Gå til innhold

Hva forbinder du med ordet "kristen"?


Gjest Grete (gjest)

Anbefalte innlegg

1: Å tro mere på Gud enn på det som vitenskapen sier. Så har du ordet glad-kristen da. Det er mennesker som liksom er ultra-glade hele tiden, uten at det overhodet er mulig å gjennomføre 24/7. Og selvfølgelig vil at du skal bli like glad ved å prøve å få deg med på tensing som skal være det beste med hele konseptet med å være kristen. Litt sleipe folk....

2: Samme som først i nummer 1. Og være med på tensing, plage andre, og være glad absolutt heeeeele tiden slik at ingen skal merke hvor kjipt det egentlig er å være kristen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er litt trist å lese noen av innleggene her. Kanskje spesielt det siste. "være glad absolutt heeeeele tiden slik at ingen skal merke hvor kjipt det egentlig er å være kristen...." For jeg tror kanskje at det er sånn mange kristne har det. Jeg prøvde i hvert fall veldig hardt i perioder, å fremstå som en vellykket og gjennomført glad person for at andre skulle se hvor bra det var å være kristen. Nå har jeg det helt annerledes. Jeg sluttet å streve, sluttet å hykle. Jeg sluttet med alle "kristelige aktiviteter" som å gå på møter og lese i bibelen, og jeg tenkte at: Gud, om du er der, så må du bare fikse dette for meg. Jeg vil jo egentlig tro, men jeg gidder ikke slite med å få det til lenger.

Det er det er smarteste jeg noen gang har gjort. Troen min bestod av aktiviterer og andres tolkninger av bibelen. Hva slags tro var det egentlig... Det er så mye bedre å få lov til å tenke på egen hånd. Og få lov til å finne frem selv, eller kanskje jeg skulle si, få lov å bli funnet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt trist å lese noen av innleggene her. Kanskje spesielt det siste. "være glad absolutt heeeeele tiden slik at ingen skal merke hvor kjipt det egentlig er å være kristen...." For jeg tror kanskje at det er sånn mange kristne har det. Jeg prøvde i hvert fall veldig hardt i perioder, å fremstå som en vellykket og gjennomført glad person for at andre skulle se hvor bra det var å være kristen. Nå har jeg det helt annerledes. Jeg sluttet å streve, sluttet å hykle. Jeg sluttet med alle "kristelige aktiviteter" som å gå på møter og lese i bibelen, og jeg tenkte at: Gud, om du er der, så må du bare fikse dette for meg. Jeg vil jo egentlig tro, men jeg gidder ikke slite med å få det til lenger.

Det er det er smarteste jeg noen gang har gjort. Troen min bestod av aktiviterer og andres tolkninger av bibelen. Hva slags tro var det egentlig... Det er så mye bedre å få lov til å tenke på egen hånd. Og få lov til å finne frem selv, eller kanskje jeg skulle si, få lov å bli funnet selv.

Hvorfor tror du at Jesus sa:

Kom til meg dere som strever og har tunge byrder?

Han sa ikke : Vil dere komme til meg så må dere streve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du at Jesus sa:

Kom til meg dere som strever og har tunge byrder?

Han sa ikke : Vil dere komme til meg så må dere streve.

Nettopp! Det tok meg bare så lang tid å finne ut det. Jeg følte på ingen måte at jeg hvilte, men nå hviler jeg, og det er godt :) Litt morsomt at du skrev nettopp det med hva Jesus sa og ikke sa forresten. Jeg skrev akkurat det samme som svar på et annet innlegg du hadde skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2: Samme som først i nummer 1. Og være med på tensing, plage andre, og være glad absolutt heeeeele tiden slik at ingen skal merke hvor kjipt det egentlig er å være kristen....

Godt sagt. Nå har jeg ikke noe bevis for at de ikke er glade hele tiden selvfølgelig, men får også litt den følelsen der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Ehh... Nå er jeg verken glad heeeele tiden (jeg har de faktisk ganske tungt i perioder, slik som resten av verdens befolkning), er med i tensing, plager andre eller er veldig opptatt av at andre skal synes at det ser ut som jeg har det supert med å være kristen hele tida. Men jeg tror på Gud, Jesus, Bibelen og Den hellige ånd også til og med (Åh.. neiånei :roll:), og det må jeg faktisk få lov til uten at andre kaller meg for dum. Dere vet ikke hva dere snakker om. Jeg har prøvd begge deler, har dere?

Endret av Arielle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_moonchild_*

1, "kristen"... FORDØMMING. :twisted:

2, Åvære en kristen ,burde være en som har kjærlighet og toleranse mot alle uanset hudfarge og religion :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Lutersk Kristne forbinder jeg med fordømming

Katolske Kristne- Kvinner i Katolske skole uniformer

Ortodoxse Kristne- Menn med langt sjegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,  "kristen"...  FORDØMMING.  :twisted:

2,  Åvære en kristen ,burde være en som har kjærlighet og toleranse mot alle uanset hudfarge og religion :klem:

Tror du oppsummerte det mange tenker om dette. Hvordan det er, og hvordan det burde være. Tegnet på de som tror skulle være kjærligheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...