Gå til innhold

Hvorfor er det så provoserende?


Gjest paramount

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest paramount

Men er det morsomt da? Jeg synes ikke dette går under galgenhumor.

Nei kanskje ikke...tenkte mer på det at jeg er mottager av udugelighetslønn...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette stemt, så hadde det vel ikke vært så mye trygdesnylting som det faktisk er. Dessverre finnes det alt for mange som trives godt med å gå hjemme og drive dank, og motta penger fra NAV uten å bidra med noe til samfunnet selv. Det finnes faktisk alt for mange som ikke for alt i verden ønsker eller gidder å jobbe.

Hvor mange % av befolkningen er snyltere?

(Hvor mange % er uføre, for den saks skyld. Dersom man tar en % av dem igjen som visstnok snylter, da er det ikke mange personene man sitter igjen med)

Endret av ord deling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne likte jeg!

Jeg er også fullt trygdet. Pleier å si at jeg er statsansatt når folk spør meg hva jeg gjør :fnise: .

Jeg er jo det, siden jeg får den deilige trygden min fra staten. Da sier folk bare: Å...er du det? Så spør de ikke mer.

Syns det er glimrende :laugh: !



Anonymous poster hash: 885de...152
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Denne likte jeg!

Jeg er også fullt trygdet. Pleier å si at jeg er statsansatt når folk spør meg hva jeg gjør :fnise: .

Jeg er jo det, siden jeg får den deilige trygden min fra staten. Da sier folk bare: Å...er du det? Så spør de ikke mer.

Syns det er glimrende :laugh: !

Anonymous poster hash: 885de...152

:fnise: Herlig :) Har også hørt enkelte si at de mottar *kunstnerlønn*...fordi det er en kunst for enkelte å faktisk klare å overleve på det de får i trygd :) Ellers bruker jeg *mottager av udugelighetslønn*...Galgenhumor er viktig!..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk spør om hvor jeg jobber svarer jeg på fleip at jeg er ansatt i AS Helårsferie....De som kjenner meg vet at jeg er lykkelig mottager av udugelighetslønn/les uføretrygdet :) Men det er flere som lar seg provosere av dette med AS Helårsferie...Hvorfor???

Fordi de tror at å være ufør er å kunne bruke dagene til å ligge på sofaen med potetgull og sjokolade og se en film og misunner deg det. Eller de tror at hvis man ikke er grønnsak og klarer å gå på sine to bein, smile og ta en kaffekopp ute, så er man ikke syk nok til å være ufør. Mange mennesker det ute som er overraskende tjukke i huet.

Anonymous poster hash: 2527a...e14

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SunflowerPenguin

Jeg tenker ná at det kommer an pá personen. Noen vil skjónne humoren din raskt, andre vil bare ikke skjónne hva som var sá morsomt. Noen trenger litt mer tid fór de skjónner det. Ogsá kan du ha de som er litt usikre pá hvordan de er ment til á reagere, men de kan ná ogsá vaere i samme kategori som de som ikke skjónner humoren din.

Vi har ei nabo dame som jeg fóler meg en del usikker med hvordan humoren hennes er bygd, men jeg próver da med á reagere med et smil og liten hyggelig latter, men jeg har vanskelig for á virkelig skjónne hennes type humor. Noen ganger kan jeg le nár ho ikke mente det som morsomt. Jeg har ogsá brukt litt ironi og sagt noe som var ment som humor fra min side og da er det ikke alltid at ho ser pá det som humor heller. Kanskje vi begge ikke har en passende forstáelse for hverandres humor?

Jeg vet at en kan laere á skjónne en annen's person humor, men sá er det ogsá ganger der visse folk bare ikke prater samme sprák. ;-) :-)

Endret av SunflowerPenguin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe morsom spøk.

Off topic: har forresten lagt merke til at det er utrolig mange uføretrygdede som henger her på KG :o

Anonymous poster hash: f228e...1c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at slik humor passer best med folk som tilhører din egen gruppe. Det er intern humor. Hadde du sagt det til meg hadde jeg blitt brydd og følt det ganske kleint. Hva tenker du folk skal svare når du sier det? Åja, haha? Stakkars deg?

Anonymous poster hash: ed1ea...57d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Synes ikke det er noe morsom spøk.

Off topic: har forresten lagt merke til at det er utrolig mange uføretrygdede som henger her på KG :o

Anonymous poster hash: f228e...1c6

...og det syns du er overraskende?? Du vet vel at mange uføretrygdede og arbeidsledige bruker internett som det sosiale media det er....? Jeg personlig hadde blitt mer overrasket dersom det var overvekt av folk som var på jobb og brukte KG i arbeidstiden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tror at jeg er uføretrygdet, selv om jeg ikke er det. Jøeg er ben-amputert og bruker sjelden protese, så handikappet mitt er ganske synlig. Men det får altsp noen til å tro at jeg casher inn millioner i trygd uten å løfte en finger, og DET provoserer meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Mange tror at jeg er uføretrygdet, selv om jeg ikke er det. Jøeg er ben-amputert og bruker sjelden protese, så handikappet mitt er ganske synlig. Men det får altsp noen til å tro at jeg casher inn millioner i trygd uten å løfte en finger, og DET provoserer meg

Det forstår jeg godt at du blir provosert av! Uten sammeligning forøvrig...jeg får ofte høre at *jammen du som ser så godt ut...skjønner ikke at du er så syk at du ikke kan jobbe*...WTF???? Så ejg må kle meg som en dass, helst ikke dusje på flere dager og holde meg lengst unna sminkepungen for at folk skal se at jeg er uføretrygdet...Mine sykdommer/lidelser vises dessverre ikke utenpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Jeg tenker at slik humor passer best med folk som tilhører din egen gruppe. Det er intern humor. Hadde du sagt det til meg hadde jeg blitt brydd og følt det ganske kleint. Hva tenker du folk skal svare når du sier det? Åja, haha? Stakkars deg?

Anonymous poster hash: ed1ea...57d

Nei, at de enten ler av det eller spør hva jeg mener....Men jeg har nå bestemt meg for å slutte å si det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det forstår jeg godt at du blir provosert av! Uten sammeligning forøvrig...jeg får ofte høre at *jammen du som ser så godt ut...skjønner ikke at du er så syk at du ikke kan jobbe*...WTF???? Så ejg må kle meg som en dass, helst ikke dusje på flere dager og holde meg lengst unna sminkepungen for at folk skal se at jeg er uføretrygdet...Mine sykdommer/lidelser vises dessverre ikke utenpå...

Er bare nysgjerrig: Hva er årsaken til uførheten din?

Anonymous poster hash: d7634...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Er bare nysgjerrig: Hva er årsaken til uførheten din?

Anonymous poster hash: d7634...6d3

PTSD, angst, psykiske lidelser, fibromyalgi, flashbacks osv....Har en multitraumatisk oppvekst med bl.annet kidnappinger, seksuelle og fysiske overgrep bak meg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PTSD, angst, psykiske lidelser, fibromyalgi, flashbacks osv....Har en multitraumatisk oppvekst med bl.annet kidnappinger, seksuelle og fysiske overgrep bak meg..

Jeg syns du bør holde ironiseringen din for deg selv eller til folk du kjenner godt og du vet forstår spøken. Andre sliter seg på jobb hver dag både med fysiske og psykiske plager. I tillegg vantrives de kanskje i jobben sin. Slik har jeg det, og jeg hadde nok blitt provosert om du hadde lagt fram uførhetsgodene dine på en slik "morsom" måte.

Anonymous poster hash: d7634...6d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest paramount

Jeg syns du bør holde ironiseringen din for deg selv eller til folk du kjenner godt og du vet forstår spøken. Andre sliter seg på jobb hver dag både med fysiske og psykiske plager. I tillegg vantrives de kanskje i jobben sin. Slik har jeg det, og jeg hadde nok blitt provosert om du hadde lagt fram uførhetsgodene dine på en slik "morsom" måte.

Anonymous poster hash: d7634...6d3

Nå har jeg skrevet flere ganger at jeg skal slutte med å si akkurat dèt....Og kalle det uførhetsgoder når du ikke vet hva jeg har vært igjennom siden jeg ble født.....det kan du droppe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skrevet flere ganger at jeg skal slutte med å si akkurat dèt....Og kalle det uførhetsgoder når du ikke vet hva jeg har vært igjennom siden jeg ble født.....det kan du droppe.

Men du vet nå ikke hva andre har vært gjennom heller. Blir alltid så oppgitt når jeg går høre at jeg er "så heldig som er frisk" fra folk som tror de har det så utrolig fælt. Jeg har aldri vært frisk, men går ikke rundt og sier det til alle og enhver.

Anonymous poster hash: b8e8d...2fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paramount

Men du vet nå ikke hva andre har vært gjennom heller. Blir alltid så oppgitt når jeg går høre at jeg er "så heldig som er frisk" fra folk som tror de har det så utrolig fælt. Jeg har aldri vært frisk, men går ikke rundt og sier det til alle og enhver.

Anonymous poster hash: b8e8d...2fb

Nei, det er riktig. Men hvordan kan du si at * fra folk som tror de har det så utrolig fælt* Hva vet DU om deres bakgrunn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er riktig. Men hvordan kan du si at * fra folk som tror de har det så utrolig fælt* Hva vet DU om deres bakgrunn?

Fordi de har fortalt meg hva det er som feiler dem og hva det er som gjør livet så forferdelig? Uten å vite at jeg kanskje har mer kjennskap til det enn de vet om.

Anonymous poster hash: b8e8d...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...