonomisk status eller veldig utpreget og voldsom fysikk?

Ellers er det den alternative forklaringen, en sammenkobling av omsorgsrolle og seksuell rolle, en slags fetisj.

Et tredje alternativ rett og slett en måte å ta tilbake tapt tid på, føle seg yngre. Et slags selvbedrag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsSmith

Spm om det er et kompenserende personlighetselement som gjør at dere er sammen, at en sterk personlighet kompenserer for manglende respekt grunnet manglende alder. Eller er det sterk økonomisk status eller veldig utpreget og voldsom fysikk?

Ellers er det den alternative forklaringen, en sammenkobling av omsorgsrolle og seksuell rolle, en slags fetisj.

Et tredje alternativ rett og slett en måte å ta tilbake tapt tid på, føle seg yngre. Et slags selvbedrag?

Eller vent, kanskje de bare... Likte hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Papirfly

Eller vent, kanskje de bare... Likte hverandre?

Ja, men det er alltid en grunn. Jeg etterspør HVA de likte med hverandre. Fra hans side: Hun må jo enten ha noen svært vakre trekk, eller så må typen ha en ting for middelaldrende damer. Sier ikke at det er galt. Bare litt utenom det vanlige. Så da er det vel ok å lure på hva hun ser i småunger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er alltid en grunn. Jeg etterspør HVA de likte med hverandre. Fra hans side: Hun må jo enten ha noen svært vakre trekk, eller så må typen ha en ting for middelaldrende damer. Sier ikke at det er galt. Bare litt utenom det vanlige. Så da er det vel ok å lure på hva hun ser i småunger?

Nå er det ikke pedofili en diskuterer i denne tråden.

Anonymous poster hash: 50148...f85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange par der jenta er eldre. I alt fra 2år, 5år, 8år, 9år, 10år, 12 år og 16år.

Det er lett å tenke at slike par må være sære. At de kanskje er litt utskudd-aktig? Mannen har dårlig selvtillitt eller en rar fetisj, og dama må ha psykiske problemer.

Men tro det eller ei, de er faktisk helt normale mennesker. Og de har en slik glød over seg - kanskje fordi de har fulgt det hjertet ønsket? :)

Det ene paret er et musiker-par. Jobber med musikk og skuespill, og de er så vakre.

I et annet et jobber hun med mote og han driver eget selskap.

Så er det et par som matcher så utrolig bra, for begge er så godhjerta, søte, huslige og fine mennesker.

Jeg ser ikke en aldersforskjell når jeg prater med dem, jeg ser bare to mennesker som er kjempeglade i hverandre. De holder på med akkurat de samme tingene som andre par gjør, og de sliter med akkurat de samme par-problemene som andre par går igjennom.

Anonymous poster hash: 7edbe...cf5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartbeat

syntes det høres sært ut

Hvorfor det? Hva med andre veien da?

Til TS : Synes overhodet ikke det er rart. Kjenner to par der hun er henholdsvis 8 og ti år eldre. De er enda sammen og er lykkelige :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spm om det er et kompenserende personlighetselement som gjør at dere er sammen, at en sterk personlighet kompenserer for manglende respekt grunnet manglende alder. Eller er det sterk økonomisk status eller veldig utpreget og voldsom fysikk?

Ellers er det den alternative forklaringen, en sammenkobling av omsorgsrolle og seksuell rolle, en slags fetisj.

Et tredje alternativ rett og slett en måte å ta tilbake tapt tid på, føle seg yngre. Et slags selvbedrag?

Mange morsomme teorier her gitt. Det har ikke slått deg at det faktisk finnes mennesker som ikke bryr seg om kulturskapte aldersgrenser og rett og slett ser på alle voksne mennesker som likeverdige også når det kommer til vurdering av potensielle partnere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er alltid en grunn. Jeg etterspør HVA de likte med hverandre. Fra hans side: Hun må jo enten ha noen svært vakre trekk, eller så må typen ha en ting for middelaldrende damer. Sier ikke at det er galt. Bare litt utenom det vanlige. Så da er det vel ok å lure på hva hun ser i småunger?

Småunger? Ser vel ikke akkurat på en mann på 25, som samboeren min var da jeg møtte han, som en småunge. Småunge ville nok ikke akkurat være det som slo deg om du møtte han heller. Han nærmer seg forresten 28 nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Papirfly

Mange morsomme teorier her gitt. Det har ikke slått deg at det faktisk finnes mennesker som ikke bryr seg om kulturskapte aldersgrenser og rett og slett ser på alle voksne mennesker som likeverdige også når det kommer til vurdering av potensielle partnere?

Når jeg ser skyggen av en hest, så tenker jeg hest og ikke zebra.

De færreste klarer å være ærlige med seg selv, fordi det er for pinlig eller for sårt.

Skal man objektivere det svaret, så er det vel bare å spørre hva aldersspredningen på hans tidligere partnere har vært, og hvor gamle dine tidligere partnere har vært.

Dersom det har fulgt en trend med yngre for din del, og eldre for hans del, så tror jeg vi kan hoppe bukk over alle unnskyldningene som går på personlighetsmatch, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Papirfly

Småunger? Ser vel ikke akkurat på en mann på 25, som samboeren min var da jeg møtte han, som en småunge. Småunge ville nok ikke akkurat være det som slo deg om du møtte han heller. Han nærmer seg forresten 28 nå.

Så det gir da mer styrke til teorien min om at han kompenserer ved å være stor og sterk? Han er et lite paradoks, altså både yngre og en som du kan være mamma for, samtidig som han er stor og sterk og ikke en som må passes på... Litt sånn som lesber som liker damer, men de liker da damer som ser ut som menn...

Spennende saker, det der altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser skyggen av en hest, så tenker jeg hest og ikke zebra.

De færreste klarer å være ærlige med seg selv, fordi det er for pinlig eller for sårt.

Skal man objektivere det svaret, så er det vel bare å spørre hva aldersspredningen på hans tidligere partnere har vært, og hvor gamle dine tidligere partnere har vært.

Dersom det har fulgt en trend med yngre for din del, og eldre for hans del, så tror jeg vi kan hoppe bukk over alle unnskyldningene som går på personlighetsmatch, gitt.

Alle hans tidligere partnere har vært yngre enn han og alle mine eldre enn meg. Hvordan passer det inn i teoriene dine da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Papirfly

Alle hans tidligere partnere har vært yngre enn han og alle mine eldre enn meg. Hvordan passer det inn i teoriene dine da?

Dårlig.

Tilbake til tegnebordet? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det gir da mer styrke til teorien min om at han kompenserer ved å være stor og sterk? Han er et lite paradoks, altså både yngre og en som du kan være mamma for, samtidig som han er stor og sterk og ikke en som må passes på... Litt sånn som lesber som liker damer, men de liker da damer som ser ut som menn...

Spennende saker, det der altså.

Sterk er han jo som alle jeg har vært sammen med, men litt kortere enn meg, så ikke akkurat typisk "stor og sterk" om det er det du ser for deg. Han ser bare ikke ut som noen småunge som du pratet om i et tidligere innlegg. Noe som også er ganske naturlig siden han bli 30 om bare to år.

Mamma er jeg for ungene mine, det får holde. Om han plutselig skulle få for seg at han trenger moderlig omsorg,noe som ikke er spesielt sannsynlig når det gjelder han, får han heller ta en tur hjem til moren sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Handler om hvor man er i livet. Er man 30, men tenker like kort som en 20åring og har samme ambisjoner for de neste 10årene som en har fra 20-30 er det vel greit.

Personlig synes jeg oppførsel, livssituasjon og livsmål er allt for forskjellige allerede ved personer som er 4-5 år yngre en meg (er 30)

Anonymous poster hash: 0eceb...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ærlig innrømme at jeg syns så "stor" aldersforskjell "feil" vei, var veldig rart før.
Men etterhvert som årene har gått, har jeg sluttet å bry meg om slike ting. Hvis de er glade i hverandre og ønsker å dele livet sitt sammen, så hvorfor ikke? :vetikke:

Jeg kommer nok aldri til og stoppe å like eldre menn. Men det er jo dog totalt avsporing fra hva det TS spurte om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser skyggen av en hest, så tenker jeg hest og ikke zebra.

De færreste klarer å være ærlige med seg selv, fordi det er for pinlig eller for sårt.

Skal man objektivere det svaret, så er det vel bare å spørre hva aldersspredningen på hans tidligere partnere har vært, og hvor gamle dine tidligere partnere har vært.

Dersom det har fulgt en trend med yngre for din del, og eldre for hans del, så tror jeg vi kan hoppe bukk over alle unnskyldningene som går på personlighetsmatch, gitt.

Enig i mye av det Papirfly sier her.

Uansett - vår personlighet, våre erfaringer, våre forhold til mor og far (eller mangel på sådan) farver våre preferanser. Noen ganger er dette veldig tydelig på den måten at folk har helt klare preferanser de ikke viker fra, andre ganger er det ikke like tydelig.

Det er ingenting galt i dette. De fleste liker riktignok ikke å bli analysert eller at andre skal fortelle dem hvorfor de valgte det de valgte. Og jeg er enig i at det ikke er på sin plass. Men det er like fullt tilfelle at vi ofte er blinde for hvorfor vi velger som vi velger, mens utenforstående lettere kan se dynamikken.

Noen mennesker "strekker" seg for å få den beste partneren de kan få, andre velger partnere som heller gir dem bekreftelse ved at de er "vinneren" i forholdet (den som ser best ut, har best karriere el.l.).

Jeg kjenner kvinner som dater yngre menn og som likevel kan stemple unge kvinner med langt eldre menn med "daddy issues". Men at at det finnes noen bakenforliggende årsak for at yngre menn treffer dem (mommy issues, forholdet er midlertidig fordi de har god tid, ikke selvtillit nok til å jakte på yngre kvinner) er selvsagt ikke tilfelle, for de har selv kun "riktige" årsaker for sin romanse.

Det at det er en "årsak" til at noen velger det de velger blir feil for romantikere, for det er jo bare skjebnen som har bragt dem sammen. Forelskelse i seg selv er en kjemisk reaksjon når vi får seksuell respons fra noen vi oppfatter som utenfor vår liga. Og hvilken målestokk vi har for "liga" og hva slags bekreftelse vi er på jakt etter er et produkt av vår bakgrunn, oppvekst osv.

Og det er ingenting galt i det.

Anonymous poster hash: 11abc...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Og hvilke psykologiske faktorer ligger så som bakteppe for dem som er 'i samme alder' da?

Hva betyr forøvrig 'samme alder'`er det noen dager? Noen måneder? Ett år? To år, fem år eller 3,5 år?

Jeg er spent interessert i en nærmere utredning nå.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...