Gå til innhold

Greia med tatovering av barnenavn og barnefjes...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som synes denne greia er litt småteit? Jeg synes snart annenhver mor jeg kjenner har tatovert inn barnets navn + fødselsdato, eller barnets navn og tegning av stjernetegnet... Eller barneportretter av et lubbent babyfjes, barnas initialer med stjerner og sommerfugler rundt...

Det er lengre mellom fedrene jeg kjenner og de tar den gjerne litt mer ut, men navna i fete typer på underarmen eller rundt navlen.

Jeg synes det er litt rart. Hadde mamma hatt en tatovering med navnet og fødselsdatoen min på kroppen, så hadde jeg trolig digget det som liten, også hadde det blitt kleint etter 12-årsalder... Og som voksen hadde jeg trolig vitset med at dette var eneste måte hun husket bursdagen min på.

Og hva om man får flere? Det må jo gjøres rettferdig. Disse mødrene som snirkleskrifter navn og dato på håndleddet spesielt. Du har bare to håndledd. Hva gjør du om den tredje attpåklatten dukker opp?

Og hvorfor babyportretter? Nesten alle unger ser like ut, og det er svært få tatoveringsportretter som ser bra ut over tid!

Jeg mistenker nesten at de som gjør dette sliter litt med at ungen får all oppmerksomhet og trenger noe som gjør at folk kan glo på dem og så "aaah så fin" rettet mot en selv og ikke mot ungen. :fnise:

Men til dere som har navn og dato og navn og stjernetegn og sånt: Hvorfor? Jeg forstår at foreldre er stolte, men hvorfor må det skrives på kroppen din?



Anonymous poster hash: ff3a1...6b2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Riskjeks

Mener ikke å være stygg, men det er ultraharry, dessverre. Kjenner bare harry-folk som har det - de samme som bare MÅ fortelle Facebook fire ganger om dagen hvor høyt de elsker "prinsen/prinsessa", og gjerne kjæresten de har vært sammen med i to uker også. Har vel vært en trend så lenge at det blir regnet som harry - slik de fleste trender blir bare de blir utbredt nok ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk tatovert gutten min sitt navn på håndleddet, men har aldri flagget det ut på verken instagram, facebook eller noen andre steder. Tror det er ganske få som vet om det utenom de som har sett den og spurt. Syns det er koselig å ha, men ser at det har blitt en trend nå ja. Hadde syns det var koslig om mamma hadde mitt navn på seg jeg, hehe :)



Anonymous poster hash: 3a9f9...145
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nå ta tatovering med barna mine sine initialer. De har de samme initialene, så blir det et hjerte på hver sin side, siden de er 2. Datteren min er 13 år, og ble veldig glad, da jeg fortalte at jeg skulle gjøre det.



Anonymous poster hash: eac6b...410
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikki09

Jeg har "nå vet jeg hva kjærlighet er" på latin, samt navnet og fødselsdatoen til datteren min på underarmen. Ikke anser jeg meg for å være noe særlig harry, ikke poster jeg bilder og statuser om henne på Facebook eller andre sosiale medier, og ikke kaller jeg henne prinsesse. Jeg liker tatoveringer med en mening bak, og det finnes ingenting som betyr mer enn henne.

Pluss at hvis jeg er ute alene og noen spør om den så får jeg sjansen til å skryte litt av henne også :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...