Gå til innhold

Hva jeg har bestemt meg for etter å lest om menn som går alene, barnløse og uten forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er den samme som har skrevet om dette, og ville bare skrive konklusjonen min.

Grunnen til at jeg tar dette så ilt er fordi jeg synes verden er blitt så urettferdig. Ikke bare blir damer hjelpt opp og i mente i alle deler av livene sine. Fra ha en kvinneskole, til å få evig med hjelp i alle deler av livet, til å stjele penger av barnløse menn gjennom skatten.

Imens sitter menn i toppen og koser seg og hjelper damer. Gir de alt de ønsker gjennom politikk. De som ikke er politikere er også i en god stilling og koser seg med sine peivilegium.

De nedereste av den mannlige befolkningen, de gode sjelene. Blir så sittende med mindre enn gruppen noen gang har hatt. Siden nå ønsker ikke damer en gang å være med de, ikke mindre blir de tvunget til å betale for alt likevel.

Så derfor kommer jeg til å for det første aldri ansette flerkullsfedre dersom jeg starter en bedrift, alltid stemme på parti som vil fjerne støtte til foreldre, spesielt alenemødre. For de som skader de øvrige klasser, selv om jeg skulle bli en del av de. Helst ikke ha noe med disse øvrige klassene å gjøre i det hele tatt. Og jeg hater Norge.

Anonymous poster hash: 9b93a...555

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der er kun dine egne meninger og synsing, og ikke slik samfunnet egentlig er.
Bortsett fra det med jente-skole, det er jeg enig i, guttene tar altfor lite utdannelse. Er jo deres eget valg også, da.

De fleste menn ønsker ikke barn.
Jeg er 25 og ingen av kompisene mine ønsker barn.

Jentene er verpesyke og må dele på de mennene som ønsker barn.



NEXT.



Anonymous poster hash: e8089...f04
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg at det ville være mer fornuftig av deg å få et forhold til en annen mann, så kan dere adoptere et barn sammen - da er ingen av dere alene, barnløse og uten forhold! ;)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skatten barnløse kvinner betaler er øremerket andre formål enn skatten barnløse menn betaler? Sjokoladeprodusenter, da kanskje?

Hvordan har du, og her flirer jeg meg nesten i hjel, tenkt å gjøre dette med flerkullsfedre i praksis, da? Er det en absolutt regel, eller finnes det tvilstilfeller? Kan det godtas om den første barnemoren døde? Forlot ham? Var utro, så han forlot henne?

Tør jeg håpe på at du har startet din siste tråd om barnløse menn nå, EnFyr?



Anonymous poster hash: e256f...c16
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du hater Norge er det bare å finne et bedre land å flytte til. Det er nok av land der kvinner ikke får skolegang og menn får styre som de vil.



Anonymous poster hash: 624b1...6de
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rhaegar Targaryen

Jeg synes at menn skal slutte og syte og klage. Så kvinner vil ikke ha barn med dem

cry me a river

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at menn skal slutte og syte og klage. Så kvinner vil ikke ha barn med dem

cry me a river

Det er ikke den generelle mann som klager. Det er eksempelvis meg.

Anonymous poster hash: 9b93a...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke den generelle mann som klager. Det er eksempelvis meg.

Anonymous poster hash: 9b93a...555

Hvorfor gidder du å skrive som AB? Vi vet jo hvem du er og du innrømmer det jo også i noen av de mange trådene du har laget om temaet.

Som i den forrige du startet http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=879009

Anonymous poster hash: 228f9...043

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør enkelte menn til tapere er det som foregår i hodene deres. Ubegripelig at noen faktisk velger å gå den veien...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ikke mat trollet. At noen folk ikke blir slitne av å dra opp slike tema gang etter gang..



Anonymous poster hash: 1703a...b0b
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er fattig og bitter, ts? Hvem sier at det er "de gode sjelene" som blir sittende alene og hate kvinner? Kanskje det er nettopp pga slike holdninger de aldri finner seg noen? Og det å være stakkarslig og sinna er ikke noe sjekketriks nei. Da forblir man alene.

Anonymous poster hash: c31f0...cf0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal ta deg en lang pause fra diskusjonsforum. Prøv å tenk på noe annet, start med en aktivitet eller en hobby av noe slag.

Kanskje politikken ville vært noe for deg, og jobbe med andre saker enn akkurat dette? For engasjert er du, det kan ingen ta i fra deg.

Dette virker ikke sunt for deg, og du får det nok bedre om du får disse tankene litt på avstand og får andre ting og tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes temaet til ts og andre tilsvarende tråder får ufortjent mye kritikk. Selvsagt er det satt på spissen og det er jo heller ikke bare slik (en del menn velger jo bort selv også, sannsynligvis i større grad enn kvinner), men det er like fullt en viss porsjon sannhet i slike innlegg. Og grunnen til det er at en økende andel menn ikke får ta del i de godene som avsettes til familieformål i det norske samfunnet. En stor andel av tiltakene som finansieres gjennom offentlige ordninger går nettopp til barnefamilier og menn som ikke får barn vil jo naturligvis ikke få noen andel av denne kaka til tross for at de er bidragsytere. Motargumentene mot et slikt perspektiv går som regel ut på at det er mange som betaler for tjenester de ikke bruker selv. Personlig er jeg ikke helt enig i det. For det første er det en ganske stor andel av fellesskapets ressurser som brukes på familier i dag og for det andre er tjenester rettet mot barnefamilier en "enten eller" tjeneste. Får man barn så får man ta del i dem, får man ikke det tar man ikke del i dem. Andre av fellesskapets tjenester som skolegang, utdanning, helsevesen etc. får så godt som alle bruk for og er derfor ikke helt sammenlignbart.

Alt i alt har tråden et poeng selv om det er mer komplekst enn det er fremstilt.



Anonymous poster hash: 764fa...00a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes temaet til ts og andre tilsvarende tråder får ufortjent mye kritikk. Selvsagt er det satt på spissen og det er jo heller ikke bare slik (en del menn velger jo bort selv også, sannsynligvis i større grad enn kvinner), men det er like fullt en viss porsjon sannhet i slike innlegg. Og grunnen til det er at en økende andel menn ikke får ta del i de godene som avsettes til familieformål i det norske samfunnet. En stor andel av tiltakene som finansieres gjennom offentlige ordninger går nettopp til barnefamilier og menn som ikke får barn vil jo naturligvis ikke få noen andel av denne kaka til tross for at de er bidragsytere. Motargumentene mot et slikt perspektiv går som regel ut på at det er mange som betaler for tjenester de ikke bruker selv. Personlig er jeg ikke helt enig i det. For det første er det en ganske stor andel av fellesskapets ressurser som brukes på familier i dag og for det andre er tjenester rettet mot barnefamilier en "enten eller" tjeneste. Får man barn så får man ta del i dem, får man ikke det tar man ikke del i dem. Andre av fellesskapets tjenester som skolegang, utdanning, helsevesen etc. får så godt som alle bruk for og er derfor ikke helt sammenlignbart.

Alt i alt har tråden et poeng selv om det er mer komplekst enn det er fremstilt.

Anonymous poster hash: 764fa...00a

Ressurser som du og din familie har fått god nytte av da du var barn. Barnløse menn (og kvinner) har nytt godt av gratis skole, barnetrygd (betydelig høyere før enn så sammenlignet med dagens prisnivå), foreldre i permisjon og barnehage. Såå.. skal de slippe å betale for fellesskapet, er det bare å tilbakebetale alt de har fått. Det blir jo for dumt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ressurser som du og din familie har fått god nytte av da du var barn. Barnløse menn (og kvinner) har nytt godt av gratis skole, barnetrygd (betydelig høyere før enn så sammenlignet med dagens prisnivå), foreldre i permisjon og barnehage. Såå.. skal de slippe å betale for fellesskapet, er det bare å tilbakebetale alt de har fått. Det blir jo for dumt.

Nå har jeg på ingen måte argumentert for at man bør vekk fra nåværende samfunnsmodell, men jeg påpeker at det er en viss sannhet i TS sine betraktninger. Hva man selv fikk som barn spiller egentlig ingen rolle, det er hva man får som foreldre som er det vesentlige, gitt at dette er noe man velger selv (men som en del single dessverre ikke får være med på). Skal man ta det i betraktning får jo foreldre i så fall en del av kaka to ganger, en da de selv var barn og også når de selv er foreldre, så forskjellen hva single får tilbake fra samfunnet kontra familier er jo fortsatt i høyeste grad til stede.

Og som sagt så blir ikke andre tjenester som skole, helsetjenester osv. helt det samme, for dette er noe så godt som alle nyter godt av opp gjennom livet.

Anonymous poster hash: 764fa...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg på ingen måte argumentert for at man bør vekk fra nåværende samfunnsmodell, men jeg påpeker at det er en viss sannhet i TS sine betraktninger. Hva man selv fikk som barn spiller egentlig ingen rolle, det er hva man får som foreldre som er det vesentlige, gitt at dette er noe man velger selv (men som en del single dessverre ikke får være med på). Skal man ta det i betraktning får jo foreldre i så fall en del av kaka to ganger, en da de selv var barn og også når de selv er foreldre, så forskjellen hva single får tilbake fra samfunnet kontra familier er jo fortsatt i høyeste grad til stede.

Og som sagt så blir ikke andre tjenester som skole, helsetjenester osv. helt det samme, for dette er noe så godt som alle nyter godt av opp gjennom livet.

Anonymous poster hash: 764fa...00a

En får ikke dobbelt opp. Som barn får en visse goder gjennom støtteordninger. Dvs alle voksne har fått disse, slik dagens barn får de.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får ikke dobbelt opp. Som barn får en visse goder gjennom støtteordninger. Dvs alle voksne har fått disse, slik dagens barn får de.

Med "dobbelt opp" menes det at man mottar ytelsene i begge ender, dvs både som barn og når man selv blir forelder. Til sammenlikning vil en som ikke får barn "bare" motta ytelsen i den ene enden.

Anonymous poster hash: 764fa...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Enig med deg ts. Norge er et land som liker mest kvinner med barn og de som er kommet langt i livet. Det er bare urettferdigheter her i landet. Så mange egoister det finnes i Norge også. Folk skal bare ha og ha, og være mest mulig perfekt. Av og til er jeg glad for at jeg ikke er helt norsk. Er også glad for alle de gode menneskene som bor i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med "dobbelt opp" menes det at man mottar ytelsene i begge ender, dvs både som barn og når man selv blir forelder. Til sammenlikning vil en som ikke får barn "bare" motta ytelsen i den ene enden. Anonymous poster hash: 764fa...00a

Men så kommer denne likevel til å nyte goder av at andre har fått barn, når vedkommende blir eldre. Endret av absinthia
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...