Gå til innhold

Kreta for unge par


Asir

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er to par i 20 årene som har lyst til å reise til Kreta i sommer, men har ingen ide om hvor på Kreta vi vil reise..

Vi er på jakt etter fine strender, litt uteliv, shopping muligheter, god mat og aktiviteter som feks dykking og vannsport.

Har lest at Rethymnon anbefales, noen som har erfaringer med denne plassen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere mulighet til å leie bil ville jeg reist ned til Elefonisi, utrolig nydelig strand på vestsiden av Kreta. Ellers er Rethymnon en kjekk plass når dere er lei strandlivet. Har ikke noen tips om uteliv, men tviler på det er noe problem å finne noe der! Hotellet kan også hjelpe dere å melde dere på aktiviteter og utflukter. Der vi bodde kom det folk hele tiden som drev med dykking o.l. og arrangerte kurs. De ordner ofte med transport også. Av mat ville jeg unngått de typiske turistplassene (de beste plassene ligger utenfor disse gatene.) Shopping synes jeg ikke var så bra, men i Rethymnon fantes det små boder der du kan finne alt mulig.



Anonymous poster hash: eac37...ee4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Kreta sammen med kjæresten min i mai i fjor. Vi er rundt 30 år begge to. Vi kjøpte restplasser og endte opp i Platanias. Jeg hadde bare vært på chartertur en gang tidligere, men det var temmelig likt. Tror det uansett blir litt av det samme uansett hvor du reiser på slike turer? Hvis dere vil ha shopping og uteliv lønner det seg kanskje å velge et sted i nærheten av en av de større byene, det er sikkert litt mer "normale steder" og ikke så charter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere mulighet til å leie bil ville jeg reist ned til Elefonisi, utrolig nydelig strand på vestsiden av Kreta. Ellers er Rethymnon en kjekk plass når dere er lei strandlivet. Har ikke noen tips om uteliv, men tviler på det er noe problem å finne noe der! Hotellet kan også hjelpe dere å melde dere på aktiviteter og utflukter. Der vi bodde kom det folk hele tiden som drev med dykking o.l. og arrangerte kurs. De ordner ofte med transport også. Av mat ville jeg unngått de typiske turistplassene (de beste plassene ligger utenfor disse gatene.) Shopping synes jeg ikke var så bra, men i Rethymnon fantes det små boder der du kan finne alt mulig.

Anonymous poster hash: eac37...ee4

Er det ikke bra strender i Rethymnon? :) takk for svar 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en strand i Rethymnon ja! Hadde helt glemt den! Var en god del folk der, men fint for å bade og sole seg :)



Anonymous poster hash: eac37...ee4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på samme alder som dere, vært både i Platanias og Rethymnon, anbefaler Rethymnon! :) Bra strand, bra uteliv, veldig koselig by og nok med ting å finne på så vi kjedet oss aldri! :) Bodde på Kriti Beach Hotel der, fint og god belligenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært i Agia Marina og Chania. Anbefales.



Anonymous poster hash: 243e6...7ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi(23+31) var i Rethymnon i august ifjor. Liker byen og stranda, men fant ikke noe særlig danseutested...Prøvde å spørre også. Tror det er mer i Platanias eller Chania



Anonymous poster hash: 6a1eb...dd7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...