Gå til innhold

Når folk bruker navnet ditt i en setning..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

F.eks starter med navnet ditt, og litt nedlatende tone, eller avslutter med navnet ditt med litt nedlatende tone. Hvor man legger trykk på navnet ditt. 

 

Du stiller et litt dumt spørsmål kanskje..

Svar; "Det kan ikke jeg vite, JONAS" 

 

Skjønner du/dere hva jeg mener? Altså, når folk bruker navnet ditt i en slags nedlatende tone.

 

Om du forstår hva jeg mener, så lurer jeg på hvorfor en bekjent/familiemedlem har begynt å bruke navnet mitt så mye. Han virker så fort oppgitt over ting jeg sier og gjør, og jeg skal typisk "taes" for alt jeg sier. Og da er tydeligvis bruk av navnet mitt i setningen en måte å gjøre det på. 

 

Det jeg lurer på er om det betyr at han ikke har respekt for meg?

 

Tror faktisk aldri jeg har brukt navnet til noen i en setning før - med mindre jeg har vært SVÆRT frusterert eller sint på vedkommende. 

 

 

Tanker?



Anonymous poster hash: 56eba...203
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt hva jeg mener. En jeg kom i konflikt med brukte navnet mitt plutselig mye og det ble jeg faktisk kvalm av. Kjente at jeg fikk frysninger for han var faktisk, klarer ikke å sette ord på det, han gjorde det så bevisst at det kom så nært liksom.

 

Så skjønner godt hva du mener. Det er ekkelt.  :)



Anonymous poster hash: c3b74...f26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er deres måte å komme i trynet på en uten å faktisk gjøre det. 



Anonymous poster hash: c3b74...f26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med når folk er relativt vennlige og bruker navnet min i en setning på den måten, er vemmelig. Det er en uting. 



Anonymous poster hash: feb3d...d07
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor gjør en bror, søster eller nær venn det? 

 

Jeg ønsker litt mer analyse..

 

Er det mangel på respekt? 



Anonymous poster hash: 56eba...203
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det sarkastisk noen ganger, men da er jeg alltid helt sikker på at personen vet at jeg er sarkastisk.

 

Det kan høres ut som personen slenger litt med leppa til deg. Jeg hadde svart med samme mynt, eks.: "Jeg bare spør jeg, ARNE"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hersketekniikk



Anonymous poster hash: cfc37...6b8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Høres ut som noe mamma sa til meg da hun var sint/skuffa/frustrert. Da brukte hun alle de tre navnene mine, og la trykket slik du beskriver.

ikke noe hyggelig om folk gjør det nå som du er voksen, og det ikke er mammaen din som mener du burde tatt av deg på beina før du gikk inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hersketekniikk

Anonymous poster hash: cfc37...6b8

 

 

Det tenker jeg også..men hvorfor gjør en bror eller søster eller bestekompis noe sånt?

Når man ellers har det kult, er på tur osv..så kommer det kanskje 4-5 sånne med navnet mitt i i løpet av dagen. 

Anonymous poster hash: 56eba...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...