Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Jeg har en 10-timers mellomlanding på Heathrow flyplass. Noen som vet om jeg får forlate flyplassen?

Jeg har connecting flights, altså bagasjen vil automatisk bli sendt til neste fly. Frykter dette gjør at jeg ikke får dra ut:/



Anonymous poster hash: 12d8a...439
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linaria

Tips til alle som tilfeldigvis kommer over denne posten:
King's Cross Guesthouse er billig, men IKKE bo der!

Veggdyr :(

Fra nå av skal jeg alltid se gjennom anmeldelser på forhånd for å se om andre nevner veggdyr på steder jeg skal overnatte. De skaper mye dyrere problemer enn man sparer på billig overnatting (de kan også finnes på dyre hoteller, selv om disse ofte er flinkere til å kvitte seg med dem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som har tips til et brukbart hotell for familie på 4 i London (2 voksne og 2 tenåringer). Trenger ikke være luksus, men rent og pent, og ikke så innmari langt unna sentrum, men gjør ikke noe om man må bruke en stund på tuben for å nå byen.

Gjerne med frokostservering.



Anonymous poster hash: 5bb22...f62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen anbefale meg noen dyrebutikker i London?

Anonymous poster hash: 40f29...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gjerne noen skikkelige gadgets butikker ☺

Anonymous poster hash: 40f29...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til et brukbart hotell for familie på 4 i London (2 voksne og 2 tenåringer). Trenger ikke være luksus, men rent og pent, og ikke så innmari langt unna sentrum, men gjør ikke noe om man må bruke en stund på tuben for å nå byen. Gjerne med frokostservering. Anonymous poster hash: 5bb22...f62

The Sanctuary House Hotel er lite og hyggelig. Frokost og eventuelle andre måltider spises i puben i første etasje. Dette er nær Victoria Station, Westminster Abbey, Big Ben, bare over broen så er dere ved London Eye, gangavstand til Vovent Garden og det er rett ved St. James Park.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The Sanctuary House Hotel er lite og hyggelig. Frokost og eventuelle andre måltider spises i puben i første etasje. Dette er nær Victoria Station, Westminster Abbey, Big Ben, bare over broen så er dere ved London Eye, gangavstand til Vovent Garden og det er rett ved St. James Park.

Tusen takk for tips, ser ut som et flott sted, men dessverre tilbyr de ikke familierom, men noterer meg hotellet til neste gang vi reiser uten barn :)

Anonymous poster hash: 5bb22...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen gode tips til butikker med mammaklær? Vet at de store varehusene bla har egne mamma-avdelinger, men finnes sikkert noen andre steder også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om dere kan hjelpe meg litt. Vi reiser til London i april. Skal lande på Heathrow og bo på corus hotel hyde park.

Regner med å ta Heathrow Express. Men hvor går vi av?? Hvordan komme seg til hotellet fra stasjonen?

Var i London Ifjor på samme tid, men da bare i to dager. Da var vi bare i Oxford street.. Det jeg savnet var litt "billigere" klær. Eller for å si det sånn er jeg ikke så opptatt av merker. Så lenge plagget er fint er det nok for meg. Liker godt primark og nextbutikkene. Men det var igrunnen bare her jeg fant noe også. Så tips til andre butikker som ikke er merker?

Også sko butikker?? Det fant jeg svært lite av. Egentlig ingen?

Har lest en del om outletts.. Hvor finner jeg det?

Den store Nikebutikken.. Hvor er den?

Lurer også på restutanter... Iogmed at vi kun var på Oxford street så var det ikke så mange restutanter der? Mulig vi så oss blinde på butikkene.. Noen som har noen tips til restutanter som ligger i nærheten av hotellet? Eller som vi kan ta taxi til uten at det blir svindyrt? Er feks hakkasan i nærheten?

Oystercard, vi brukte dette sist vi reiste, men kan ikke huske at vi måtte velge soner? Tror vi bare betalte et beløp i skranken og Thats it..

Såg heller ingen dagligvarebutikker?

Planen for denne gang er westfield shoppingsenter, camden marked, vandre litt i Oxford street, muligens London eye.. Noen flere tips?

En siste ting, harrods... Er det bare merkeklær??

Noen som har vært på comedy store? Hvor ligger det? Annbefales?

Er det noe jeg MÅ kjøpe i London?? Noe som alle kjøper i London enten fordi det er billig eller ikke selges i Norge?

Andre tips til London nybegynner mottas med stooor takk❤️

Anonymous poster hash: 98a21...180

Dytter litt på denne 😊

Anonymous poster hash: 98a21...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter litt på denne Anonymous poster hash: 98a21...180

Det meste av det du spør om her kan du finne ut ved hjelp av google :)

Anonymous poster hash: c10f1...52f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter litt på denne 😊

Anonymous poster hash: 98a21...180

For å finne restauranter rundt Oxford street så går du en gate opp eller ned, og voila. Ligger ingen restauranter i selve handlegata, men gatene rundt har mange :) Vi har kun vært på London Outlet, og det var helt okei. Du tar tuben ut til Wembley og går av ved stadionen. Tar et par minutter å gå bortover til outleten. Veldig lett å finne veien :)

London Outlet har mange butikker, og Nikebutikken der er stor og fin. Masse billige sko og klær. Ellers så er det ikke sååå mange andre butikker av min interesse der, men stikker innom The Body Shop feks.

post-62544-0-03249900-1427981762_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til et brukbart hotell for familie på 4 i London (2 voksne og 2 tenåringer). Trenger ikke være luksus, men rent og pent, og ikke så innmari langt unna sentrum, men gjør ikke noe om man må bruke en stund på tuben for å nå byen.

Gjerne med frokostservering.

Anonymous poster hash: 5bb22...f62

Hampton by Hilton Waterloo var veldig rent og hyggelig, men i Waterloo. Ligger riktignok nært tube og buss inn mot sentrum. Hadde frokostservering inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om dere kan hjelpe meg litt. Vi reiser til London i april. Skal lande på Heathrow og bo på corus hotel hyde park.

Regner med å ta Heathrow Express. Men hvor går vi av?? Hvordan komme seg til hotellet fra stasjonen?

Var i London Ifjor på samme tid, men da bare i to dager. Da var vi bare i Oxford street.. Det jeg savnet var litt "billigere" klær. Eller for å si det sånn er jeg ikke så opptatt av merker. Så lenge plagget er fint er det nok for meg. Liker godt primark og nextbutikkene. Men det var igrunnen bare her jeg fant noe også. Så tips til andre butikker som ikke er merker?

Også sko butikker?? Det fant jeg svært lite av. Egentlig ingen?

Lurer også på restutanter... Iogmed at vi kun var på Oxford street så var det ikke så mange restutanter der? Mulig vi så oss blinde på butikkene.. Noen som har noen tips til restutanter som ligger i nærheten av hotellet? Eller som vi kan ta taxi til uten at det blir svindyrt? Er feks hakkasan i nærheten.

Såg heller ingen dagligvarebutikker?

Andre tips til London nybegynner mottas med stooor takk❤️

Anonymous poster hash: 98a21...180

Ta toget til Paddington station og gå eller ta taxi derfra.

Restauranten som hører til Lancaster Hotel har veldig god mat, Island Bar mener jeg den het, ligger på hjørnet ned mot Hyde Park.

Du finner en liten dagligvarebutikk i gatene bak hotellet, kan finne nærmere gatenavn til deg om det er aktuelt.

Er flere av feks Schuh i Oxford street, her har jeg handlet mye sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gloria

Ta toget til Paddington station og gå eller ta taxi derfra.

Restauranten som hører til Lancaster Hotel har veldig god mat, Island Bar mener jeg den het, ligger på hjørnet ned mot Hyde Park.

Du finner en liten dagligvarebutikk i gatene bak hotellet, kan finne nærmere gatenavn til deg om det er aktuelt.

Er flere av feks Schuh i Oxford street, her har jeg handlet mye sko.

Kan også varmt anbefale Island Bar, i alle fall frokosten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som har tips til et brukbart hotell for familie på 4 i London (2 voksne og 2 tenåringer). Trenger ikke være luksus, men rent og pent, og ikke så innmari langt unna sentrum, men gjør ikke noe om man må bruke en stund på tuben for å nå byen.

Gjerne med frokostservering.

Anonymous poster hash: 5bb22...f62

St. Giles. Hotellet er helt greit. Mener at de har familierom der.

Bestill uten frokost og gå rundt hjørnet fra hotellet. Der er det et par flotte kafeer, kan anbefale Salt & Pepper. Hyggelig betjening.

Anonymous poster hash: 12bd6...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har laget eller vet om en brukbar guide i forhold til London? :)



Anonymous poster hash: f856b...355
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har laget eller vet om en brukbar guide i forhold til London? :)

Anonymous poster hash: f856b...355

Kjøp Hjartesmil.com sin Londonguide! Den er kjempefin :) Ellers så er det bare å Google litt rundt på blogger som har vært i London. (meg feks :nigo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen anbefale meg et hotell til to jenter i 20årene ?
Vi ønsker at det skal være:
Billig
Kort vei til undergrunnen

Gjerne inkludert frokost
og et pluss hadde vært om det ikke var alt for langt med tuben til Oxford street og ligende shoppinggater.
Men aller helst billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...