Gå til innhold

helbredende kristne


Anbefalte innlegg

Har du ikke hørt om folk som f.eks Reinhard Bonnke og Charles Ndifon, de helbreder jo mest i Afrika. Masser av mennesker, spesielt i Nigeria, som blir helbredet og som konverterer fra islam til kristendommen hvert år.

Lest litt om Bonnke nå. Skulle nesten tro han var Messias der han vekker opp de døde.

Flaks at det var en pastor i hans egen menighet han vekket til live igjen. Han var sikkert ikke med på hoaxen. Og bra Bonnke ga litt tilbake, siden mange har dødd under hans massive møter i Afrika. Synes han kunne ha vekket de som ble tråkket ihjel også. Og ikke bare en av pastorene tilknyttet hans kirke...

Her kan du lese litt mer om Bonnke: http://www.letusreason.org/Popteac13.htm

http://www.cephasministry.com/evangelists_bonnke.html

http://www.deceptioninthechurch.com/bonnke.html

Men rik har Bonnke blitt på salg av bøker og videoer. Det er bra for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting klart først, jeg tror på Gud.

Men jeg blir så sint og fortvila når jeg leser innleggene til mennesker her som tror på disse predikantene. De utnytter syke og desperate folk for å tjene penger. Det har vært bevisst mange ganger at dette er svindel. Jeg tror den norske helten, SM Pedersen driver med svindel også. Han har jo tjent seg søkkrik på denne geskjeften sin. Virkelig triste greier, og det håper jeg Gud er enig med meg i. Hvis dette ikke er å misbruke Guds navn da vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Placebo mot blindhet? Mot kreft? Mor døvhet? Og Aids?

Grunnen til at det ikke blir rapportert om i vitenskapsblader o.l. er folk som deg, de tror rett og slett ikke på det. Dessuten er det jo ikke noe som vitenskapen kan forklare.. Finnes ingen logisk forklaring.

Bortsett fra Guds helbredelse da selvfølgelig.

Ja selvfølgelig. At jeg ikke tenkte på det da!!! Det er jo helt logisk... :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Og de som på uforklarlig vis blir friske av alvorlige tilstander uten å ha vært på vekkelsesmøte da, og uten å ha bedt gud om det? Er det gud det også? Også er det han andre som har vært på ferde hvis man dør av sykdom da? Eller kanskje man har vært slem og ugudelig og ikke fortjener bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting klart først, jeg tror på Gud.

Men jeg blir så sint og fortvila når jeg leser innleggene til mennesker her som tror på disse predikantene. De utnytter syke og desperate folk for å tjene penger. Det har vært bevisst mange ganger at dette er svindel. Jeg tror den norske helten, SM Pedersen driver med svindel også. Han har jo tjent seg søkkrik på denne geskjeften sin. Virkelig triste greier, og det håper jeg Gud er enig med meg i. Hvis dette ikke er å misbruke Guds navn da vet ikke jeg.

Du tror på Gud men ikke på Jesus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror på Gud men ikke på Jesus?

Ja jeg tror på Gud, og jeg tror med sikkerhet at Jesus har levd, men jeg vet ikke om jeg tror på han som Guds Sønn. Det er fullt mulig det skjønner du, og nei jeg er ikke jøde. Men hva har Jesus med disse kvakksalverne å gjøre. Greit nok at Jesus helbredet syke, men han gjorde det av godt hjerte og ikke for penger.

Som en bekjent av meg sier: Jeg har et klart og ryddig forhold til Gud, det er bare enkelte av hans disipler i dag jeg har problemer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet om pastorer som har helbredet syke og døende men som ikke har fått noe penger for det og det er heller ikke det de er ute etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ender opp med resultater som tilsvarer resultater fra plasebomedisiner (altså saltvann))

Det sies at tro kan flytte fjell, og tror man nok så skjer det man tror. Det kan i mine øyne sammenlignes med placeboeffekt. Det man ønsker skal skje, skjer fordi man tror nok på det. Folk kan for eksempel få symptomer på graviditet uten at de er gravide, bare fordi de ønsker så sterkt at det skulle være tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror på Gud, og jeg tror med sikkerhet at Jesus har levd, men jeg vet ikke om jeg tror på han som Guds Sønn. Det er fullt mulig det skjønner du, og nei jeg er ikke jøde. Men hva har Jesus med disse kvakksalverne å gjøre. Greit nok at Jesus helbredet syke, men han gjorde det av godt hjerte og ikke for penger.

Som en bekjent av meg sier: Jeg har et klart og ryddig forhold til Gud, det er bare enkelte av hans disipler i dag jeg har problemer med.

Har du spurt de som er blitt helbredet via Bonnke hvor mye han forlangte som betaling fra hver enkelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt de som er blitt helbredet via Bonnke hvor mye han forlangte som betaling fra hver enkelt?

Jeg vet ikke hva Bonnke tar for en enkel helbredelse, men han her, ser ut til å ha funnet en lukrativ gesjeft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt de som er blitt helbredet via Bonnke hvor mye han forlangte som betaling fra hver enkelt?

Har du spurt de som har blitt helbredet av ham om de ikke kjente ham fra før, og om de jobbet i misjonen hans? Og har du spurt Bonke hvorfor han kan vekke en pastor opp til live igjen, men ikke alle disse desperate fattige som blir tråkket i hjel hver gang han har store samlinger i Afrika?

Og har du spurt ham hvorfor han tror han er Jesus og vekker opp de døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at tro kan flytte fjell, og tror man nok så skjer det man tror. Det kan i mine øyne sammenlignes med placeboeffekt. Det man ønsker skal skje, skjer fordi man tror nok på det. Folk kan for eksempel få symptomer på graviditet uten at de er gravide, bare fordi de ønsker så sterkt at det skulle være tilfelle.

Hvordan forklarer du en sånn sammenligning?

Er det i dine øyne ingen forskjell på innbilt svangerskap og reell helbredelse for f.eks.kreft, aids, syn, hørsel, MS og lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei de kamuflerer det som donasjoner til frikirka de er leder for. Vi skjønner alle hvor mange av de pengene havner.

Dette er en påstand om svindel, så her bør du komme med noe mer konkret, ellers vil jeg kalle deg for en løgner.

Men det spiller vel ingen rolle for en som hele tiden bare gjemmer seg bak ordet Gjest som det jo finnes så mange av. En slipper å ta ansvar for det en skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Bonnke, så er det vel ikke bare påstand om svindel. Mer kan man, om man ønsker, lese her.

Kan du gjengi hva som beviser at Bonnke driver med svindel, i følge denne artikkelen?

Inlägget redigerat /Furstina (moderator)

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke hva Bonnke tar for en enkel helbredelse, men han her, ser ut til å ha funnet en lukrativ gesjeft...

Og hva har så dette med saken å gjøre?

Jeg har vært på mange av Svein Magne Pedersens møter, hvor han har stått på og bedt for mennesker til langt på natt, ja til og med til morgenen, og aldri tatt 5 øre av en eneste en.

Og siden han ikke benytter seg av sosialen, må han som andre ha noe å leve av.

Om et menneske betaler 100 kr. for å bli helbredet, om det er en liten plage eller en uhelbredelig (etter legevitenskapens mening) sykdom, så er dette faktisk helt frivillig. Ingen tvinges til å ringe til ham.

Går du til en kiropraktor, må du betale kr.280, for 5-10 minutter, med beskjed om å komme igjen en 4-5 ganger. Du kommer altså sjelden under kr. 1000 ved slik behandling, og vil i de fleste tilfeller få de samme plager igjen etter en tid.

Men dette har du vel ingen motforestilling til, siden det ikke dreier seg om kristne, som du tydeligvis bruker mye tid og energi på å finne fram noe negativt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gjengi hva som beviser at Bonnke driver med svindel, i følge denne artikkelen?

Les artikkelen, du.

Endret av Brunhilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuestStar
Dette er en påstand om svindel, så her bør du komme med noe mer konkret, ellers vil jeg kalle deg for en løgner.

Men det spiller vel ingen rolle for en som hele tiden bare gjemmer seg bak ordet Gjest som det jo finnes så mange av. En slipper å ta ansvar for det en skriver.

Det hadde vært så enkelt å sjekket om en kan helbredes for MS. En foretar en klinisk diagnose før, og etter helbredelsen, gjøre mange helbredelser på mange pasienter, og så sammenlikne hyppigheten av de som ble dokumentert friske i helbredelsesforsøket med de som ble friske i kontrollgruppen.

På den måten kan en bruke vitenskapelige metoder til å overbevise de ikke-religiøse om at helbredelse ved hjelp av gud er mulig. Grunnen til at de ikke utfører slike vitenskapelige, statistiske eksperimenter er enkelt og greit; de er ikke interessert i å dokumentere virkning. De er interessert i publisitet. Hadde de blitt avslørt som kvakksalvere, ville de ikke fått så mye publisitet.

Når det gjelder å ta ansvar, så kan en stille spørsmål ved hvor ansvarlig det er å støtte opp om folk som med HØY sannsynlighet er svindlere, uavhengig om en er kristen eller ikke. Joda, jeg har lest Vildanden, og jeg vet hva livsløgner er, men det hadde vært mye mer redelig om dere kunne holdt disse for dere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spurt de som har blitt helbredet av ham om de ikke kjente ham fra før, og om de jobbet i misjonen hans? Og har du spurt Bonke hvorfor han kan vekke en pastor opp til live igjen, men ikke alle disse desperate fattige som blir tråkket i hjel hver gang han har store samlinger i Afrika?

Og har du spurt ham hvorfor han tror han er Jesus og vekker opp de døde?

Og hvorfor synes du det er lettere å stille nye spørsmål enn å svare på de du har fått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...