Gå til innhold

Papirduker


RoadQueen

Anbefalte innlegg

Noen som har brukt/skal bruke papirduker? Kunne tenke meg slike som ser ut som og kjennes som stoff av kvalitet - ikke for tynne. Har spanet ut noen på nett men det er vanskelig å bedømme kvalitet på dårlige bilder. Noen som har noen anbefalinger på merke/kvalitet som ikke koster en formue heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest monja - unplugged

Vi skal ha papirduker på rull vi :wink: Flotte duker som kjennes ut som stoff. Fikk kjenne på dem og det var tykke fine papirduker. Spiller ingen rolle at det er på rull synes nå jeg :D

Uansett, de merkene vi kjente på var fra Duni og heter Dunisilk og Dunicel. Det er skikkelig kvalitetsduker iallefall. Vi bruker Dunilin servietter - også de fra Duni.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Unn deg duker av stoff på livets største dag!

Det koster ikke så mye mer å leie, og er 10 ganger flottere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unn deg duker av stoff på livets største dag!

Det koster ikke så mye mer å leie, og er 10 ganger flottere!

Har du noen pris da? Jeg skal ha over hundre gjester og

trenger NOEN meter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har leid duker hos cateringselskapet hvor vi har bestilt mat ....

kr 27,50 pr meter.

Ikke så dyrt synes jeg, man får jo dukene ferdig rullet, og leverer de igjen med søl..... sikkert :)

Skal man bruke papirduker må man passe på at det er skikkelig kvalitet, det er ikke pent at et bordhjørne stikker fram her og der.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess

Heisann,

Vi fikk først høre at papirduker var uhørt i et bryllup (av en påståelig og vrang venninne) men etter å ha diskutert litt med familie og andre venner så fant vi ut at det blir nok MYE billigere (for oss) med kvalitetsduker i papir enn vanlige linduker.

Når man har vanlige duker er det nok linduker som er standard, og noen plasser må man faktisk betale for rensingen selv, og det er svindyrt! (koster ca. 100,- å rense 1 linduk!!) da vi fikk høre det bestemte vi oss for papirduk. Det finnes faktisk lekre papirduker, og det med at lindukene er flottere er jo bare bullshit! Linduker er jo helt vanlige hvite kjedelige duker! De i papir får man faktisk i mange ulike mønstre også (altså hvit duk med hvitt mønster) konklusjon; det er faktisk minst like fint med papirduk som vanlig duk :lol: Hvis man leter på de rette stedene (noen bokhandlere har godt utvalg, også Ciro, hobbybutikker osv)

Jeg ville nok ikke ha bestillt papirduk over nettet, i frykt for at det ikke ble den kvaliteten jeg ønsket meg. Men det er jo opp til en selv - en har jo returrett på slike ting også :wink:

Det er billig og pent med papirduk på rull! Og hvem sa at det måtte stikke frem et bordhjørne hvis man har papirduk?? Da er det iallfall ikke duken det er noe galt med :ler: ...og gjestene kommer garantert ikke til å tenke over ditt dukvalg på den store dagen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Princess har et kjempepoeng!!

Jeg husker iallefall ikke dukene fra noe bryllup jeg har vært i! (Bare at de alle har vært hvite... Hvis noen stilte med oransje duker, ville jeg nok husket det... :D )

Bortsett fra et bryllup med papirduker (som forøvrig ikke var noe særlig god kvalitet - minnet om sånne vi brukte i barneselskaper før, som man kunne tegne på etterpå...). Der hadde de stiftet fast noe blomsterpynt på duken. Og da ble det jo liksom litt overtydelig at det ikke var snakk om stoffduk... Hehe...

Men: INGEN husker duken! Ingen!! Så hvis det blir billigere, skjønner jeg ikke problemet!

PS: Vi skal feire på hotell, som står for alt sånt, og ender nok dermed opp med hvit lin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte kanskje at jeg motsa meg selv litt der, siden jeg faktisk husket dukene i det ene bryllupet. Årsaken: jeg var forlover til bruden, og var derfor litt ekstra 'involvert' i det hele. Dessuten var det mange ting der som virket litt vel 'simpelt'. Servietter (i papir, ja) på kaffebordene, som var altfor små til å dekke noe som helst og sånt... Så derfor altså... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha papirduker, og kan ikke se noe galt i det. Har vært og sett på dukene fra Duni, og de er kjempefine. De har dem på butikker som Binders og Maske. Vi kjøper dukene på ruller. Jeg syns å huske at 1 rull med 25 meter koster 600,- på Maske, og at det var noen få kroner billigere enn på Binders.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg angrer masse på var at jeg før bryllupet brukte dagesvis på å lete etter de perfekte dukene, lysene serviettene osv. Det var ingen som kommenterte noen av delene (kanskje et tegn på at alt var perfekt??)

Endte ihvertfall opp med noen fra smart club, lysene kom også derfra, serviettene var store dunilin servietter, da hadde jeg vært halve noreg og lett etter en spesiell farge som sikkert ikke eksisterer i dunilins sortiment :ler:

Bruk heller tankene og energien på noe annet, som å fortelle forloveden din hvor mye du gleder deg til å dele resten av livet sammen med han!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha vanlige stoff duker. Mamma og svigermor har noen hvite store duker, tanter har noen helt hvite duker. Og så var jeg på SGS og kjøpte hvitt stoff for 49 kr meteren som jeg sydde kant på. Får alltids brukt for hvite duker.

Kunne ikke tenkt meg å ha papirduk i bryllupet mitt. Jeg skal gifte meg kun en gang og da vil jeg ha det "gjennomført"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en del som bruker stoffet "nervøs fløyel" når de dekker til brylluper og konfirmasjoner. Det er jo et stoff man får tak i overalt og koster jo helt nede i 50 kr per rull (3m eller no)

Det er jo duker som bare kan klippes til og vaskes uten å strykes!

Bare et lite tips...

MissS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde papir. Men det er papir og papir. Vi bestilte gjennom kokken - servietter også - i dunilin-kvalitet. Enkelt og praktisk, billig og veldig pent. Ja, faktisk. Tror ingen tenkte over det en gang jeg. Dette er rimeligst når man bestiller gjennom et storhusholdningsfirma, så snakk med de som leverer maten.

Nå husker jeg ikke hvor mange meter vi brukte, men jeg tror vi hadde tre ruller og brukte to... vi var 135, så det gikk noen meter ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

En ting man bør være obs på når det gjelder papirduker, er at man ikke kjøper noen som "loer". Har hørt om folk som har møtt opp i svart kjole/ dress, og blitt seende ut som en støvkost av dukene. Dersom man er obs på dette, ser jeg ikke problemet med å ha papirduk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forlover har luftet denne ideen med meg:

Papaiduk, hvor gjestene kan, om de vil, skrive en liten hilsen... Som vi klippet ut etterpå og limer i bryllupsalbum. Vet ikke helt hvordan det skulle ha foregått, men artig ide, synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...