Gå til innhold

Synes dere Kong Harald V er en god konge ?


Gjest Balian de Ibelin

  

72 stemmer

  1. 1. God konge

    • Ja
      58
    • Han er grei nok. Men ikke så god som Olav V og Haakon VII
      10
    • Nei .
      4


Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin

jeg syns kongen er en grei gutt, Sonja er blitt bedre med årene...

 

Man er ikke gutt når man er 78 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veldig sansen for kongen vår!

Han sier mye fornuftig, opptrer folkelig og med verdighet.

Det virker for meg som han har fokus på de viktige og nære tingene :)

Men hans sønn har jeg ikke like mye til overs for.. han er lite karakteristisk på alle områder og jeg synes han og MM er subjektive i sine uttalelser og sitt engasjement, hjelper heller ikke når de oppfører seg som kjendiser fremfor kongelige. Sier jo litt når Harald Rønneberg er bestisen til Kronprinsen!!

Anonymous poster hash: eb174...303

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger både kongen og dronninga!post-37809-0-02452500-1434463942_thumb.jpost-37809-0-02452500-1434463942_thumb.j

Anonymous poster hash: 12ca5...72a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bekrefte at Sonja er veldig stuck up. Hun kan være veldig hyggelig og søt, men er veeeeldig overklassefrue og med det til tider veldig nedlatende og skarp i tunga.



Anonymous poster hash: 8bf24...684
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei han, men må innrømme at jeg egentlig anser kongehuset som et eneste stort pengesluk...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veldig sansen for kongen vår!

Han sier mye fornuftig, opptrer folkelig og med verdighet.

Det virker for meg som han har fokus på de viktige og nære tingene :)

Men hans sønn har jeg ikke like mye til overs for.. han er lite karakteristisk på alle områder og jeg synes han og MM er subjektive i sine uttalelser og sitt engasjement, hjelper heller ikke når de oppfører seg som kjendiser fremfor kongelige. Sier jo litt når Harald Rønneberg er bestisen til Kronprinsen!!

Anonymous poster hash: eb174...303

Kongelige ER jo kjendiser. Skal de ikke få lov å være venner med hvem de vil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Harald! Er så glad vi har en jordnær, sympatisk konge og ikke en av klysene vi finner i f.eks Sverige eller Monaco. Med andre ord; en som drar til indianerne i Amazonas fremfor å dra på horehus.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi bør avskaffe kongedømmet. Men synes samtidig at Harald er en bra fyr.

Anonymous poster hash: dbd5d...672

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Harald! Er så glad vi har en jordnær, sympatisk konge og ikke en av klysene vi finner i f.eks Sverige eller Monaco. Med andre ord; en som drar til indianerne i Amazonas fremfor å dra på horehus.

Enig. Harald er en flott og sympatisk konge, og en god representant for Norge.

Jeg tror vi alle burde være glade for at det er Harald som er vår konge, og ikke Carl Gustav. For maken til ufordragelig konge som de har i vårt naboland, skal man lete lenge etter. 

Anonymous poster hash: b615f...69c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner gardister som har jobbet på slottet.

Jeg har også hørt flere ganger at hun ikke er en enkel dame å ha rundt seg.

Kongen derimot, virker helt topp.

Anonymous poster hash: 592b4...064

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele monarkiet er en vits. Vi har visserligen nok av ministre med nok tid på hånden som kan ta seg av det kongen gjør idag. Jeg har ikke noe imot kongen, han virker som en grei fyr han. Har vekslet noen ord med han ved et par anledninger og han var en down to earth man, men jeg vil bare si at hvis kongen virker noenlunde hyggelig er dronninga en jævla heks. Hun har ved alle anledninger jeg har sett henne vært bitchy og høy på seg selv.

Og nei jeg jobber ikke som gartner ved slottet men var i garden for en god tid tilbake. :fnise:

 

Konklusjon: kongen er en helt ok konge, men institusjonen har utspilt sin rolle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi er heldige som har det monarkiet vi har idag. "ordningen" er perfekt for Norge, og sjefen er rett mann på rett plass. neste generasjon er også veldig lovende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt med Harald. Han virker hyggelig, men fjern. Jeg kjenner ham liksom ikke.

 Han er bare en maskot for Norge, thats it!

En veldig, veldig godt betalt maskot.

 

jeg syns kongen er en grei gutt, Sonja er blitt bedre med årene...

Jeg ser på dem som Dronning Harald og Kong Sonja. Tror at hun er ganske viljesterk.

 

Jeg liker ikke utvanningen av kongefamilien. Spradebassen Ari og veldig folkelige Mette kunne jeg gjerne ha vært foruten.



Anonymous poster hash: 0f861...e85
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting i mot Kong Harald, synes han er flott konge og for meg er Norge et monarki så lenge Kong Harald lever. Men den dagen han dør, så kan monarkiet avskaffes for min del. Haakon og Mette-Marit som Konge og Dronning er noe jeg ikke kan se for meg eller ta seriøst. Bare å avslutte hele monarkiet ved Kong Haralds bortgang.



Anonymous poster hash: e0abb...de8
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han gjør ikke noe galt eller driter ut Norge, så da regner jeg med at han er en god konge. Jeg kan ikke si noe negativt.

Men man burde jo forvente at en konge skal oppføre seg som folk og ikke skjemme ut seg selv eller landet sitt, som hos visse naboer... Men det er visst litt for mye forlangt der borte.



Anonymous poster hash: 0d826...904
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har også hørt flere ganger at hun ikke er en enkel dame å ha rundt seg.

Kongen derimot, virker helt topp.

Anonymous poster hash: 592b4...064

 

 

 

Hun hadde også mest sannsynlig en fransk elsker for ca 20 års siden.  Dette fikk ikke den norske pressen lov til å skrive om og ryktene døde ut.  Tror nok de var sanne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kjennetegner en god konge? Å holde tale på nyttårsaften og bruke skattebetalernes penger på dyre reiser++?

 

I så fall scorer hele kongefamilien full pott.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kjennetegner en god konge? Å holde tale på nyttårsaften og bruke skattebetalernes penger på dyre reiser++?

 

I så fall scorer hele kongefamilien full pott.

 

Faktisk så vil en president koste like mye som en kongefamilie. Så det blir som pest og kolera. Med tanke på at Trond Giske som president, så tror jeg nok jeg foretrekker den godeste Kong Harald.

Anonymous poster hash: e0abb...de8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...