Gå til innhold

Ville dere trodd Jesus


Gjest King James

Anbefalte innlegg

Gjest King James

Dette spørsmålet er helt hypotetisk så jeg håper på et ærlig svar om noen svarer fra dere kristne om dere ville trodd på Jesus deres frelser og herre. Hans ord dere skal følge

Ville dere trodd Jesus om han sa at han ikke var den eneste veien og at alt dere trodde om han var feil ?

Er det noen kristne er som ville gjort som Peter og fornektet han fordi han sa noe i mot den kristne læren...Eller ville dere som gode kristne følgt Jesus uansett.

Og jeg må be om at dere ikke kommer med bibel sitater eller om at han aldri ville sakt det....Bare et enkelt om dere ville trodd han..Eller kaldt han en løgner.

på den siste det skal vere Jesus,,,Ikke Jessu

Endret av King James
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg, Jesus, har sendt min engel for å vitne om dette for dere i menighetene. Jeg er Davids rotskudd og ætt, den klare morgenstjerne.» 17 Ånden og bruden sier: «Kom!» Og den som hører det, skal si: «Kom!» Den som tørster, skal komme, og den som vil, skal få livets vann uten betaling.

18 Jeg vitner for enhver som hører ordene i denne profetiske bok: Om noen legger noe til, skal Gud legge på ham de plagene som det er skrevet om i denne boken. 19 Og om noen trekker noe fra ordene i denne profetiske bok, skal Gud ta fra ham hans del i livets tre og i den hellige by, som det er skrevet om i denne boken.

20 Han som vitner om dette, sier: «Ja, jeg kommer snart.» Amen. Kom, Herre Jesus!

21 Herren Jesu nåde være med alle!

Dette står i siste kapittel av joh åp. vi er uten skyld i det som står feil i bibelen, men bare Gud vet hva som er skrevet feil av det Budskapet Han vil gi oss. Verden kopierer Guds budskap, de legger til noe, og de trekker fra, alt etter hva som passer dem. Ikke rart verden er under plager. Håper mennesker finner sannheten og ikke skyver den under teppet, fordi den ikke passer deres levesett. Stoler på at Jesus har Sannheten i Sin Hånd, og at Han deler den med meg.

Jesus har irettesatt min tvil med Sin kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_King James_*
Jeg, Jesus, har sendt min engel for å vitne om dette for dere i menighetene. Jeg er Davids rotskudd og ætt, den klare morgenstjerne.» 17 Ånden og bruden sier: «Kom!» Og den som hører det, skal si: «Kom!» Den som tørster, skal komme, og den som vil, skal få livets vann uten betaling.

    18 Jeg vitner for enhver som hører ordene i denne profetiske bok: Om noen legger noe til, skal Gud legge på ham de plagene som det er skrevet om i denne boken. 19 Og om noen trekker noe fra ordene i denne profetiske bok, skal Gud ta fra ham hans del i livets tre og i den hellige by, som det er skrevet om i denne boken.

    20 Han som vitner om dette, sier: «Ja, jeg kommer snart.» Amen. Kom, Herre Jesus!

    21 Herren Jesu nåde være med alle!

Dette står i siste kapittel av joh åp. vi er uten skyld i det som står feil i bibelen, men bare Gud vet hva som er skrevet feil av det Budskapet Han vil gi oss. Verden kopierer Guds budskap, de legger til noe, og de trekker fra, alt etter hva som passer dem. Ikke rart verden er under plager. Håper mennesker finner sannheten og ikke skyver den under teppet, fordi den ikke passer deres levesett. Stoler på at Jesus har Sannheten i Sin Hånd, og at Han deler den med meg.

Jesus har irettesatt min tvil med Sin kjærlighet.

Jeg ser at du ikke kunne svare på spørsmålet.. Men det respekterer jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skulle Jesus si det? Han har jo tidligere sagt at han ER den eneste veien.

Skjønner at du prøver å sette Bibelen og Jesus opp mot hverandre, men jeg tror at det som står i Bibelen at Jesus har sagt, er det han faktisk har sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James

Det er et hypotetisk spørsmål...

Og foresten Jesus er IKKE den eneste som har sakt han er den eneste veien.

Krishna har også sakt det.

vel..Siden ingen kan svare på dette hypotetiske spørsmålet vil jeg be moderatorene om og bare fjerne denne tråden her.

Altså helle diskusjonen...Kristne kan jo ikke gi et skikkelig svar..

Endret av King James
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine kjære, tro ikke enhver ånd! Prøv åndene om de er av Gud! For det er gått mange falske profeter ut i verden. 1joh 4.1

Evangeliet etter johannes kap1

I begynnelsen var Ordet.

Ordet var hos Gud,

og Ordet var Gud.

2 Han var i begynnelsen hos Gud.

3 Alt er blitt til ved ham,

uten ham er ikke noe blitt til.

Det som ble til

4 i ham, var liv,

og livet var menneskenes lys.

Jesus uttales som Ordet.

Tror man på Ordet tror man på Jesus og vice versa.

Gud velsigne deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_King James_*
Kom med et skikkelig spørsmål, så skal du få et skikkelig svar.

Det var ment som et skikkelig spørsål.

det er jo enkelt...Ville dere trodd på Jesus vis han sa at bibelen var feil og alt var feil tolket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det var ment som et skikkelig spørsål.

det er jo enkelt...Ville dere trodd på Jesus vis han sa at bibelen var feil og alt var feil tolket...

Ja det ville jeg. Når jeg en gang får treffe Jesus så vil jeg vite det. Noen må jo tolke Bibelen feil. Det skal bli spennende å vite hva som er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du hvis Jesus kommer tilbake og sier at de som har levd som muslimer eller jøder også blir frelst, om man ville trodd på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James
Mener du hvis Jesus kommer tilbake og sier at de som har levd som muslimer eller jøder også blir frelst, om man ville trodd på det?

Nei jeg mener at vis han kom tilbake og sa at kristne tar feil i sin tolkning av bibelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ment som et skikkelig spørsål.

det er jo enkelt...Ville dere trodd på Jesus vis han sa at bibelen var feil og alt var feil tolket...

Da ville jeg nok først forvisset meg, i min ånd, om det virkelig var Jesus som sa det. Jesus sa nemlig at i de siste tider skal det komme mange i mitt navn.

Jeg har en mistanke om at du vil så tvil om at Bibelen er sann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo
....  så ville jeg trodde mer på ham enn på vikarpresten i Kyrkseterøyra Menighet ja ;)  Merkelig nok!

Ville du? Hvordan skulle du vite at det var ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James
Da ville jeg nok først forvisset meg, i min ånd, om det virkelig var Jesus som sa det. Jesus sa nemlig at i de siste tider skal det komme mange i mitt navn.

Jeg har en mistanke om at du vil så tvil om at Bibelen er sann?

Greit men hva vist Jesus beviste at det var han. Ville du trodd han. ?

Og husk det er 100 % sikkert at det er han. Jesus strømmer sin kjærlighets til din ånd. Tror du da på Jesus eller bibelen ?

bare svar ja eller nei. ( Vis du greier det altså )

Din mistanke er feil. Jeg har ingen interesse av og så tvil om bibelen er sann eller ikke. Det er opp til vær og en om hva de vil tro når det gjelder Bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Greit men hva vist Jesus beviste at det var han. Ville du trodd han. ?

Og husk det er 100 % sikkert at det er han. Jesus strømmer sin kjærlighets til din ånd. Tror du da på Jesus eller bibelen ?

bare svar ja eller nei.  ( Vis du greier det altså )

Din mistanke er feil. Jeg har ingen interesse av og så tvil om bibelen er sann eller ikke. Det er opp til vær og en om hva de vil tro når det gjelder Bibelen.

Nei, nei, nei, og atter et nei. Det vil si: Jeg klarer ikke bare si ja eller nei.

Svaret på spørsmålet ditt bør jo være logisk: Tror jeg på Jesus så tror jeg på hva han sier. Slik sett er svaret JA!

Men nå vet jeg ut fra alle bevisene om Bibelens ufeilbarhet at den er, ja skrevet av mennesker, men inspirert av Den Hellige Ånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James
Nei, nei, nei, og atter et nei. Det vil si: Jeg klarer ikke bare si ja eller nei.

Svaret på spørsmålet ditt bør jo være logisk: Tror jeg på Jesus så tror jeg på hva han sier. Slik sett er svaret JA!

Men nå vet jeg ut fra alle bevisene om Bibelens ufeilbarhet at den er, ja skrevet av mennesker, men inspirert av Den Hellige Ånd.

Du vet...Vel jeg skal ikke motsi deg. Men jeg må spør. Siden jeg shar aldri funnet noe bevis på bibelens ufelbarher.

Så hvor er disse bevisene finnes det kilder som beviser at den er ufeilbar ?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk dette var et interessant spørsmål, jeg, King James! Eller, vel, det kommer an på hvordan jeg skal tolke spørsmålet ditt. Men jeg tolker det noe i denne retningen: "hvem ville du trodd på, Jesus eller Bibelen, dersom Jesus sa at Bibelen var skyld i vranglære". Var det noe ala dette du mente?

Jeg ville vel først og fremst trodd Jesus. Han er jo altså hovedpersonen her og burde vite hvordan ting henger sammen. Dessuten har han jo en historie som viser at han ikke er for begeistret over skriftlærde.

Men en annen ting som slo meg, var at dersom Bibelen er "feil", så er vel kanskje ikke det som står om Jesus sant. Og da er ikke Jesus den vi tror han er, og kanskje han faktisk kan ta feil, likevel? :klø:

Vet ikke om du skjønner hva jeg mente. Fikk en veldig paradoks-aktig tankegang her, men syntes det var veldig morsomt med en tanke jeg ikke hadde hatt før.

Dersom jeg misforstod spørsmålet ditt, har jeg ingenting imot å svare på nytt. Synes nesten det her var gøy! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James

Du er faktisk den første her som har forstått spørsmålet slik jeg faktisk mente det.

Jeg forstår hva du mener. Men jeg har et helt aent syn på bibelen. Så det ville ikke vert noe problem for meg.

Endret av King James
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...