Gå til innhold

Hvorfor er menn så obsessed med vekt på damer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde man vært i form hadde man vært tynn. Spiser man sundt og beveger seg litt så går man automatisk ned uansett. Det er ingen unnskyldning man hadde ikke vært feit om man er i form så du sier

Anonymous poster hash: 5e768...2e1

....og her har vi det typiske KG-fenomenet med at det ikke finnes mellomting mellom "tynn" og "feit"......kun på KG, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart er det mest synd for meg, som faktisk jobber ganske hardt, men ja, synes det blir noe unyansert å si at det bare er å spise mindre/sunt og røre litt på seg, for det er det ikke. Som Jon blund sier er det mange faktorer som spiller inn, og jeg synes det er gruelig dårlig gjort å bare kutte ut de og anta at jeg spiser usunt og/eller ikke trener. Jeg er daglig 800kcal i underskudd og trener minst tre ganger i uka, men det rikker seg ikke for det. Her er en liten øyeåpner jeg føler mange trenger

Det er jo ganske utrolig, du må være en medisinsk sensasjon!! 300 000 kalorier i underskudd og vekta er lik, fantastisk.

Anonymous poster hash: c3fb0...46f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske utrolig, du må være en medisinsk sensasjon!! 300 000 kalorier i underskudd og vekta er lik, fantastisk.

Anonymous poster hash: c3fb0...46f

Er nok langt fra bare meg det gjelder. Nå skal det sies at jeg antageligvis har for mye i kaloriunderskudd og at det er grunnen, men alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo akkurat samme kroppsfokus da TS, bare at du heller vil ha en kraftigere kar. Blir liksom samme greia.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nå helst at dette er noe vi kvinner pålegger hverandre. Jeg var tynn som en strek før vi fikk barna, nå er jeg 5 kilo tyngre og har fått både pupper, hofter og rumpe. Og mannen min sier at han foretrekker meg med de formene jeg har nå. Jeg tviler sterkt på at menn syns dette:

http://3.bp.blogspot.com/_ijU8xX9PNM4/TLg8i7LdTGI/AAAAAAAAOjY/1xQ4_KsNaI4/s1600/fq4m3X6jiqrjbnaahCBHLscKo1_500_large.jpg

er mer sexy enn dette:

https://swimwearandlingerie.files.wordpress.com/2011/02/curvy-kate-2.jpg

Nå er jo nederste dama heller ikke mer enn en str 38, men det å gå rundt å hige etter str XS/34 slik som fotballfrua er noe kvinner pålegger seg selv. Kvinner er kvinner verst, godt hjulpet av verdens beste designere som er homofile og hater pupper og hofter. Mannfolk blir ikke kåte bare fordi det står str XXS på truselappen til kjerringa, og det må jenter og damer snart innse..

Anonymous poster hash: 0d09e...f38

Nå ser det veldig ut som magen til den fyldigste er retusjert mindre - hun har rester av to/tre trusekanter til på høyre side over der trusekanten er nå. Så antakelig hadde hun for mye mage til å være attraktiv nok (etter noens mening) til å brukes som hun var på det bildet. Når det er sagt, er jeg fortsatt enig i poenget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Papirfly

Det virker som det verste menn vet er overvektige damer. Jeg er helt enig i at det er viktig å ta vare på seg selv, men jeg skjønner ikke hvorfor det er så farlig om en dame er litt kraftig. Jeg ville heller hatt en kraftig mann enn en som er veldig tynn.

Se, der har vi det.

I hver eneste tråd, og ved hver eneste anledning, så finner du 100 damer som skal rakke ned på slanke menn, som er normalt sunne og normalt bygde.

De skal ha kraftige menn, ja, de vil heller ha kraftige menn med litt kosemage.

Her kritiserer du altså menn for å ikke like tykke damer, og selv så misliker du tynne menn. Er det en spesiell grunn til at det å være feit skulle være universelt attraktivt for alle kjønn? Og hvis du mener at utseendefokuset er for stort, er det ikke da litt råttent av både deg og alle andre damer å snakke dritt om modellslanke menn?

Men hvis du oppriktig lurer på hvorfor menn ikke i større grad liker damer som klarer å karre til seg næring, så vet jeg ikke helt. Kanskje de er bekymret for at de vil spise opp deres egen mat, eller spise opp ungene, eller whatever?

Ikke vet jeg. Men nå har ikke jeg noe imot jenter som er kraftige, bare proporsjonene stemmer. Men nå liker ikke du slanke karer, da TS. Du ville vel dyttet bort Northug fra sengekanten også, tipper jeg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde man vært i form hadde man vært tynn. Spiser man sundt og beveger seg litt så går man automatisk ned uansett. Det er ingen unnskyldning man hadde ikke vært feit om man er i form så du sier

Anonymous poster hash: 5e768...2e1

Hjelpe meg så kunnskapsløst.

Anonymous poster hash: 4b94c...c6b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei greie for veldig tynne menn, som ofte er lavere enn meg. Er de smått dominante er jeg solgt.

Tykke, høye menn med mage er ikke min greie.

Man kan ikke generalisere på smak, den varierer veldig, og det er noen for oss alle. Tykke, tynne og normalvektige.



Anonymous poster hash: 552be...f8d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok langt fra bare meg det gjelder. Nå skal det sies at jeg antageligvis har for mye i kaloriunderskudd og at det er grunnen, men alikevel.

Du tror du ikke går ned fordi du har for mye kaloriunderskudd?? :fnise: Den var ny.

Anonymous poster hash: c3fb0...46f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EspenAskeladd

Jeg tror nå helst at dette er noe vi kvinner pålegger hverandre. Jeg var tynn som en strek før vi fikk barna, nå er jeg 5 kilo tyngre og har fått både pupper, hofter og rumpe. Og mannen min sier at han foretrekker meg med de formene jeg har nå. Jeg tviler sterkt på at menn syns dette:

http://3.bp.blogspot.com/_ijU8xX9PNM4/TLg8i7LdTGI/AAAAAAAAOjY/1xQ4_KsNaI4/s1600/fq4m3X6jiqrjbnaahCBHLscKo1_500_large.jpg

er mer sexy enn dette:

https://swimwearandlingerie.files.wordpress.com/2011/02/curvy-kate-2.jpg

Nå er jo nederste dama heller ikke mer enn en str 38, men det å gå rundt å hige etter str XS/34 slik som fotballfrua er noe kvinner pålegger seg selv. Kvinner er kvinner verst, godt hjulpet av verdens beste designere som er homofile og hater pupper og hofter. Mannfolk blir ikke kåte bare fordi det står str XXS på truselappen til kjerringa, og det må jenter og damer snart innse..

Anonymous poster hash: 0d09e...f38

Hun nederste hadde jo en fin og glatt mage uten skumle fettklumper. Vil på ingen måte si at hun har noen kilo for mye.

Blir værre med sånn her: http://shoesandyoga.files.wordpress.com/2011/04/secrets-in-lace-allure-garter-belt-for-curvy-women.jpg

Derfor er vi så opptatt av vekt. Om det er bare sånn som de på eksemplene til AB er det ingen problem, om de faktisk ER overvektige er det et problem. Veldig mange av oss synes ikke det er pent.

Det at menn mener jenter skal se ut som de har anoreksia er noe dere jenter innbiller dere. Men det finnes en mellomting. Det er ikke greit å si, "jeg er ikke en av de anoreksidamene, jeg har pene kurver", og så veie 10kg for mye

Gode kurver: ) (

Dårlige kurver: ( )

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme kan man si med kvinner som er opptatt av høyde.

Anonymous poster hash: 445fe...3ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ei greie for veldig tynne menn, som ofte er lavere enn meg. Er de smått dominante er jeg solgt.

Tykke, høye menn med mage er ikke min greie.

Man kan ikke generalisere på smak, den varierer veldig, og det er noen for oss alle. Tykke, tynne og normalvektige.

Anonymous poster hash: 552be...f8d

Det synes jeg høres ut som svært god smak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Jeg liker egentlig alle kroppstyper på menn. Kommer an på mannen. Eneste jeg ikke liker er altfor mye muskler og veldig overvektig.

Tror ikke kvinner er noe bedre enn menn. At noen sitter her inne og rakker ned på kvinner som har litt ekstra betyr ikke at det er slik alle menn tenker. Samme med kvinner som er overopptatt av lommeboken eller høyde.

Tror forresten det er lett å henge seg opp i noe noen skriver hvis man ikke har det selv. Det treffer et sårt punkt.

For min del er det likegyldig hva menn her inne mener eller generelt. Det er samboeren min jeg er sammen med, og selv om noen menn ikke liker min kropp så gjør samboeren min det. Det er det som er viktig.

Endret av The damned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det finnes noe fasitsvar på hva menn (eller kvinner) foretrekker. Noen menn liker slanke jenter andre liker chubby jenter osv.

Jeg liker f.eks ikke de samme mennene som noen av mine venninner, og slik er det helt sikkert med alle, både kvinner og menn! Man ser jo at folk med forskjellige kroppsfasonger har kjæreste, og jeg ser at både tynne og litt større kvinner blir sjekket opp at kjekke normale menn.



Anonymous poster hash: cf917...55f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Trollkarlen

Menn liker ikke overvekt av samme grunn folk flest ikke liker stygge tenner. Det signaliserer mer enn kun det overfladiske. Så enkelt er det. Jeg har selv veldig stygge tenner og jeg lager ikke tråder om "hvorfor er kvinner så obsessed med fine tenner på menn?" bare fordi det gjør meg uaktuell for 99% av den kvinnelige befolkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke dette litt med samfunnet å gjøre og da? Føler dette gjelder begge kjønn. Kan godt hende det er et aldersgap her, men blant de i 20 årene synes jeg både jenter og gutter generelt foretrekker at jenter skal være tynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Av en eller annen merkelig grunn er 'folk flest' ganske gjennomsnittlige.

Noen er litt høyere/lavere enn de andre, noen litt mer/mindre smale enn andre, noen har litt større/mindre hender/ører/pupper/føtter.

Om vi ser bort fra ekstremtilfellene (som KG elsker å bruke), så er det faktisk slik at de fleste finner og forelsker seg i andre helt vanlige mennesker... etter at de har forlatt perioden med posters på veggen på hhv. gutte- og jenterommet hjemme hos mamma og pappa.

Måler og veier dere hverandre før dere forelsker dere?

Endret av Lille-pus
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel heldigvis ikke jålebukkene som står og speiler seg på treningstudioer malen på den norske befolkningen, selv om de mennene tydligvis bruker mest tid på forum.

Anonymous poster hash: ae794...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...