Gå til innhold

Til dere som hater "navere"


Gjest Kili

Anbefalte innlegg

I konteksten det var skrevet så synes jeg at det er et godt poeng. Hvem med sosial angst eller depresjon klarer å sjekke damer jevnlig på byen? Det er såpass utfordrende sosialt at haugevis av normalt oppegående menn synes det er skummelt.

Her var det snakk om knulling, pumping og peising :laugh: .

Jeg nevnte ikke noe om uteliv og sjekking. Kun den fysiske delen knulling medfører.

Kan man gjøre noe fysisk (knulling) er man altså frisk nok til å jobbe.

Uføretrygd avslått pga for høy knullefaktor :fnise: !!! Fantastisk kommentar :laugh::laugh::laugh: .

Anonymous poster hash: 5ee71...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk er ufør av en grunn, jeg er så dritt lei av onde mennesker som skal drive og snakke ned på og snakke dritt om oss. Jeg har sosial angst så det er ikke bare for meg å komme meg i arbeid, prøv å ha aspergers og se hvor lett det er å jobbe med masse ukjente folk...

Kan du ikke få deg en jobb hvor du jobber alene da? Jeg vasket kjøpesenteret på nattestid, var mutters alene og var glad til for at jeg slapp å forholde meg til andre mennesker. For oss som ikke liker å omgås masse ukjente folk *grøss* er jo det en grei jobb. Kjip kanskje, men jobb er jobb.

Anonymous poster hash: 52e66...de9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du ingen forutsetning for å vite. Selv om du kan jobbe 100% som psykisk syk, er det mange som ikke kan det. Du mangler tydeligvis kunnskaper om psyksik helse...

Anonymous poster hash: 1bc84...dbb

Lol? Les på nytt.

Endret av Alja
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er jo å vite hvem som snylter og hvem som ikke gjør det. Med tanke på at det snyltes for rundt 200 millioner 6 milliarder kroner i året her i landet, så må en jo begynne å lure på om noen her i tråden faktisk kan være det.

Pengene som vi betaler skatt på skal jo gå til landet som igjen skal tjene oss tilbake. Folk flest føler altså at snyltere stjeler pengene våres, så da kan du jo spørre deg selv hva du hadde tenkt om noen inatt brøt seg inn og stakk av gårde med TV'en din, og ikke nok med det, han gjør det i årevis Forståelig og høyt antagelig at du ville reagert, eller ikke? Eller er det helt uforståelig at folk er skeptiske når de ser trenden som vokser og vokser for hvert år som går? 40% økning av svindel fra 2010 til 2012? Hva skjer om denne trenden fortsetter å stige?

Så slutt å hakk ned på folk når dere likevel ikke kan se hvem som snylter eller ikke. Bedre det enn å få de som har det vondt enda lenger ned sånn at de ALDRI kan bli frisk og komme seg i jobb. Er det det dere vil da? Det er nav som må passe bedre på! Det er de som er dumme og gir penger til hvem de vil.

I konteksten det var skrevet så synes jeg at det er et godt poeng. Hvem med sosial angst eller depresjon klarer å sjekke damer jevnlig på byen? Det er såpass utfordrende sosialt at haugevis av normalt oppegående menn synes det er skummelt.

Jeg har ikke sosial angst. Så jeg får lett kontakt med folk. Psykisk lidelse er ikke kun sosial angst. Deprimert ja, men jeg klarer da å snakke, og knulle for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slutt å hakk ned på folk når dere likevel ikke kan se hvem som snylter eller ikke. Bedre det enn å få de som har det vondt enda lenger ned sånn at de ALDRI kan bli frisk og komme seg i jobb. Er det det dere vil da? Det er nav som må passe bedre på! Det er de som er dumme og gir penger til hvem de vil.

Du har fest. 20 personer er hos deg og dagen derpå så er TV'en din borte.

Hva hadde du gjort dagen derpå?

Enda bedre.

Du har fest hver kveld med 20 personer, og hver kveld så blir tingene dine stjålet.

Hva hadde du gjort, hva hadde du tenkt, og hva hadde du formidlet på et forum som dette?

Endret av Timza
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke navere. Altså de som utnytter systemet.

Går noen på nav og jeg ikke vet hvorfor, sier jeg ingenting på det. Men får jeg vite at noen går på nav fordi de ikke gidder noe annet, kan jeg bli litt provosert.

Anonymous poster hash: e1a48...163

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er mange som misbruker uttrykket å "nave". Noen omtaler uføre som navere, det blir helt feil.

Navere er de som snylter på systemet, og nekter å jobbe.

Jeg har tidligere jobbet 100 % i 1,5 år i barnehage på 6000 pr måned, og jeg vil ikke kalle meg en naver da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flest klarer å jobbe. Noen navere skulle straffes.



Anonymous poster hash: 2ef03...5fa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit at alle innvandrere kommer å stjeler pengene dine?

Uansett så er det ikke synd på deg. For det er ikke bare du som betaler skatt. Til og med jeg betaler skatt så kanskje mine egne penger går til meg selv? :fnise:

Nei det er heller ikke greit. Skal du flytte til et land så får du skaffe deg jobb så du kan klare deg i det landet.

At folk som lever av å snylte på det offentlige betaler skatt er jo i seg selv rimerlig latterlig. Få penger også gi litt av de tilbake. Det skaper jo bare ekstra kostnader.

Anonymous poster hash: 05866...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er heller ikke greit. Skal du flytte til et land så får du skaffe deg jobb så du kan klare deg i det landet.

At folk som lever av å snylte på det offentlige betaler skatt er jo i seg selv rimerlig latterlig. Få penger også gi litt av de tilbake. Det skaper jo bare ekstra kostnader.

Anonymous poster hash: 05866...448

Sånn er livet. I Norge får syke folk hjelp. Sånn er det bare.

Snyltere for da bare snylte. Går bare utover seg selv likevel.

Endret av Kili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fest. 20 personer er hos deg og dagen derpå så er TV'en din borte.

Hva hadde du gjort dagen derpå?

Enda bedre.

Du har fest hver kveld med 20 personer, og hver kveld så blir tingene dine stjålet.

Hva hadde du gjort, hva hadde du tenkt, og hva hadde du formidlet på et forum som dette?

Det hadde jeg anmeldt til politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle har det vanskelig i livet, men når en psykisk syk gjør det samme som en ''frisk'' person - untatt å jobbe - så beviser det at den psykiske sykdommen klarer du å skyve opp i ræven når det passer deg. Går på byn ofte, er sosial og knuller mye, henger på KG sånn ellers, bytter det jævla profilbilde hundre ganger og skriver veldig aktivt i alle forum, ofte kritiserer du alle andre og sier du selv har det så fælt - ingen andre kan har opplevd så fæle ting som deg..noe sånt.. Du kan jobbe. Men at du blir trist og deprimert av å jobbe er livets harde gang. Skjerp deg! Selvfølgelig er det deprimerende å stå opp drittrøtt hver morgen og være helt utslitt når man kommer hjem så man ikke orker å være sosial, når man heller kan motta penger fra NAV uten andre betingelser enn at du offer og okker deg hos lege/psykolog.

Anonymous poster hash: e6682...966

De av oss som gjør dette, er i fåtall. Du skal ikke dra alle under en kam.

Om du ser en du vet går på uføretrygd, ute på byen en lørdagskveld, betyr ikke at h*n går ut hver eneste helg. Om du ser noen trene på sats, kan det bety at de gjør det fordi det er anbefalt av lege/fysioterapeut og de følger et fastsatt program. Alle vil jo være friske, men det er mange uføretrygdete som må jobbe mye for å bli, nettopp, frisk.

Vi som sliter fysisk/psykisk har gode dager og dårlige dager. De du snakker om, har kanskje en god dag når du ser dem, men 50 dårlige dager i slengen. INGEN arbeidsplasser vil ha ansatte som kommer på jobb ene dagen, men som ikke klarer noe de andre dagene.

Forsøk å sette deg inn i andre sitt liv og slutt å dømme andre.

Anonymous poster hash: cc646...dba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk flest klarer å jobbe. Noen navere skulle straffes.

Anonymous poster hash: 2ef03...5fa

Noen blir oppdaget og får en passende straff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Som mange sier. Man går på NAV an en grunn

Anonymous poster hash: f5b5a...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke NAV'er dersom man er uføretrygdet pga fysisk/psykisk sykdom eller skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

 

Folk flest klarer å jobbe. Noen navere skulle straffes.

Anonymous poster hash: 2ef03...5fa

 

Hva søren vet du om dette??

Anonymous poster hash: f5b5a...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...