Gå til innhold

Kaninpass i sommer!


Gjest Pelles venner

Anbefalte innlegg

Gjest Pelles venner

Dette er en oppfordring til å følge med på kaniner som kommer i nabolaget fordi eieren er på ferie, og noen andre skal passe dem (eller i verste fall, det er eieren selv som har dem ute). Jeg går forbi to "nye" bur hver dag. I begge ser jeg at det ligger noe rusk av noe høy inne i "soveavdelingen", men ellers ser det grisete ut og det mangler både flis o høy i den andre avdelingen. Det ene paret kaniner hadde rester av kornblanding for et par dager siden, nå er skålen tømt på hodet og jeg kan ikke se at de har fått nytt. Det er lite vannet i flasken. JEg plukker gress og løvetann og putter inn til dem, men dagen etter er det like ille i buret.

Hva gjør jeg? Jeg antar at eieren/passeren ikke tar det nådig opp at andre blander seg inn i deres dyrestell/pass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint at du bry deg! :) Kaniner har strengt talt ikke behov for pellets sommers tid hvis de har fri tilgang til grønt og høy, men det høres ikke akkurat ut som det er tilfelle her. Har de friskt vann i det minste?

Hvis du ikke vet hvem du skal henvende deg til eller ikke tør; skriv en lapp der du uttrykker at du er bekymret for kaninene og heng den på buret. Skjer det ikke noe ville jeg ringt dyrebeskyttelsen. De kan ihvertfall fortelle deg hvor du kan henvende deg i ditt nærområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...