Gå til innhold

Hvorfor er det så provoserende?


Gjest paramount

Anbefalte innlegg

Men er det morsomt da? Jeg synes ikke dette går under galgenhumor.

Har du peiling på hvor vanskelig spørsmålet om hva man driver med kan være for uføre? For å prøve å gjøre det litt lettere for seg selv, bruker noen humor når de svarer. Hvis noen blir provoserte er det deres problem.

Anonymous poster hash: 2527a...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du peiling på hvor vanskelig spørsmålet om hva man driver med kan være for uføre? For å prøve å gjøre det litt lettere for seg selv, bruker noen humor når de svarer. Hvis noen blir provoserte er det deres problem.

Anonymous poster hash: 2527a...e14

Og hvordan relaterer dette til det jeg skrev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sa jeg nettopp at det ikke var ment spydig...så da kutter du ut hetsen. Ikke sant?

Jeg bare lurer på hvordan det går an når de VET de innbiller seg det?

Anonymous poster hash: 885de...152 [/(i]

Jeg har ikke angst men er psykotisk. Jeg VET at noen av halusinasjonene mine bare er tull, men jeg er like fullt redd når de dukker opp. De er virkelige for meg når jeg ser dem der og da, selv om jeg vet at det er hodet mitt som spiller meg et puss.

Slik kan jeg tenke meg at det er for de med angst også. De klarer kanskje ikke å tenke helt rasjonelt når angsten oppstår og blir redde for f.eks å dø siden det er slik de føler det der og da.

Tråden her fikk meg til å tenke på en tante. Hun sier at hun er møbelpasser når noen spør. Hun sitter stort sett alltid hjemme(ufør hun også med store smerter) så da synes hun det passer å kalle seg det :fnise:

Anonymous poster hash: c148e...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi de aller fleste voksne folk, som ønsker å føle at de har en plass her i livet, helst ville klare å forsørge seg selv 100%? Veldig mange trygdede, til tross for at de har en viss økonomisk stabilitet, føler seg ofte isolerte og utelukket fra arbeidslivet, som jo er en veldig viktig sosial arena for mange. Tror ikke veldig mange trygdede velger å gomle snop og glo på TV hele dagen. De er i tilfelle overrepresenterte og ødelegger inntrykket av de som faktisk vil tilbake til livet, eller som trenger støtte til å begynne på nytt.

Du virker for meg som et troll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Kanskje fordi de aller fleste voksne folk, som ønsker å føle at de har en plass her i livet, helst ville klare å forsørge seg selv 100%? Veldig mange trygdede, til tross for at de har en viss økonomisk stabilitet, føler seg ofte isolerte og utelukket fra arbeidslivet, som jo er en veldig viktig sosial arena for mange. Tror ikke veldig mange trygdede velger å gomle snop og glo på TV hele dagen. De er i tilfelle overrepresenterte og ødelegger inntrykket av de som faktisk vil tilbake til livet, eller som trenger støtte til å begynne på nytt.

Du virker for meg som et troll...

Så du antar at jeg er et *troll* fordi jeg spør om hvorfor noen finner det provoserende at jeg bruker selvironi/galgenhumor?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir faen i at folk provoseres av at jeg har god trygd.

Syns det er morsomt når jeg sier at:

-Jaja, du må jo tidlig opp hver morgen. veeel, det slipper jeg.

- jeg har mandagsfri og søndag annenhver dag

- jeg er statsansatt på livstid

- Jeg har laaaang ferie

- har veldig god tid og stresser ikke

- stod opp i 10 tiden og laget god frokost

- osv

Folk blir så vanvittig sinna og provosert av og til. jeg ler. Skal man først være uføretrygdet. kan man like godt gjøre et nummer ut av det;.)

Stay Trygda!



Anonymous poster hash: 885de...152
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest paramount

Jeg gir faen i at folk provoseres av at jeg har god trygd.

Syns det er morsomt når jeg sier at:

-Jaja, du må jo tidlig opp hver morgen. veeel, det slipper jeg.

- jeg har mandagsfri og søndag annenhver dag

- jeg er statsansatt på livstid

- Jeg har laaaang ferie

- har veldig god tid og stresser ikke

- stod opp i 10 tiden og laget god frokost

- osv

Folk blir så vanvittig sinna og provosert av og til. jeg ler. Skal man først være uføretrygdet. kan man like godt gjøre et nummer ut av det;.)

Stay Trygda!

Anonymous poster hash: 885de...152

:bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...