Gå til innhold

Nå er det ikke kult å hylle hverdagskroppen lenger...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Endelig, ventet på dette.

Genuint selvsikre kvinner trenger ikke posere på toalettet for å presisere hvor "frigjorte" de er.

Alle som har satt sin fot i en kvinnegarderobe vet hvordan kvinner flest ser ut. Noen er slankere og strammere enn deg - dersom du er voksen, selvsikker og glad i din kropp trenger du ikke ringe Dagbladet for å diskutere det. Du lever med det.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, ventet på dette.

Genuint selvsikre kvinner trenger ikke posere på toalettet for å presisere hvor "frigjorte" de er.

Alle som har satt sin fot i en kvinnegarderobe vet hvordan kvinner flest ser ut. Noen er slankere og strammere enn deg - dersom du er voksen, selvsikker og glad i din kropp trenger du ikke ringe Dagbladet for å diskutere det. Du lever med det.

Det er ikkje sjølvsikre, voksne damer som treng sjå slike bildet. Det er usikre ungjenter som veks opp med allverdens skjønnhets- og kroppspress som bør få sjå at den slanke og retusjerte kroppen ikkje er normal.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Sukk.. Trente kvinnekropper blir man lei av og hakket på, tynne kvinnekropper blir man lei av og hakket på, og feite kvinnekropper blir man lei av og hakket på. Når skal det ta slutt? Aldri? Kan ikke folk bare innse at ingen typer kropper blir hyllet uansett. Det er ALLTID noe galt.

Endret av Hummels
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje sjølvsikre, voksne damer som treng sjå slike bildet. Det er usikre ungjenter som veks opp med allverdens skjønnhets- og kroppspress som bør få sjå at den slanke og retusjerte kroppen ikkje er normal.

Slanke kropper er normalt.

Anonymous poster hash: faee3...43a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikkje sjølvsikre, voksne damer som treng sjå slike bildet. Det er usikre ungjenter som veks opp med allverdens skjønnhets- og kroppspress som bør få sjå at den slanke og retusjerte kroppen ikkje er normal.

De fleste eksponeres mot langt fler overvektige kropper i sitt lokalsamfunn og sin lokale garderobe. De vet hva som er normen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk.. Trente kvinnekropper blir man lei av og hakket på, tynne kvinnekropper blir man lei av og hakket på, og feite kvinnekropper blir man lei av og hakket på. Når skal det ta slutt? Aldri? Kan ikke folk bare innse at ingen typer kropper blir hyllet uansett. Det er ALLTID noe galt.

It's the circle of lifeeeeeee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Det er ikkje sjølvsikre, voksne damer som treng sjå slike bildet. Det er usikre ungjenter som veks opp med allverdens skjønnhets- og kroppspress som bør få sjå at den slanke og retusjerte kroppen ikkje er normal.

Det er kanskje en idé å lære unge jenter at utseende ikke er alt de er verdt? Trenger ikke vise nakne slitne kropper av kvinner forbi sine glansdager, men neida her skal man løse "kroppshysteriet" med enda mer fokus på kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanke kropper er normalt.

Anonymous poster hash: faee3...43a

Forskjellige fasonger er normalt, både tjukke og spinkle kropper er normale. Men retusjerte kropper er ikkje normalt.

Det er kanskje en idé å lære unge jenter at utseende ikke er alt de er verdt? Trenger ikke vise nakne slitne kropper av kvinner forbi sine glansdager, men neida her skal man løse "kroppshysteriet" med enda mer fokus på kropp.

Godt poeng. Bortsett frå at ein dessverre må "rope høgt" (les: vise kontrast) for å nå fram med budskap i dagens mediaverden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Jeg er drittlei all verdens reklame med lettkledde kvinner som overhodet ikke minner om kvinner flest, men jeg er akkurat like lei av "her går hun mot strømmen"-surret. Det var fint å markere det en gang eller to, men nå er det artikler daglig om hvor tøff en eller annen perifer kvinne er som gjør noe vi ser hele tiden: Nemlig et lettkledd bilde av en helt vanlig kvinne.

Det er fint å understreke at damene i undertøysreklamer ikke er det eneste akseptable. Men nå er ikke "se hvordan vanlige kvinner ser ut"-bildene noe annet enn en arena for narsissisme det også. Går ikke og irriterer meg over det i det daglige, altså, men det er slike artikler hele tiden. Bare fint om det skulle bli mindre av det også.



Anonymous poster hash: 18f8f...d04
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke være mer enig i dette. Det er blitt en patetisk sutrete og tåpelig suppe av det hele med slike reportasjer om "hverdagskropper".

En trenger ikke 30 bilder hver dag, slagord og paroler med forskjellige kvinnekropper, strekkmerker og kjendis valker for å være glad i den kroppen en har. Alt de oppnår er mer fokus på kropp. Slank kropp uten valker er minst like naturlig som en valkete en og omvendt, treng ikke springe på do i høye heler med en fotograf å ta bilder av det av den grunn.

Tror oppriktig folk begynner å bli lei av dette mølet med slike artikler, oppbrukt og det har nok mistet sin virkning.

Anonymous poster hash: 5fe70...0d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Da jeg var yngre elsket jeg vinteren. Jeg kunne gå på ski, ake, grave snøhule, bygge snømenn, kaste snøball, lage engler i snøen (i mitt tilfelle muligens mer smådjevler).

Nå som jeg er blitt eldre, er jeg blitt enda mer begeistret for vinteren. For skikkelig kald vinter. Med to-sifrete minustemperaturer. For det betyr nemlig at folk flest må kle på seg godt med klær slik at de ikke fryser. Og jeg slipper å eksponeres for halvnakne kropper i alskens fasonger og utgaver til enhver tid. For jeg er så ufattelig lei kropp. Lei av såkalte perfekte kropper, av såkalte middelmådige kropper, av gjennomsnittskropper. Lei av hyllemetere med glansede magasinforsider som lover drømmekroppen innen fjorten dager. Lei av bloggere som er så retusjert at skulle de blitt meldt savnet, ville man aldri kunne finne de igjen, da deres faktiske utseende er milevis unna de presenterer på bloggene sine. Lei av vaskebrettmage og muffinsmage, sprettrumpe og disserumpe, silikonpupp og hengepupp.

Jeg er lei kropper, gi meg hoder!!!

Endret av Zeitgeist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, ventet på dette.

Genuint selvsikre kvinner trenger ikke posere på toalettet for å presisere hvor "frigjorte" de er.

Alle som har satt sin fot i en kvinnegarderobe vet hvordan kvinner flest ser ut. Noen er slankere og strammere enn deg - dersom du er voksen, selvsikker og glad i din kropp trenger du ikke ringe Dagbladet for å diskutere det. Du lever med det.

Enig! Hverdagskropper kommer i de fleste størrelser, noen tynnere eller tykkere enn andre. Noen har små pupper og stor rumpe, noen har store pupper og liten rumpe.. I hele tatt, alle kroppene vi ser rundt oss er hverdagskropper, det er den kroppen vi lever med hver eneste dag. Jeg er ikke fan av at man må vise seg naken for å fronte at man er fortrolig med kroppen sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikkje sjølvsikre, voksne damer som treng sjå slike bildet. Det er usikre ungjenter som veks opp med allverdens skjønnhets- og kroppspress som bør få sjå at den slanke og retusjerte kroppen ikkje er normal.

De usikre unge jentene burde ha en mamma som sørger for at jentene blir sikre i egen kropp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg er dritt lei, og har vært det lenge.



Anonymous poster hash: d49d2...989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Jeg sier meg enig i at det er på tide å slutte og kle av seg foran kameaet, det har jeg ment i alle år. Men da må det også bli slutt på at veltrente KAN gjøre det uten å skape debatt; for slik har det vært i alle år. Det er nettopp derfor denne "hverdagskropptrenden" kom som en bivirkning av det, folk var lei av stramme rumperog sixpack som ikke var/er representabelt for den generelle norske befolkningen og "mannen i gata".

Så lenge tynne og veltrente kler av seg, må tykke og utrente få lov til å kle av seg like mye, men haddd det vært opp til meg hadde alle beholdt klærne på! Ikke fordi det er ekkelt å se på, men fordi som Marie90 skriver, man behøver ikke å kle av seg for å "vise hvor fornøyd man er" med kroppen (for min del så lyser det usikkerhet lang vei, men man kan vel ikke tvile på andre når de påstår at de er selvsikre ;) ), er man fornøyd med kroppen, så flott! IFnt for deg. Nyt følelsen. Men jeg ønsker IKKE å se deg uten klær.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i fotballfruekropper eller hverdagskropper, kreftkropper, modellkropper eller alle andre kropper som finnes. Det begynner å bli nok nå. Man kan knapt åpne en avis (ihvertfall ikke et ukeblad eller blogger), scrolle nedover en nettavis eller se et tv-program uten at man får en kropp i fleisen.



Anonymous poster hash: e4f45...e8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...