Gå til innhold

helbredende kristne


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det hadde vært så enkelt å sjekket om en kan helbredes for MS. En foretar en klinisk diagnose før, og etter helbredelsen, gjøre mange helbredelser på mange pasienter, og så sammenlikne hyppigheten av de som ble dokumentert friske i helbredelsesforsøket med de som ble friske i kontrollgruppen.

På den måten kan en bruke vitenskapelige metoder til å overbevise de ikke-religiøse om at helbredelse ved hjelp av gud er mulig. Grunnen til at de ikke utfører slike vitenskapelige, statistiske eksperimenter er enkelt og greit; de er ikke interessert i å dokumentere virkning. De er interessert i publisitet. Hadde de blitt avslørt som kvakksalvere, ville de ikke fått så mye publisitet.

Når det gjelder å ta ansvar, så kan en stille spørsmål ved hvor ansvarlig det er å støtte opp om folk som med HØY sannsynlighet er svindlere, uavhengig om en er kristen eller ikke. Joda, jeg har lest Vildanden, og jeg vet hva livsløgner er, men det hadde vært mye mer redelig om dere kunne holdt disse for dere selv.

Hvem var det som startet debatten om helbredelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gjengi hva som beviser at Bonnke driver med svindel, i følge denne artikkelen?

Citerat text redigerad /Furstina (moderator)

Jeg leste den før jeg stilte deg spørsmålet.

Da så du nok at artikkelen er beskyttet i henhold til lov om opphavsrett og jeg kan derfor ikke, i henhold til Kvinneguidens regler, sitere fra den. Beklager.

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debatten om helbredelse är utdelad från en annan tråd. Låt oss inte diskutera vem som började vad utan syn på helbredelse, om det fungerar eller är lurendrejeri och svindel - gärna i en god ton.

Det är OK att lägga in ett kortare stycke (en mening eller två) från en källa med hänvisning. Dock inte att citera hela texter.

/Furstina (moderator)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debatten om helbredelse är utdelad från en annan tråd. Låt oss inte diskutera vem som började vad utan syn på helbredelse, om det fungerar eller är lurendrejeri och svindel - gärna i en god ton.

Det är OK att lägga in ett kortare stycke (en mening eller två) från en källa med hänvisning. Dock inte att citera hela texter.

/Furstina (moderator)

Grunnen til at jeg stilte dette spørsmålet, var et svar på at vi burde holde slike livsløgner for oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem var det som startet debatten om helbredelse?

På hvilken måte er det et svar på hvorfor helbredere ikke dokumenterer sine metoder bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vad som är en livslögn för en person behöver inte vara det för en annan. Det finns mycket att diskutera kring detta ämne, sanning eller livslögn, låt oss nu fortsätta?

/Furstina (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte er det et svar på hvorfor helbredere ikke dokumenterer sine metoder bedre?

Først ber du om et svar, og så ber du oss holde slike livsløgner for oss selv.

Kanskje en ide at du forklarer hva du egentlig vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ber du om et svar, og så ber du oss holde slike livsløgner for oss selv.

Kanskje en ide at du forklarer hva du egentlig vil?

Til bunns i hva som får deg til å forsvare helbredere med nebb og klør

Inlägget redigerat /Furstina (moderator)

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sagt om Bonnke:

Sitat: Jeg vil med det samme pointere at Bonnke er vranglærer og ”bærer den forkerte ild” på lige fod med Benny Hinn og hele den 3. bølge bevægelse (Pensacola, Toronto, trosbevægelsen m.fl.)

Sitat: En kronik i Kristeligt Dagblad fra d. 29. juni 1996, fortæller om et af Bonnkes møder. Der i nøjagtig samme stil som trosbevægelsen, pisker en stemning op, så følelserne fuldstændig overdøver Helligånden. Højt lydende udråb som ”’Bølg’ om du er frelst”, ”Er du lykkelig?”, ”Hvor mange af jer er virkelig frie?”, ”Hvor mange af jer kan lide min prædiken?” og ”Hvor mange af jer elsker Bonnke?”

Alene tanken om at iscenesætte sådanne en massehysterisk bølge burde ligge langt fra en prædikant. ”Elsker i Bonnke?” – mere selvcentreret kan det vel næppe blive. Hvor er intentionerne henne? Selvom han afslutter med at sige ”Jeg er et ganske almindeligt menneske” er ydmygheden meget svær at få øje på.

Sitatene er hentet fra en dansk nettside som heter Tagryggen.dk og artikkelen er skrevet av Kim Andersen.

På bakgrunn av det jeg har sitert lurer jeg igjen på om man ikke kan si at Bonnke driver med svindel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg avskyr slike predikanter, eller om jeg beundrer evnen deres til å skaffe seg disipler. Metodene virker så simple, så enkle.. men dog allikevel fungerer det så genialt bra. Kanskje fordi tilhengerne er simple, enkle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KR-øst, dette er din gyldne sjanse til å påvirke meg, få meg omvendt, få meg til å tro blindt på helbredere.

Inlägget redigerat från personangrepp /Furstina (moderator)

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til bunns i hva som får deg til å forsvare helbredere med nebb og klør når

Citerad text redigerad / Furstina (moderator)

Det kom en påstand her om at Bonnke bare helbredet sine egne medhjelpere.

Da undrer jeg meg på hvor mange tusen afrikanere som jobber for ham.

Hvor mange tusen er det som jobber for Svein Magne Pedersen, for ikke å snakke om Aril Edvardsen. Han og likeså sønnen hans Rune, må jo ha enormt med indiske medhjelpere i India, og likeså afrikanere i Sudan og andre asiatiske og afrikanske land. Altså hvis din påstand om at det bare er svindel.

Hvorfor tror du at at enorme mengder med mennesker kommer til disse møtene hver eneste gang hvis det er bare svindel?

Sitat fra Troens Bevis Juli/August 2005:

Aril Edvardsen lar ofte en nasjonal evangelist lede fellesbønnen for de syke den siste dagen i kampanjen, for å vise at det er Jesus som helbreder, og at han kan bruke alle. Dette skjedde også i Khartoum, og den kvelden skjedde det flest mirakler.

I byen Gujranwala i Pakistan var det 31513 pakistanere som søkte frelse og fikk utdelt som oppfølging Aril Edvardsens brevkurs DET NYE LIV på urdu.

Disse kursene koster selvfølgelig en del, men de nyfrelste får de altså gratis.

Om du vil, kan du få info om både flere kampanjeledere og flere som formidler helbredelse. Det er alltids greit å få vite noe om det en diskuterer.

Men jeg bruker hverken nebb eller klør.

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sagt om Bonnke:

Sitat: Jeg vil med det samme pointere at Bonnke er vranglærer og ”bærer den forkerte ild” på lige fod med Benny Hinn og hele den 3. bølge bevægelse (Pensacola, Toronto, trosbevægelsen m.fl.)

Sitat: En kronik i Kristeligt Dagblad fra d. 29. juni 1996, fortæller om et af Bonnkes møder. Der i nøjagtig samme stil som trosbevægelsen, pisker en stemning op, så følelserne fuldstændig overdøver Helligånden. Højt lydende udråb som ”’Bølg’ om du er frelst”, ”Er du lykkelig?”, ”Hvor mange af jer er virkelig frie?”, ”Hvor mange af jer kan lide min prædiken?” og ”Hvor mange af jer elsker Bonnke?”

Alene tanken om at iscenesætte sådanne en massehysterisk bølge burde ligge langt fra en prædikant. ”Elsker i Bonnke?” – mere selvcentreret kan det vel næppe blive. Hvor er intentionerne henne? Selvom han afslutter med at sige ”Jeg er et ganske almindeligt menneske” er ydmygheden meget svær at få øje på.

Sitatene er hentet fra en dansk nettside som heter Tagryggen.dk og artikkelen er skrevet av Kim Andersen.

På bakgrunn av det jeg har sitert lurer jeg igjen på om man ikke kan si at Bonnke driver med svindel...

Nei, absolutt ikke. Først må det bevises at artikkelforfatteren ikke farer med løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du at at enorme mengder med mennesker kommer til disse møtene hver eneste gang hvis det er bare svindel?

Hvorfor er det så mye vanskeligere å dokumentere effekten av helbredelsen når så mange mennesker er villige til å være forsøkskaniner, når en kan dokumentere effekten av medisiner med stygge bivirkninger få er villige til å teste?

At en enorm mengde mennesker søker håp og en utvei er ikke et argument for virkningen av frelse ala Bonnke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor er det så mye vanskeligere å dokumentere effekten av helbredelsen når så mange mennesker er villige til å være forsøkskaniner, når en kan dokumentere effekten av medisiner med stygge bivirkninger få er villige til å teste?

At en enorm mengde mennesker søker håp og en utvei er ikke et argument for virkningen av frelse ala Bonnke.

Nå er det blitt presentert flere dokumentasjoner på helbredelse, også fra norske leger. Men dette har selvfølgelig ingen betydning for tvilerne. De vil alltid finne på unnskyldninger.

Og hvem er det som trenger disse dokumentasjonene? Neppe de som blir helbredet. Men uansett hvor du bor så kan du jo sette inn en annonse i en avis og spørre om noen i ditt distrikt kan fortelle om sin helbredelse.

Ville du tro dem om du kjente dem?

Ville du tro, om en du kjente som var låghalt plutselig gikk normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det blitt presentert flere dokumentasjoner på helbredelse, også fra norske leger.

Kan du linke til noe av denne dokumentasjonen? Og så må det selvfølgelig bevises at artikkelforfatterne ikke farer med løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om et menneske betaler 100 kr. for å bli helbredet, om det er en liten plage eller en uhelbredelig (etter legevitenskapens mening) sykdom, så er dette faktisk helt frivillig. Ingen tvinges til å ringe til ham.

Så du synes det er greit at Gud tar betaling for sine mirakler? For det er jo tross alt Gud som arbeider gjennom disse predikantene. Tror du Jesus tok betaling for slikt? Hadde det vært greit om han gjorde det? Føler du ikke at den fullkommene Gud blir litt mindre fullkommen når han gjør noe så verdslig som å ta betaling? Husker du Jesus furore i tempelet? Hva var det han tok oppgjør med der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du linke til noe av denne dokumentasjonen? Og så må det selvfølgelig bevises at artikkelforfatterne ikke farer med løgn.

For det første så vet jeg ikke om noen har lagt ut noen info om det, og for det andre så har jeg ikke satt meg inn i hvordan man legger inn en link her.

Men da Svein Magne Pedersen har vært med i diskusjonsprogram på TV-2, så har jeg sett en som hadde dokumentasjonen i hånden og viste den fram.

Skriver du til Svein magne Pedersen så kan du få bladet hans gratis ved hver utgivelse, eller du kan ringe et nummer som ikke koster noe.

I disse bladene står det noen ganger om dokumenterte tilfeller.

Så da har du muligheten til å konfrontere disse personene selv.

Det finnes faktisk masse informasjon fortsatt som aldri blir lagt ut på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...