Gå til innhold

Skal reise med fly, men hva er forhåndsbestilt bagasje?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har forhåndsbestilt bagasje for flyreise, men jeg reiser ikke ofte og skjønne ikke helt hva de mente med det. Betyr det egentlig bare at jeg har betalt bagasjen min på forhånd?

Så jeg leverer bare bagasjen min som man vanligvis gjør når man skal fly, bare at jeg ikke betaler for det?



Anonymous poster hash: cfca0...973
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Du har betalt for en koffert/bag. Den leverer du ved Bag Drop.

Dersom du har overvekt (for mange kilo), kan det hende at du må betale for dette.



Anonymous poster hash: 919d3...9d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Du har betalt for en koffert/bag. Den leverer du ved Bag Drop.

Dersom du har overvekt (for mange kilo), kan det hende at du må betale for dette.

Anonymous poster hash: 919d3...9d1

Ok! Takk for svar! :)

Og så har jeg ikke fått noe billetter i posten, men det står at jeg kan bruke mobilbillett, der det er en kode som skal scannes. Finner sikkert ut hvordan... Har også fått en slags referansekode. Denne skal oppgis på flyplassen, sant? Og gjelder for begge to som skal reise? Har bestilt billetter for to.

TS

Anonymous poster hash: cfca0...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags flyselskap er det?

Når du kommer til flyplassen er det innskjekksmaskiner. Det står på dem hvilke flyselskap som gjelder. Du trykker f.eks. at du vil sjekke inn med referansekode. Da trykker du inn koden og får opp informasjon om dine flygninger og navn på reisende. Der kan du velge sete og antall kolli (antall kofferter/bager). Det skrives ut bagasjelapp og billett. Billetten tar du med deg og viser fram i sikkerhetskontrollen. Bagasjelappen festes på bagasjen og leveres i Bag Drop.

På flyplassen er alltid noen som kan hjelpe. Dersom dere er usikre er det bare å ta kontakt med personalet der, så viser de dere. Så går det lettere neste gang :)

God tur!



Anonymous poster hash: 919d3...9d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags flyselskap er det?

Når du kommer til flyplassen er det innskjekksmaskiner. Det står på dem hvilke flyselskap som gjelder. Du trykker f.eks. at du vil sjekke inn med referansekode. Da trykker du inn koden og får opp informasjon om dine flygninger og navn på reisende. Der kan du velge sete og antall kolli (antall kofferter/bager). Det skrives ut bagasjelapp og billett. Billetten tar du med deg og viser fram i sikkerhetskontrollen. Bagasjelappen festes på bagasjen og leveres i Bag Drop.

På flyplassen er alltid noen som kan hjelpe. Dersom dere er usikre er det bare å ta kontakt med personalet der, så viser de dere. Så går det lettere neste gang :)

God tur!

Anonymous poster hash: 919d3...9d1

Ah takk skal du ha! Er Norwegian. Da vet jeg det :) Da spør vi bare på flyplassen om vi trenger hjelp. Men nå tror jeg at jeg forstår hva vi skal gjøre!

TS

Anonymous poster hash: cfca0...973

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...