Gå til innhold

hvordan ble vi skapt?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er ikke hvorfor vi ble skapt et mer interessant spørsmål?

Endret av punktom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm det virker som om kristenekstremistene ikke helt forstår ordet "evolusjon" i denne debatten...

I følge Bibelen ble verden og alt liv skapt på 6 dager, og det for kun 10-15 000 år siden?

Tsktsk, nei Bibelen er en eventyrbok. Nothing more, nothing less.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James

Bibelen er ingen eventyrbok. Men jeg tror at mye i bibelen er symbolsk

f.eks det med eple er nok et symbol. Men selv om jeg ikke er kristen så er jeg 100 % sikker at det som står om Jesus og det han sa er sant men jeg tolker det nok på en aen måte en de kristne.

og si at bibelen er en eventyrbok er respektløs ovenfor de kristne synnes jeg. Det er bedre og si at man ikke er enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg har lest om Darwin, så ble han vel kristen i sin siste levetid, men da gikk han også bort fra sin teori om utviklingslæren.

Men dette ville selvfølgelig ikke darwinistene være med på. Læren hadde nok fått for god grobunn.

Dette er en løgn. Og ganske velkjent er den også.

http://www.talkorigins.org/faqs/hope.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det så ikke var en løgn, hva har det å si? Hvis Kopernikus benektet på sitt dødsleie at jorden sirklet rundt sola betyr det da at sola sirkler rundt jorda?

Nettopp. Det har uansett ingenting å si. En teori står og faller på hvilke fakta som underbygger og ikke hvem som tror på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Takker for respekten king james.

Hvordan vi ble skapt, vel bibelen har en skjult oppskrift i det at Gud skapte oss.

Gjennom Guds intelligente skapninger mamma og pappa ble jeg skapt, litt lik mamma, og litt lik pappa. Hvorfor jeg ble skapt og lever, er noe annet. Vet det er mange som dør under de ni første månedene. Da må jeg si, Herrens veier er uransakelige. Men Herren vil oss bare det beste, bare at vi ikke ser det fra helikoptersyn som Han gjør.

Jesaja sier i kap 55

8 For mine tanker er ikke deres tanker,

og deres veier er ikke mine veier,

lyder ordet fra Herren.

9 Som himmelen er høyere enn jorden,

er mine veier høyere enn deres veier

og mine tanker høyere enn deres tanker.

10 Likesom regnet og snøen

faller ned fra himmelen

og ikke vender tilbake dit

før det har vannet jorden,

gjort den fruktbar

og latt det spire og gro på den,

gitt såkorn til den som skal så,

og brød til den som skal spise,

11 slik er det også med mitt ord,

det som går ut av min munn.

Det vender ikke tomt tilbake til meg,

men utfører det jeg vil,

og fullfører det jeg sender det til.

Håper det blir lite med ugress i år.

Så Gud velsigne dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm det virker som om kristenekstremistene ikke helt forstår ordet "evolusjon" i denne debatten...

I følge Bibelen ble verden og alt liv skapt på 6 dager, og det for kun 10-15 000 år siden?

Tsktsk, nei Bibelen er en eventyrbok. Nothing more, nothing less.

Den er nok en eventyrbok bare for de som ikke har fulgt med i tiden.

Men jeg får vel unnskylde dere med at sannheten får en ikke hverken i NRK eller i de fleste andre ikke-kristne medier.

Jo mere det blir forsket, og jo mere som arkeologene får fram i dagen, jo mere beviser legges fram om at Bibelen er sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Den er nok en eventyrbok bare for de som ikke har fulgt med i tiden.

Men jeg får vel unnskylde dere med at sannheten får en ikke hverken i NRK eller i de fleste andre ikke-kristne medier.

Jo mere det blir forsket, og jo mere som arkeologene får fram i dagen, jo mere beviser legges fram om at Bibelen er sann.

Har du noen kilder til denne påstanden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok en eventyrbok bare for de som ikke har fulgt med i tiden.

Men jeg får vel unnskylde dere med at sannheten får en ikke hverken i NRK eller i de fleste andre ikke-kristne medier.

Jo mere det blir forsket, og jo mere som arkeologene får fram i dagen, jo mere beviser legges fram om at Bibelen er sann.

Dette er jo rent sprøyt. Hvor tar du det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest King James

Det lurer jeg og på... Det hadde vert bra om du ville gitt noen kilder til disse påstandene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg og på... Det hadde vert bra om du ville gitt noen kilder til disse påstandene.

sikkert månedsbladet: "kristne kristians kristne crusaders" Som averterer med helt nøytrale kilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke dere som tror på evolusjon innse at dere også tror.

Hva er tro?

Svar: Tro er full visshet om det som håpes, overbevisning om ting som ikke sees

På gresk har ordet flere betydninger som f. eks troverdighet og pålitlighet.

Man tror enten på forskere som er for at Gud finnes, eller for dem som ikke tror Gud finnes og har troverdighet for det de sier er sant. En av dem tar feil, sannheten er bare en av dem. Når det gjelder tidsberegninger, er det flere forskere som motstrider hverandre.

Når det gjelder forskere som tviler på evolusjon kan jeg nevne disse som dere kan google på:

nobelprisvinner i biokjemi: Sir Ernest Chain.

Dr Robert E.D Clark

biokjemiker: dr A.E.Wilder

fysikkprofessor:Dr P.W. Bridgeman

biokjemiker: Michael Behe

Det var 5-6 flere sitert i ja Troens Bevis, en artikkel av kristne Aril Edvardsen.

Mens jeg var tvilende, googlet jeg på desse forskerne, ingenting av det som stod der om desse forskere var løgn, da jeg skumleste om dem

Men vi trenger ikke forskere for å se sannheten. Bibelens profetier om endetiden overbeviser oss også. Den som tar imot Jesus som sin frelser. Han vil få nådegaver fra Gud til å tro Ham. Levende og ekte i din levetid, ikke nådegaver til å tro på forskere, andre mennesker, men nådegave direkte fra Gud.

Å fylle tomheten i oss med matrielle ting, fakta fra forskere. For meg ble tomheten større. Men livet ble meningsfullt når Gud kom inn i livet mitt. Kall meg farlig. Ord ifra Gud som jeg tror på er mitt våpen.

Ja nå rodde jeg litt vekk ifra emnet, hvordan vi ble skapt.

Men Gud velsigne dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behe er jo den største forkjemperen for ID så det var kanskje ikke så rart at han var med i denne samlingen. Googlet du gudstroen deres også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok en eventyrbok bare for de som ikke har fulgt med i tiden.

Men jeg får vel unnskylde dere med at sannheten får en ikke hverken i NRK eller i de fleste andre ikke-kristne medier.

Jo mere det blir forsket, og jo mere som arkeologene får fram i dagen, jo mere beviser legges fram om at Bibelen er sann.

Ok, la meg omformulere. Det er ingen eventyrbok slik som Asbjørnsen og Moe, eller Brødrene Grimm.

Det er en av mange hellige skriftsamlinger slik som Koranen og Håvamål, som har som misjon å lære folk hvordan de skal leve i samfunnet den er skrevet i og for. Det er en historiekilde som forteller hvordan samfunnet var på denne tiden. Men det er ingen faktabok som bekrefter at Gud finnes. Hvorfor er den ikke det? Fordi den er skrevet av vanlig dødelige slike som oss her i forumet. Det kan like gjerne være oppdiktet sprøyt som det kan være sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen kilder til denne påstanden ?

Det finnes mange kilder til denne påstanden, men jeg kan ikke angi dato for alle, da jeg ikke alltid har notert dette.

Jeg kan begynne med noe fra en artikkel i Newsweek (ukjent dato) oversatt til norsk:

For stadig flere vitenskapsmenn er den moderne vitenskapens oppdagelser et argument for åndelighet , og den kommer med antydninger om Guds egen natur.

Overskriften til denne artikkelen lyder: Mer vanlig med troende forskere.

Som en avslutning i denne artikkelen står følgende:

I det siste har forskerne funnet tegn på at kosmos er nøyaktig utformet for liv og bevissthet. Det har vist seg at dersom naturens konstanter, slik som tyngdekraften, elektronenes ladning, protonenes masse osv. hadde vært ørlite grann annerledes enn de er i dag, da ville ikke atomene ha holdt sammen, stjernene ville ikke lyse og liv ville ikke kunne eksistere, konstaterer Newsweek.

Norge IDAG 25/2000: På fjellet Ebal har den jødiske arkeologen Adam Zertal avdekket Josvas alter, som ble bygget på Guds befaling da Israelsfolket kom fra Egypt og skulle inn i det lovede land. Alle vitenskapelige bevis stemmer med de Bibelske beskrivelsene.

Dagen 18.02.95: Den Tyske papyrusspesialisten Carsten Thiele, hevder at han har oppdaget NT si eldste tekst. Dette fant han ved Magdalan College i Oxford, England. Han mener at dette er det første historiske beviset ut fra håndskriftmaterialet som foreligger, at Matteusevangeliet er skrevet av øyenvitner som levde på samme tid som Jesus, og som kunne ha skrevet ned dette omkring midten av første århundre.

Folkets Framtid 08.10.99: På toppen av Karkomfjellet i Sinal (hvor mange mener at Moses fikk de ti bud) har en funnet nesten 45000 helleristninger. Mange av disse viser tilbedelse. Det er også funnet helleristninger med bilde av slanger og en stav, og bilde som ligner på to steintavler, som passer med Bibelens fortelling om Moses.

Disse to siste har jeg oversatt fra nynorsk.

Dette er bare en liten forsmak, men dette temaet egner seg kanskje bedre i en annen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...