Gå til innhold

Regnbue-profilbilde på Facebook..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare meg som tenker "idioter" om de fjolsene som driver og kaster seg på slike idiotiske bølger?

Anonymous poster hash: 625a4...fe8

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Seajewel

Nei. Jeg gidder ikke forandre profilbildet mitt for noe så vanlig som å synes at det er greit med homofilt ekteskap. Hvem prøver de å overbevise... At oss som ikke gidder forandre profilbildet, ikke synes det er greit med homofile ekteskap? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem prøver de å overbevise... At oss som ikke gidder forandre profilbildet, ikke synes det er greit med homofile ekteskap? 

 

Ja. Dere er homofobe  :nei:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seajewel

Ja. Dere er homofobe  :nei:

:natti: Jepp, homofob fordi jeg er heterofil og ikke liker å ha regnbuefarget ansikt på facebook.  :danse:  Sånn er det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Dere er homofobe  :nei:

 

For noe tull. Dette er som kjedebrev i gamle dager, tullinger som biter på. Noen gjør det nok også uten å vite hva saken går ut på. Bare fordi "alle andre" gjør det. Tragisk.

Anonymous poster hash: 625a4...fe8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det fordi jeg ble i godt humør av å se alle regnbuene i FB-feeden min. Aldri har jeg sett så mange spontane gledesutbrudd i feeden som da nyheten om avgjørelsen ble kjent.

Som heterofil, gift kvinne vil vel mange si at det ikke er min kamp å kjempe, men jeg syns det er nettopp vi flertallet som kan og bør vise glede over at mindretallet får de samme rettighetene som oss.

De som har fulgt debatten en stund, vet at nesten ingen debatt har vært mer betent i USA de siste årene. Enkelte stater har til og med innført lover som tillater bedrifter å diskriminere på grunnlag av legning fordi det er deres religiøse frihet.

At det nå har kommet en kjennelse som sier at homofile kan gifte seg i alle stater i USA er derfor en enorm seier for likestilling og menneskeverd. Nå får homofile par muligheten til å være hverandres nærmeste på lik linje som alle andre, med det det hører til av rettigheter.

Først folkeavstemningen i Irland ig nå dette? Det er viktige signaler å sende i en verden som fremdeles er direkte farlig for de som elsker en av "feil" kjønn.

Og det er verdt en liten regnbue, FFS.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar denne som anonym ;) ja, det er tragisk. Har tenkt mitt om folk med regnbuer som profilbilde! Særlig når jeg vet at samme person HATER utlendinger og er rasist.

Anonymous poster hash: 986a6...a7a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som provoserer meg mest er at de som skaffer seg regnbuebilde gjerne er de som er minst synlige i homokampen ellers. Flott at det er noe de endelig "tør" å gjøre for å vise hva de står for, men det er lov å vise det ellers i året også altså. 



Anonymous poster hash: d4a5f...8b5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen alle i hele verden får lov å gifte seg hvis de vil, eller får lov til å la være å gifte seg med noen om de ikke vil, så kan jeg kanskje være med på en liten markering.



Anonymous poster hash: 625a4...fe8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en fin markering. Det kan lette mange usikre hjerter å se vid aksept på sosiale medier. Målet helliger middelet på en måte. 

Endret av lizzie_
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er de som forandrer det uten å vite hva det står for. Har sett et par stk hvor noen har spurt om hvorfor de har forandret, og de har svart: Vet ikke, men alle andre gjør det :P Hvor så personen som spurte forandrer rett etter..........

 

Personlig syntes jeg at folk må få gjøre som de vil, men man bør jo sette seg litt inn i ting da...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det, og det er ikke fordi alle andre gjør det. Anti-rasisme og anti-homofobi er noen av mine viktigste kampsaker, og jeg deler det på alle mulig forskjellige måter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det, og det er ikke fordi alle andre gjør det. Anti-rasisme og anti-homofobi er noen av mine viktigste kampsaker, og jeg deler det på alle mulig forskjellige måter.

Jøye meg.

Er du anti-krig og anti-fattigdom også?

Hva med anti-ran, anti-mord, anti-voldtekt, anti-anti-feminisme?

Anonymous poster hash: 625a4...fe8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som heterofil, gift kvinne vil vel mange si at det ikke er min kamp å kjempe, men jeg syns det er nettopp vi flertallet som kan og bør vise glede over at mindretallet får de samme rettighetene som oss.

 

Uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som tenker "idioter" om de fjolsene som driver og kaster seg på slike idiotiske bølger?

Anonymous poster hash: 625a4...fe8

 

Ja, faen ta oss fjols som viser at vi er enige i at homofile skal ha like rettigheter. Jeg tenker at det bare er idioter som bruker tid til å tenke på at vi gjør slik ting.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Hvorfor ikke? Om folk ønsker å vise at de støtter homofilt ekteskap, og rettigheter for lhbti personer generelt ved å endre profilbildet sitt, så kan jeg ikke se noe feil i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Irriterer meg og. Rett og slett fordi jeg så at mange av de som skiftet ikke hadde helt snøring på hvorfor. Jeg støtter homofiles kamp for likeverd, men irriterer meg over de som hopper på slike markeringer nermest som en moteting. Forøvrig VELDIG glad for lovendring i USA. Et menneske er et menneske uansett legning, og heterofil eller homofil, so what?

Anonymous poster hash: 2560d...9e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest det kommer sånne skift profilbilde-kampanjer støtt og stadig. Jeg synest det er kjempeflott at homofile får gifte seg og støtter dette, men føler ikke jeg trenger å skifte profilbilde i regnbuefarger for å støtte det.  Mange som har gjort det, og jeg er spent på hvor lenge de kommer til å ha fargene. 

 

En annen ting er at det faktisk irriterer meg fordi jeg er en person som ofte ser på profilbilda på folk for å gjenkjenne vedkommende, før jeg klarer å se navnet. Nå går alt bare i surr for meg på Faceobok, og jeg føler jeg må konsentrere meg så mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faen ta oss fjols som viser at vi er enige i at homofile skal ha like rettigheter. Jeg tenker at det bare er idioter som bruker tid til å tenke på at vi gjør slik ting.

 

Homofile har hatt like rettigheter i alle år. Ingen homofile har blitt nektet å gifte seg fordi de var homo. Grunnen var at noen av dem ville gifte seg med en av samme kjønn, men den retten har heller ikke de heterofile hatt. Ergo ble ikke homofile diskriminert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet aspekt er at man etterhvert blir dritlei av at folk skifter profilbilder i regnbuefarger. Kan ikke hjelpe for det, men merket jeg ble litt irritert da jeg bladde nedover nyhetsstrømmen og så bare flere og flere som skiftet. Er litt redd for at det skader mer enn at det gleder, at mange blir irriterte. 

 

Litt sånn som med alle de som står i gatene frå veledige organisjoner som skal stoppe deg og verve deg. Man blir jo så jævlig irritert etterhvert at man ikke får lyst til å støtte orginasjonene, selv om formålet egentlig er godt. 

 

Og jeg tenker faktisk at man egger litt opp de som faktisk er imot homofili, og gir de et påskud til å spy ut eder og galle. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...