Gå til innhold

helbredende kristne


Anbefalte innlegg

Jaha. Så hvordan vil du forklare mennesker som blir helbredet var sykdommer som legen sa det ar umulig å bli kvitt, hvordan vil du forklare mennesker som blir vekket til live av pastorer selv idag, hvordan vil du forklare alle mirakler som fortsatt skjer rundt om i verden selv idag. Har du noen "logisk" forklaring på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaha. Så hvordan vil du forklare mennesker som blir helbredet var sykdommer som legen sa det ar umulig å bli kvitt, hvordan vil du forklare mennesker som blir vekket til live av pastorer selv idag, hvordan vil du forklare alle mirakler som fortsatt skjer rundt om i verden selv idag. Har du noen "logisk" forklaring på det?

Millioner dør hver dag. At noen få skal klare seg er ikke vanskelig å forklare ved tilfeldigheter. Eller hvordan forklarer du at mange millioner dør, og ikke flere klarer å bli helbredet?

Ellers finner jeg slike helbredeleser nærmest blasfemisk i henhold til kristen tro. Hva er det disse prkåte predikantene tror de er? Gud?

At noen kan mene at det er et mirakel at en overlever en bilulykke der fire andre dør, er ikke annet enn arrogant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millioner dør hver dag. At noen få skal klare seg er ikke vanskelig å forklare ved tilfeldigheter. Eller hvordan forklarer du at mange millioner dør, og ikke flere klarer å bli helbredet?

Ellers finner jeg slike helbredeleser nærmest blasfemisk i henhold til kristen tro. Hva er det disse prkåte predikantene tror de er? Gud?

At noen kan mene at det er et mirakel at en overlever en bilulykke der fire andre dør, er ikke annet enn arrogant.

Jeg snakker om folk som drar på møter, blir bedt for og blir helbredet. Flere tusen mennesker kan bli helbredet på ett slik møte. Tilfeldigheter? I don't think so.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om folk som drar på møter, blir bedt for og blir helbredet. Flere tusen mennesker kan bli helbredet på ett slik møte. Tilfeldigheter? I don't think so.

Jeg finner ikke akkurat slike "sannhetsvitner" som så fryktelig troverdige. Men dette er ingen diskusjon om slikt, men grunner til å være ateist. Og som sagt, du trenger ingen grunner til å være ateist. Du trenger bare evnen til å tenke og være rasjonell.

Confirmation bias er en stor greie innenfor slike karismatiske kirkesamfunn. Kirkesamfunn som vel er mer blasfemiske ved å tro at predikanter er Gud som kan helbrede enn noen usle tegninger av Muhammed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett forandrer det ikke et faktum at de helbreder. Dessuten er det ikke de som helbreder, men Gud gjennom dem.

Tro vil alltid dreie seg om tro. Ikke fakta. Hvorfor gidder vi egentlig å ha sykehus når vi bare kan helbrede hverandre? I et land som Usa med 95% som tror på en gud, hvorfor stresser de med sykehus? Vi trenger jo bare å tro?

Nei, dette blir rett og slett for arrogant for meg. Eller er de barna som dør i Afrika mindre verdt enn nordmenn og amerikanere som blir helbredt for sine livstilssykdommer? Bra gud kan dette med å prioritere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ikke hørt om folk som f.eks Reinhard Bonnke og Charles Ndifon, de helbreder jo mest i Afrika. Masser av mennesker, spesielt i Nigeria, som blir helbredet og som konverterer fra islam til kristendommen hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke hørt om folk som f.eks Reinhard Bonnke og Charles Ndifon, de helbreder jo mest i Afrika. Masser av mennesker, spesielt i Nigeria, som blir helbredet og som konverterer fra islam til kristendommen hvert år.

Ja, jeg tror jeg leste om disse fantastiske menneskene i siste utgave av Nature.

(dette var ironi, da jeg fant det merksnodig at det faktum at mange tusen mennesker blir hebredet ikke blir rapportert om i slike journaler. Men nå blir det ofte rapportert om slikt, bare ikke i favør for din tro. Man ender opp med resultater som tilsvarer resultater fra plasebomedisiner (altså saltvann))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Placebo mot blindhet? Mot kreft? Mor døvhet? Og Aids?

Grunnen til at det ikke blir rapportert om i vitenskapsblader o.l. er folk som deg, de tror rett og slett ikke på det. Dessuten er det jo ikke noe som vitenskapen kan forklare.. Finnes ingen logisk forklaring.

Bortsett fra Guds helbredelse da selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Placebo mot blindhet? Mot kreft? Mor døvhet? Og Aids?

Grunnen til at det ikke blir rapportert om i vitenskapsblader o.l. er folk som deg, de tror rett og slett ikke på det. Dessuten er det jo ikke noe som vitenskapen kan forklare.. Finnes ingen logisk forklaring.

Bortsett fra Guds helbredelse da selvfølgelig.

Selvfølgelig. Vi tror på deg. Det er vel uansett ikke så viktig at vi tror på deg, så lenge du tror på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Placebo mot blindhet? Mot kreft? Mor døvhet? Og Aids?

Grunnen til at det ikke blir rapportert om i vitenskapsblader o.l. er folk som deg, de tror rett og slett ikke på det. Dessuten er det jo ikke noe som vitenskapen kan forklare.. Finnes ingen logisk forklaring.

Bortsett fra Guds helbredelse da selvfølgelig.

Du er ikke tilfeldigvis en av de som sitter og ser på f.eks. svindleren Benny Hinn med tårer i øynene? Jaja, verden vil bedras..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha. Jeg kjenner folk som har blitt kvitt både det ene og det andre. Pressen kom ikke løpende for det. Hvorfor vet jeg ikke. Jeg vet bare fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så veldig lyst til å gå inn på alle sykdommer, men kjenner folk som har hatt både brystkreft og en... annen type kreft jeg er ikke helt sikker på hvordan.. men de ble helbredet og når de kom til legen skjønte han ingenting, det var bare borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men selvfølgelig, jeg skal jo ikke sitte her og tvinge dere til å tro... Jeg synes bare det ber veldig synd at dere ikke kan oppleve det jeg opplever og har opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha. Jeg kjenner folk som har blitt kvitt både det ene og det andre. Pressen kom ikke løpende for det. Hvorfor vet jeg ikke. Jeg vet bare fakta.

Jeg kjenner også folk som har blitt kvitt både det ene og det andre. Ofte ved hjelp av medisin, akunpunktur eller lignende.

Har ikke så veldig lyst til å gå inn på alle sykdommer, men kjenner folk som har hatt både brystkreft og en... annen type kreft jeg er ikke helt sikker på hvordan.. men de ble helbredet og når de kom til legen skjønte han ingenting, det var bare borte.

Jeg har også hørt om folk som ble (overraskende) friske. Det viser seg at mennesker med et positivt syn på livet kan se ut til å ha større sjanse for å bli frisk av sykdom, gjerne i kombinasjon med, ja nettopp, anerkjent skolemedisin.

Men selvfølgelig, jeg skal jo ikke sitte her og tvinge dere til å tro... Jeg synes bare det ber veldig synd at dere ikke kan oppleve det jeg opplever og har opplevd.

Jeg syns det er veldig synd at du lever i det jeg mener er villfarelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro vil alltid dreie seg om tro. Ikke fakta. Hvorfor gidder vi egentlig å ha sykehus når vi bare kan helbrede hverandre? I et land som Usa med 95% som tror på en gud, hvorfor stresser de med sykehus? Vi trenger jo bare å tro?

Nei, dette blir rett og slett for arrogant for meg. Eller er de barna som dør i Afrika mindre verdt enn nordmenn og amerikanere som blir helbredt for sine livstilssykdommer? Bra gud kan dette med å prioritere.

Jeg ser at dere ateister stadig trekker fram barn som dør i Afrika.

Og jeg spør dere: Hva gjør dere for å hjelpe disse barna?

Det er litt utenom spørsmålet i tråden, men siden dette stadig dukker opp igjen i mange forskjellige tråder, kunne det vært bra og vite.

Endret av KR-øst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser at dere ateister stadig trekker fram barn som dør i Afrika.

Og jeg spør dere: Hva gjør derefor å hjelpe disse barna?

Det er litt utenom spørsmålet i tråden, men siden dette stadig dukker opp igjen i mange forskjellige tråder, kunne det vært bra og vite.

Jeg er ikke allmektig, så jeg kan ikke gjøre like mye som gud.

Men eller støtter jeg diverse foreninger (Røde Kors og leger uten grenser) og har planer om å jobbe med u-hjelp og teknologiutveksling så fort jeg har opparbeidet meg kompetanse nok innen fornybar energi og vannrensing.

Føler at dette er bedre enn å be til en gud, iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke allmektig, så jeg kan ikke gjøre like mye som gud.

Men eller støtter jeg diverse foreninger (Røde Kors og leger uten grenser) og har planer om å jobbe med u-hjelp og teknologiutveksling så fort jeg har opparbeidet meg kompetanse nok innen fornybar energi og vannrensing.

Føler at dette er bedre enn å be til en gud, iallfall.

Begge deler er bra.

Tro uten gjerning er heller ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...