Gå til innhold

Homoparaden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

:ler: Det er fordi det har blitt lovlig å gifte seg som homofil i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Faerunpedia

Ja, men jeg føler liksom ikke trangen til å løpe rundt og late som jeg puler på folk i tog, allikevel.. Sinnsykt merkelig!

Du har blitt diskriminert fordi du er heterofil? Utdyp gjerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Har du noengang blitt diskriminert som hetero?

 

 

Dette kan komme som et sjokk.

 

Men diskriminering er noe som skjer mot alle ikke bare kvinner og homofile.

 

men heterofile har aldri blitt diskriminert fordi de er heterofile. Diskriminering mot heterofile er på grunn av andre ting.

 

 

 

Uansett så synes jeg at helle homoparaden er tullete. Men det betyr ikke at jeg har noe problemer med homofile\lesbiske det har jeg ikke.

Endret av Balian de Ibelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jente har postet dette på Facebook etter Pride i Oslo. Har du noen gang opplevd å bli spyttet på eller blitt truet med vold fordi du er hetero?

 

Det er nesten ufattelig at noen i Norge, i 2015, skal måtte oppleve noe sånt.

Tusen takk for tekst og lenke som går rett i strupen på viktigheten med homoparader. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Kan du forklare hvordan du blir diskriminert som heterofil?

 

Man blir ikke disrminert pga sin legening når man er hetrofil. Men det betyr ikke at ikke også heterofile kan diskrimineres. Men det er på grunn av andre ting en hva slags legening de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så synes jeg at helle homoparaden er tullete. Men det betyr ikke at jeg har noe problemer med homofile\lesbiske det har jeg ikke.

Det er fint og flott men så mange mange mennesker har problemer med homofili, både "mannen i gata" og helt opp til statsledere/regjeringer. 

Så du som inkluderende menneske bør støtte opp om dine meninger,

Endret av Valar Morghulis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En jente har postet dette på Facebook etter Pride i Oslo. Har du noen gang opplevd å bli spyttet på eller blitt truet med vold fordi du er hetero?

(Her er linken til innlegget: https://m.facebook.com/synneannelise.skalstad/posts/430030730511410 )

*snip*

 

Det der er jo helt sykt! Noen folk altså, burde ikke fått lov til å gå fritt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to mannlige homofile venner. De har begge blitt slått ned på gata og fått fæle kommentarer slengt etter seg. Han ene ble kastet ut av foreldrene når de fikk vite at sønnen var homo. Begge mistet venner når de kom ut i tenårene.

Bestevennen min er en homofil kvinne. Hun sier hun er så lei av å se det samme glansbildet i hver eneste film og på hver eneste plakat. Hvis lesbiske par vises, er det fra et mannlig standpunkt. Hun får ikke fortelle det til besteforeldrene sine.

 

Mange har vonde historier, men selvsagt ikke alle. Homofili er ikke kun en seksuell preferanse, det er en legning. Det handler om kjærlighet. Og det handler om identitet. Å være en del av et mindretall er ofte vanskelig.

 

Jeg synes det er helt ok at de går i en parade for å feire kjærlighet og egenart.

 

Jeg synes også det er helt ok. For meg er det å være homofil helt normalt, men for mange og både her i Norge og andre steder i verden er det ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man forandrer profilbildet sitt på facebook, så blir verden plutselig et bedre sted.

 

Er det visst noen idioter som tror.



Anonymous poster hash: f2a28...178
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forandret profilbildet mitt på Facebook. Jeg er heterofil, men imotsetning til urovekkende mange her så skjønner jeg hvordan det må være å være homofil! De møter større utfordringer i hverdagen rundt noe vi egentlig ikke kan sette oss helt inn i.

Homoparaden handler ikke om sex, det handler om fellesskapet hvor de sammen kan vise sin kjærlighet helt åpenlyst uten å bli dømt på noen måter. Hvorfor plager det dere så mye om folk endrer profilbilde eller deltar i homoparaden?!

Og det med å endre profilbilde handler mer om at når så mange gjør det så sender det ut en melding, en melding til alle der ute med annerledes legning enn hva som blir omtalt som normalen, at det er noe som burde være helt ok! Selvfølgelig skal folk få ha den legningen de er født med, og selvfølgelig er det i orden å ha en parade en gang i året og selvfølgelig er det å bytte profilbilde en handling gjort for å vise alle andre du har på Facebook at du ikke er hjernedød, eller fra et annet århundre og at du som individ støtter og mener at homofile bør få være som de er!! Verden blir faktisk et bedre sted av å endre det jævla bilde, for for mange du har på vennelista di ser det og føler seg mindre utsatt av samfunnet når de ser hvor mange som gjør det. Herregud så ille å lese denne tråden!

Hilsen jente 20, med lesbisk mor!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

 

Om man forandrer profilbildet sitt på facebook, så blir verden plutselig et bedre sted.

 

Er det visst noen idioter som tror.

Anonymous poster hash: f2a28...178

 

 

Det blir ikke noe verre hvert fall. Det må da være trist å være så kynisk og ikke kunne se glede i dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest lipgloss

Det har med å vise støtte og solidaritet til dem som har blitt diskriminert,syns dette er flott jeg:)) forståelig nok kanskje:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...