Gå til innhold

Hva F*** er det med folk…..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Chlorophyll

Helt enig! Det er liksom dette - folk evner ikke å feie for egen dør, eller passe sine egne saker. Skulle man begynt å gå løs på andre folk sine handlekurver kunne det blitt temmelig mange meningsløse diskusjoner i kassakøen! "Hvah, kjøper du sånn shampoo? Ikke rart håret ditt ser dvaskt ut", "Du er klar over at det vaskemiddelet der skader miljøet?", "Kjøper du flaskevann? Du har jo vann i springen hjemme!", "Potetgull og cola? Virkelig?" eller "PERSILLE?? Tenk om det setter seg fast mellom tennene og du skal på jobbintervju og så merker du det ikke og giiiid, så flaut!"

Om man kan la indre monolog forbli indre monolog og passe litt mer på seg selv enn andre tror jeg butikken blir et greiere sted å være for de fleste ;)

Tror mange konflikter hadde vært unngått da ja. Kanskje til og med krig enkelte ganger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte å røyke igjen etter å ha vært røykfri i 6 år da jeg fikk beskjed om at moren min bare hadde ett par måneder igjen. Hadde en fremmed person kommentert mitt valg og kjøp hadde jeg nok klappet til vedkommende. Hardt.

All ære til deg som greide å la være og en stor klem i den vanskelige tiden. :hug:

Anonymous poster hash: 9ebee...6c2

Tusen takk for klem.

Anonymous poster hash: ec4e3...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte har føler seg veldig bra når de får fortalt andre om rett og gal livsstil, og røykere er jo spesielt "lovlige" mobbeofre nå for tiden.

Røyk er lovlig i Norge, og om andre røyker er ikke noe jeg blander meg opp i. Like lite som jeg står utenfor polet og forteller folk at det ikke er bra for kroppen med alkohol, eller forteller folk med sjokolade og sukkervarer i handlevognen at sukker bør de holde seg unna. Jeg forteller heller ikke folk som kjøper storfekjøtt at de ikke må spise for mye rødt kjøtt, for det er kreftfremkallende og dessuten veldig uheldig for miljøet. Det skulle tatt seg ut.

Anonymous poster hash: b83ac...94a

Rødt kjøtt er ikkje kreftframkallande...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte har føler seg veldig bra når de får fortalt andre om rett og gal livsstil, og røykere er jo spesielt "lovlige" mobbeofre nå for tiden.

Røyk er lovlig i Norge, og om andre røyker er ikke noe jeg blander meg opp i. Like lite som jeg står utenfor polet og forteller folk at det ikke er bra for kroppen med alkohol, eller forteller folk med sjokolade og sukkervarer i handlevognen at sukker bør de holde seg unna. Jeg forteller heller ikke folk som kjøper storfekjøtt at de ikke må spise for mye rødt kjøtt, for det er kreftfremkallende og dessuten veldig uheldig for miljøet. Det skulle tatt seg ut.

Anonymous poster hash: b83ac...94a

Rødt kjøtt er ikke kreftfremkallende. Det er derimot sunt så lenge det er økologisk. Folk som sliter med jernmangel, har f eks godt av å spise kjøtt. Mat som man inntar, forpester ikke luften og gir ikke folk rundt den som har spist det astma-anfall og annet pustebesvær. Utenom hvitløk da, som kan gi enhver åndenød...

Anonymous poster hash: 6e0e1...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt kjøtt er ikke kreftfremkallende. Det er derimot sunt så lenge det er økologisk. Folk som sliter med jernmangel, har f eks godt av å spise kjøtt. Mat som man inntar, forpester ikke luften og gir ikke folk rundt den som har spist det astma-anfall og annet pustebesvær. Utenom hvitløk da, som kan gi enhver åndenød...

Anonymous poster hash: 6e0e1...834

Rødt kjøtt er ikke kreftfremkallende. Det er derimot sunt så lenge det er økologisk. Folk som sliter med jernmangel, har f eks godt av å spise kjøtt. Mat som man inntar, forpester ikke luften og gir ikke folk rundt den som har spist det astma-anfall og annet pustebesvær. Utenom hvitløk da, som kan gi enhver åndenød...

Anonymous poster hash: 6e0e1...834

Godt mulig, men det er vel ikke særlig relevant for trådens tema.

Anonymous poster hash: ae4ba...a30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra hva jeg har lest her i denne tråden, er TS forbannet for at folk føler seg forpliktet til å kommentere hennes kjøp av varer.

Og noen av dere som har svart mener det er helt ok.

Hvor er folkeskikken?

Jeg er ikke helt fornøyd med antall syklister på veien, jeg går da ikke på sportsbutikken og gir spydige kommentarer til enkeltpersoner som handler sykler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personen som kjøper det er jo avhengig. Blir litt som å si "slutt å drikk" til en alkoholiker. Hadde det fungert, hadde vi jo ikke hatt avhengighetsproblemer i det hele tatt.

Så tror ikke akkurat de som sitter i kassen har kompetanse til å "hjelpe" med frekke holdninger.

Tenker også at det kan være "farlig" å f.eks begynne å kommentere hva tykke kjøper av usunne ting, de kan ha en overspisingsforstyrrelse.

Poenget er; Vi vet ingenting om den personen, og er ikke helsepersonell. Så la de betale og pass egne saker.



Anonymous poster hash: f8ce1...7ec
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på det. En kake forpester ikke lukten slik som sigaretter gjør...

Anonymous poster hash: 6e0e1...834

Nei, men synes det er fy å spise på seg sykdommer som koster samfunnet penger og opptar sykehusplasser som kunne gått til alle.

Er ellers svært skjeldent at jeg puster inn røyk fra andre, og jeg bor midt i Oslo sentrum.

Anonymous poster hash: 82ae6...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste denne tråden ut ifra sammenheng, leste det slik at røyken var til deg. Beklager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjell på det. En kake forpester ikke lukten slik som sigaretter gjør...

Anonymous poster hash: 6e0e1...834

Resultatet av for mange kaker forpester synet. Hvorfor skal luktesansen være så mye viktigere?

Endret av Eriks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ønsker bare å forlenge livet ditt, eller den du kjøper til.

Anonymous poster hash: b98be...ec5

Folk har ikke noe med det. Ville det vært greit om noen sa det samme til en overvektig person. "Huff Ikke kjøp den potetgullposen, nå må du slutte å spise så mye"!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Røykestemme er sexy. Høres ut som en robot.

Virkelig? Mister folk som røyker tonefallet i stemmen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å røyke igjen etter å ha vært røykfri i 6 år da jeg fikk beskjed om at moren min bare hadde ett par måneder igjen.

Anonymous poster hash: 9ebee...6c2

Er ikke det litt som å begynne å pule rundt med vilt fremmede om du får vite at din søster har fått AIDS?

Anonymous poster hash: ef994...f08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...