Gå til innhold

Dråper som ormekur til katt


Gjest - Hanne -

Anbefalte innlegg

Gjest - Hanne -

Overhørte en samtale på bussen i dag, der en hadde gitt ormekur til katten sin ved bare å dryppe kuren i nakken på den. Er det noen som vet hva damen snakket om?

*lyst til å løpe til apoteket med en gang*

Hanne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest - Hanne -

Hmmm... *tenke*... ja, helt sikker. Snakket om at hun hadde sett hvite klumper bak i pelsen på katten og måtte gi den ormekur....

Skulle jo bare spurt henne mens jeg satt der, men ..

Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo at om en tar sånn paste på pelsen til katten så vil den automatisk slikke det i seg fordi de ikke liker å ha noe i pelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det sies jo at om en tar sånn paste på pelsen til katten så vil den automatisk slikke det i seg fordi de ikke liker å ha noe i pelsen..

ja. Men hun hadde lagt dråpene i nakken på katten. Var ikke der jeg ville lagt pasta, da hadde pus ihvertfall ikke fått kuren i seg. Så det må være noe nytt dette her.

Hanne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fantus

Ormemiddelet til å dryppe i nakken på katten heter Profender og man må ha resept fra dyrlege for å få det. Det er ikke meningen at katta skal slikke det i seg, det trekker inn gjennom skinnet og videre inn i blodomløpet til katta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en ny ormekur som har kommet til katt, Profender heter den. Kom på markedet i år, eller høsten/vinteren i fjor, så vidt jeg husker.

Er på resept fra dyrlege, så det nytter ikke å dra på apoteket først.

Ring veterinæren din.

Veterinærkatalogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Hanne -
Ormemiddelet til å dryppe i nakken på katten heter Profender og man må ha resept fra dyrlege for å få det. Det er ikke meningen at katta skal slikke det i seg, det trekker inn gjennom skinnet og videre inn i blodomløpet til katta.

Aha! Da får jeg plingelinge til veterinæren og be om resept. Katten min er en råbra musejeger og får mark rett som det er :overrasket: men liker ikke tabletter.

Takk Fantus :)

Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Hanne -
Det er en ny ormekur som har kommet til katt, Profender heter den. Kom på markedet i år, eller høsten/vinteren i fjor, så vidt jeg husker.

Er på resept fra dyrlege, så det nytter ikke å dra på apoteket først.

Ring veterinæren din.

Veterinærkatalogen

Hi hi hi...takk murf :-) Da er vi helt sikre på at det var Profender, da.

Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ut som et ganske heftig preparat dette...

"kvinner i fertil alder bør unngå kontakt med preparatet under påføring eller benytte engangshansker"

var en av de jeg reagerte på.

spørre vet i løpet av uka tror jeg, ble nysjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Hanne -
så ut som et ganske heftig preparat dette...

"kvinner i fertil alder bør unngå kontakt med preparatet under påføring eller benytte engangshansker"

var en av de jeg reagerte på.

spørre vet i løpet av uka tror jeg, ble nysjerrig :)

Det står nå også der at det "Kan brukes under drektighet og laktasjon", så jeg tror det ikke er sååå forferdelig heftig.... Pusi skal nok ha dette, ja.

Hanne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står nå også der at det "Kan brukes under drektighet og laktasjon", så jeg tror det ikke er sååå forferdelig heftig.... Pusi skal nok ha dette, ja.

Hanne  :)

he he, det vil jo si at det kan brukes på drektige og ammende katter, det jeg siterte var regnet på mennesker ;)

men det kan godt hende dette er et bra produkt for de som ikke får til å gi katten tabletter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
he he, det vil jo si at det kan brukes på drektige og ammende katter, det jeg siterte var regnet på mennesker ;)

men det kan godt hende dette er et bra produkt for de som ikke får til å gi katten tabletter :)

Ja, jeg skjønte hva du mente Smulemor, og jeg tenker sånn:

Unngå kontakt med middelet/bruke hansker for mennesker = forhåndsregler/sunt vett i omgang med medisiner.

Kan brukes på drektige og lakterende katter = godt dokumentert og sikkert produkt.

Så forskjellig kan man oppfatte ting. Egentlig fascinerende, ikke sant?

- Hanne - :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, joda, er forsåvidt enig men poenget mitt var ihvertfall at det så ut til å være et sterkt produkt med tanke på advarselen i teksten ;)

jeg skal uansett opp til vet for en revaksinering til uka så jeg tenkte å høre hva de sier. men så lenge mine katter er forholdsvis greie å få tabletter ned i kjeften på så stresser jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Da får jeg plingelinge til veterinæren og be om resept. Katten min er en råbra musejeger og får mark rett som det er  :overrasket: men liker ikke tabletter.

Takk Fantus  :)

Hanne

Mine liker heller ikke tabeletter, men jeg gir dem pastakuren. Da har de ingen valg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

pastakuren (baniminth) tar jo ikke bendelorm så der vil det jo skjære seg etterhvert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fantus

Du får Panacur som pasta også og den tar både spolorm og bendelorm. Ulempen med den er at den må gis tre dager på rad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Hanne -
Du får Panacur som pasta også og den tar både spolorm og bendelorm. Ulempen med den er at den må gis tre dager på rad.

Det dumme med både tabletter og pasta (som katteskinnet heller ikke digger..) er at jeg må tvinge katten min til noe den ikke vil (med pasta: slikke vekk noe den ikke vil ha i pelsen - og heller ikke tar i munnen frivillig fordi det er æsj - og dessuten forsvinner en del av kuren vekk med risting av poter/pelsen). Derfor synes jeg det her konseptet med dråper i nakken var spennende. Kjenner jo godt til prinsippet med fåttmiddel til hunden, og synes det er så greit.

Fantus, har du prøvd Profender? Hørtes ut som om du hadde peil, derfor jeg spør. Greit å bruke? Tar det alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...