Gå til innhold

Er egentlig kvinner ubrukelige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Virkelig? Han skriver jo:

"Det som er virkelig trist, er menn som har nådd å bli 49 (jeg har vært Mann42 i noen år nå) uten å innse dette."

Anonymous poster hash: 8d023...7c5

Det var ironi. Iallfall slik jeg oppfattet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var ironi. Iallfall slik jeg oppfattet det.

Men jeg oppfattet det annerledes. Hva som er riktig, vet kun Mann42.

Anonymous poster hash: 8d023...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg oppfattet det annerledes. Hva som er riktig, vet kun Mann42.

Anonymous poster hash: 8d023...7c5

Du får spørre han da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå likevel påfallende hvor mange av de rike, suksessfulle mennene som er gift med vakre kvinner og har barn med dem, mens en større andel av de noe mindre suksessfulle og ikke fullt så velstående mennene er single og barnløse.

Jeg skal ikke trekke din påstand om at din kvinne elsker deg for den du er, i tvil, men hvis du forestiller deg en situasjon der du og din identiske tvilling beilet til denne kvinnen, og hun måtte gjøre et valg. Ville hun da valgt deg, eller din bror som av uvisse grunner ikke hadde din sofistikerte smak og gode økonomi?

Eller er det et overfladisk spørsmål?

De fleste damer, som de fleste andre, er alltid på utkikk etter det beste alternativet, det beste valget, den beste partneren, og du må gjerne innbille deg at disse "overfladiske tingene" ikke spiller noen rolle for dem.

Jeg ser meg rundt i verden og ser et konsumentsamfunn som indikerer at slike ting betyr enormt mye for de aller fleste av oss.

Den beste partneren handler faktisk som oftest absolutt ikke noe om økonomi. Jeg ville ikke vært sammen med en rik mann om han ikke respekterer meg. Har aldri engang visst hva mine kjærester har tjent jeg, eller hvor mye de har hatt på konto. For alt jeg vet så kan det være de har utrolig mye penger på konto, men er flink til å spare.

Min ekskjæreste jobber i et sikkerhetsfirma som blandt annet dørvakt. For mange er dette en jobb som blir sett ned på, men jeg gikk stolt rundt og fortalte hva han jobbet med. Da han skulle på jobb strøyk jeg skjorta til han og la skjorta i vann når han kom hjem med flekker på den etter jobb. Jeg elsket det han jobbet med fordi jeg elsket han. Det er ikke en jobb jeg interesserer meg for, men siden jeg interesserte meg for han så var jeg og interessert i hva som skjedde på jobben hans hver dag.

Jeg ville aldri i verden valgt en annen mann over han da jeg elsket han. Han hadde fantastiske kvaliteter og en bedre mann skal man lete lenge etter.

Og jeg har da sagt nei til mange menn som tjener mye penger. Penger betyr ingen verdens ting for meg, for hvordan skal det hjelpe meg å være sammen med en som tjener mye penger når jeg absolutt ikke er interessert i å få noen gave fra en kjæreste utenom jul og bursdag? Et diamantsmykke betyr ikke en dritt for meg om jeg ikke blir elsket like mye som jeg elsker han. Jeg blir like glad for et hjemmestrikka skjerf som jeg blir for noe kjøpt.

Så ja, det finnes faktisk kvinner som absolutt ikke bryr seg om penger i det hele tatt. Jeg klarer meg fint økonomisk som singel, og jeg vil absolutt ikke ha noe penger eller annet av en kjæreste.

Anonymous poster hash: fe0d3...b33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste partneren handler faktisk som oftest absolutt ikke noe om økonomi. Jeg ville ikke vært sammen med en rik mann om han ikke respekterer meg. Har aldri engang visst hva mine kjærester har tjent jeg, eller hvor mye de har hatt på konto. For alt jeg vet så kan det være de har utrolig mye penger på konto, men er flink til å spare.

Min ekskjæreste jobber i et sikkerhetsfirma som blandt annet dørvakt. For mange er dette en jobb som blir sett ned på, men jeg gikk stolt rundt og fortalte hva han jobbet med. Da han skulle på jobb strøyk jeg skjorta til han og la skjorta i vann når han kom hjem med flekker på den etter jobb. Jeg elsket det han jobbet med fordi jeg elsket han. Det er ikke en jobb jeg interesserer meg for, men siden jeg interesserte meg for han så var jeg og interessert i hva som skjedde på jobben hans hver dag.

Jeg ville aldri i verden valgt en annen mann over han da jeg elsket han. Han hadde fantastiske kvaliteter og en bedre mann skal man lete lenge etter.

Og jeg har da sagt nei til mange menn som tjener mye penger. Penger betyr ingen verdens ting for meg, for hvordan skal det hjelpe meg å være sammen med en som tjener mye penger når jeg absolutt ikke er interessert i å få noen gave fra en kjæreste utenom jul og bursdag? Et diamantsmykke betyr ikke en dritt for meg om jeg ikke blir elsket like mye som jeg elsker han. Jeg blir like glad for et hjemmestrikka skjerf som jeg blir for noe kjøpt.

Så ja, det finnes faktisk kvinner som absolutt ikke bryr seg om penger i det hele tatt. Jeg klarer meg fint økonomisk som singel, og jeg vil absolutt ikke ha noe penger eller annet av en kjæreste.

Anonymous poster hash: fe0d3...b33

Så, hvorfor er han din eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg oppfattet det annerledes. Hva som er riktig, vet kun Mann42.

Anonymous poster hash: 8d023...7c5

Det var definitivt ikke ironisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke enig i premissene for problemstillingen.

Hun valgte meg, ikke en annen. Hun visste heller ikke hva jeg hadde av penger eller ressurser den gangen.

Du tar utgangspunkt i at alle er overfladiske. Slik er ikke verden.

Mange er kanskje det, men svært langt fra alle.

Anonymous poster hash: 8d023...7c5

Så du kledde deg i sekk og aske og lot det aldri skinne gjennom hvilke fortrinn du hadde. For at hun skulle velge deg for din personlighets skyld? Du tror ikke på det selv engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

Så du kledde deg i sekk og aske og lot det aldri skinne gjennom hvilke fortrinn du hadde. For at hun skulle velge deg for din personlighets skyld? Du tror ikke på det selv engang.

PERSONLIGHET er det viktigste kjære deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du kledde deg i sekk og aske og lot det aldri skinne gjennom hvilke fortrinn du hadde. For at hun skulle velge deg for din personlighets skyld? Du tror ikke på det selv engang.

Hva jeg tror og ikke tror er ikke opp til deg å vurdere.

Jeg var meg selv, og jeg har ikke for vane å skryte av meg selv. Din sannhet er ikke universell, og jeg synes det er trist at du velger å se verden slik. Men det er ditt valg - vær bare klar på at du ikke har noen rett til å definere andres virkelighet.

Anonymous poster hash: 8d023...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vegne av alle menn vil jeg si at jeg skjemmes over noen av synspunktene i denne tråden. Kvinner er fantastiske. Ikke alle, men de fleste har så mange gode kvaliteter at jeg uttaler meg generelt.

Helt enig. Kvinner er selvsagt ikke ubrukelige, de er like viktige som menn og er noe langt mer enn bare sitt kjønnsorgan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PERSONLIGHET er det viktigste kjære deg.

Det er ganske populært å si det, men hvis ikke personligheten understøttes av noe mer håndfast, så kommer man ikke så langt på partnerskapsmarkedet, likevel.

Og tallene støtter det jeg sier. Høystatusmenn er jevnt over godt forsynt med kvinner, mens lavstatusmenn i langt høyere grad er single og barnløse. Du kan gjerne SI til meg at det at jeg påpeker dette er et uttrykk for at jeg har en tvilsom personlighet selv, men det ER ikke desto mindre et faktum at slik forholder det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg tror og ikke tror er ikke opp til deg å vurdere.

Jeg var meg selv, og jeg har ikke for vane å skryte av meg selv. Din sannhet er ikke universell, og jeg synes det er trist at du velger å se verden slik. Men det er ditt valg - vær bare klar på at du ikke har noen rett til å definere andres virkelighet.

Anonymous poster hash: 8d023...7c5

Jeg tolker det som et ja.

"Jeg var meg selv, med mine pene klær (som jeg kler meg i fordi jeg kjenner meg vel ved å være velkledd) min strøkne bil (jeg liker pene ting, det er ikke status) og min avanserte smak i mat og vin (som BARE er et spm om smak og behag, det ligger ingen form for statusmarkering i dette). Hun kunne umulig ant at jeg satt godt i det."

Det neste du vil forsøke å innbille oss, er vel at du aldri tar en person i øyensyn og gjør en evaluering over hvor i hierarkiet han eller hun står, basert på slike ting som klesdrakt, hvordan de fører seg, hva de leser og snakker om, hva de spiser og hva de drikker. Og selvsagt at Bourdieau bare var en franskmann med livlig fantasi.

Sosial kapital? Galskap!

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, en noe bedugget førsteårsstudent som er "vill og gal" på KG en fredagsnatt? :popcorn:

Det var litt for dårlig språk og tåkete til at jeg klarte helt å få fatt i poenget, men så er jeg jo et quindemenneske og skal ikke belaste min psyke med sånt, jeg skal jo være fornøyd med å ha en vagina... :duskedame:

På den annen side så finnes det alltid en mann som er bedre, smartere, sterkere, flinkere og dyktigere enn en kvinne. :herremann:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære TS, bare fordi faren din utbrøt det til moren din når hun kom hjem fra sykehuset med deg så betyr ikke det at alle kvinner er ubrukelige.



Anonymous poster hash: 5b4f1...186
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker det som et ja.

"Jeg var meg selv, med mine pene klær (som jeg kler meg i fordi jeg kjenner meg vel ved å være velkledd) min strøkne bil (jeg liker pene ting, det er ikke status) og min avanserte smak i mat og vin (som BARE er et spm om smak og behag, det ligger ingen form for statusmarkering i dette). Hun kunne umulig ant at jeg satt godt i det."

Det neste du vil forsøke å innbille oss, er vel at du aldri tar en person i øyensyn og gjør en evaluering over hvor i hierarkiet han eller hun står, basert på slike ting som klesdrakt, hvordan de fører seg, hva de leser og snakker om, hva de spiser og hva de drikker. Og selvsagt at Bourdieau bare var en franskmann med livlig fantasi.

Sosial kapital? Galskap!

Du vegrer deg for å se utenfor dine egne forestillinger.

Da jeg møtte min bedre halvdel, kjørte jeg dessuten en gammel rusten bil som så fæl ut, fordi jeg var knyttet til den. Hun er ikke interessert i vin, og vet ikke hva som er eksklusivt og ikke. Vi var ikke mye ute og spiste sammen.

At jeg kler meg pent, handler fortsatt bare om at jeg føler meg bedre når jeg kan fremstå som en som respekterer sine omgivelser ved ikke å gå søplete kledd i offentligheten.

Jeg gjorde med andre ord ikke noe for å prøve å imponere henne, og snakket ikke om hva jeg eide eller hadde.

Jeg er fortsatt overbevist om at hun falt for personligheten min, og ikke for noen ytre faktorer. Det er trist at du har et så overfladisk syn på verden.

Jeg kan gi deg rett i én ting: Det er mulig at kvinner faller for menn som vet at Pierre Bordieu (som jeg ikke har sansen for) ikke har noen "a" i navnet sitt.

Anonymous poster hash: 8d023...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det neste du vil forsøke å innbille oss, er vel at du aldri tar en person i øyensyn og gjør en evaluering over hvor i hierarkiet han eller hun står, basert på slike ting som klesdrakt, hvordan de fører seg, hva de leser og snakker om, hva de spiser og hva de drikker.

Jeg kan opplyse deg om at jeg har en jobb som gjør at jeg må se mennesker slik. Jeg har møtt mange edle mennesker som ikke har disse ytre faktorene du snakker om. Man kan se det hvis man vil. Noen vil. Andre nekter, slik som deg.

Anonymous poster hash: 8d023...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tinbjo1

På den annen side så finnes det alltid en mann som er bedre, smartere, sterkere, flinkere og dyktigere enn en kvinne. :herremann:

For en idiot du er. LOL.

Ja, det finnes sikkert en mann som alltid er sterkere enn oss kvinner, men smartere, flinkere og dyktigere?Hvordan kan du vite det? Gi meg et eksempel takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vegrer deg for å se utenfor dine egne forestillinger.

Da jeg møtte min bedre halvdel, kjørte jeg dessuten en gammel rusten bil som så fæl ut, fordi jeg var knyttet til den. Hun er ikke interessert i vin, og vet ikke hva som er eksklusivt og ikke. Vi var ikke mye ute og spiste sammen.

At jeg kler meg pent, handler fortsatt bare om at jeg føler meg bedre når jeg kan fremstå som en som respekterer sine omgivelser ved ikke å gå søplete kledd i offentligheten.

Jeg gjorde med andre ord ikke noe for å prøve å imponere henne, og snakket ikke om hva jeg eide eller hadde.

Jeg er fortsatt overbevist om at hun falt for personligheten min, og ikke for noen ytre faktorer. Det er trist at du har et så overfladisk syn på verden.

Jeg kan gi deg rett i én ting: Det er mulig at kvinner faller for menn som vet at Pierre Bordieu (som jeg ikke har sansen for) ikke har noen "a" i navnet sitt.

Anonymous poster hash: 8d023...7c5

Jeg syns jeg aner en tilpasning av argumentene her. I din første beskrivelse av deg selv og din kjære, så er du en velhavende person med en flott bil og eksklusiv smak.

Nå var du plutselig ikke det, likevel.

Men en anelse snobbete likevel, kanskje? Etter siste avsnitt å dømme? Er det noen spesiell grunn til at du ikke liker Bourdieu, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan opplyse deg om at jeg har en jobb som gjør at jeg må se mennesker slik. Jeg har møtt mange edle mennesker som ikke har disse ytre faktorene du snakker om. Man kan se det hvis man vil. Noen vil. Andre nekter, slik som deg.

Anonymous poster hash: 8d023...7c5

Nå tillegger du meg meninger og holdninger som jeg ikke har, og heller ikke har gitt uttrykk for. Man kan fristes til å si at du projiserer. Når det kommer til stykket, så er det du som har en slik jobb, ikke jeg.

Og merk deg at jeg har aldri sagt at jeg anser det for spesielt positivt å være et høystatusmenneske med alt det innebærer av sosial posisjonering og demonstrering av status. Jeg ser det faktisk som ganske negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...