Gå til innhold

#HCPEEPS Hilde Christina


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mobbehandlingene er motiverte av den sosiale stimulansen de får i situasjonen ved for eksempel å såre en annen, trykke en annen ned, ha makt og vise styrke. Hovedforklaringen ligger i at mobbing gir bestemte belønninger som makt, dominans og tilhørighet, og at personer med høy grad av proaktiv aggresjonsform kjenner en stimulerende, god følelse ved å se andres redsel, angst, flauhet og så videre.

http://ndla.no/nb/node/24474

Anonymous poster hash: c1ba4...ee8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Evt. her http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/livsstil/mobbing-14025.html?page=2

Hun er en mobber, det er vel ikke så veldig mye man kan si imot det? Om hver eneste handling hun gjør er mobbing kan diskuteres, men det faktum at hun er en klassisk mobber er vel ganske åpenbart.



Anonymous poster hash: c1ba4...ee8
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere som påstår at hc driver med mobbing komme med et konkret eksempel på personer hun driver å mobber? Altså, personer hun systematisk henger ut?



Anonymous poster hash: 12647...4cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mobber.

Det bagatelliserer ikke noe da vi har noe som kalles grov mobbing som dekker de som nettopp blir grovt mobbet.

Anonymous poster hash: d051f...44b

Evt. her http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/livsstil/mobbing-14025.html?page=2

Hun er en mobber, det er vel ikke så veldig mye man kan si imot det? Om hver eneste handling hun gjør er mobbing kan diskuteres, men det faktum at hun er en klassisk mobber er vel ganske åpenbart.

Anonymous poster hash: c1ba4...ee8

Så jeg kaller Siri en fitte, jeg kaller Tobias en narkoman kukksuger, jeg kaller Pia en rabiat slurve, og jeg kaller Marius en sauepuler.

Hvem har jeg mobbet?

Hvis jeg på mandag kaller siri en fitte, på tirsdag kaller jeg henne en narkoman kukksuger, på onsdag kaller jeg henne en rabiat slurve og på torsdag kaller jeg henne en sauepuler.

DA har jeg mobbet Siri. Men jeg har ikke GROVT mobbet henne.

Anonymous poster hash: d1d00...f57

Endret av Bond
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere som påstår at hc driver med mobbing komme med et konkret eksempel på personer hun driver å mobber? Altså, personer hun systematisk henger ut?

Anonymous poster hash: 12647...4cc

Hun hetser og henger ut hver eneste person som sier noe som kan oppfattes negativ mot henne. I tillegg til å bare henge ut folk og hele folkegrupper som hun rett og slett ikke liker, og fordi hun synes det er gøy å latterliggjøre andre. Hun er en veldig offentlig person som lever av sosiale medier og har mange, mange tusenvis av mennesker som følger henne hver eneste dag, så det er en ganske mange mennesker som får være vitne til hvordan de blir hengt ut.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett raskt kikk på twitteren hennes, hun minner meg mye om en annen norsk dame (nyskilt, bor i drammen, 1000 prosjekter osv osv .....)

Og tydelig at hun synes det bare er såååå kult å bo i usa ass ;) og ser at politikk i Norge "bryr meg midt i panna", samtidig som hun har laget ett innlegg om valget :Phttp://www.hildechristina.com/fredagskaffe-med-hc-uke-35#comments hvor hun sier hun følge med og skulle gjerne ha stemt... men det er sikker jeg som feiltolker :P



Anonymous poster hash: 0c0e2...98c
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så jeg kaller Siri en fitte, jeg kaller Tobias en narkoman kukksuger, jeg kaller Pia en rabiat slurve, og jeg kaller Marius en sauepuler.

Hvem har jeg mobbet?

Hvis jeg på mandag kaller siri en fitte, på tirsdag kaller jeg henne en narkoman kukksuger, på onsdag kaller jeg henne en rabiat slurve og på torsdag kaller jeg henne en sauepuler.

DA har jeg mobbet Siri. Men jeg har ikke GROVT mobbet henne.

Anonymous poster hash: d1d00...f57

Hvis du systematisk prøver å trykke ned, og ha makt over andre mennesker ved å slenge dritt til mange forskjellige mennesker er du er MOBBER. Det er ikke da gitt at hver enkelt av menneskene som blir hengt ut er MOBBEOFFER.

Anonymous poster hash: c1ba4...ee8

Endret av Bond
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hetser og henger ut hver eneste person som sier noe som kan oppfattes negativ mot henne. I tillegg til å bare henge ut folk og hele folkegrupper som hun rett og slett ikke liker, og fordi hun synes det er gøy å latterliggjøre andre. Hun er en veldig offentlig person som lever av sosiale medier og har mange, mange tusenvis av mennesker som følger henne hver eneste dag, så det er en ganske mange mennesker som får være vitne til hvordan de blir hengt ut.

Og det er en ekkel oppførsel.

Jeg unnskylder henne ikke, jeg forsvarer henne ikke, jeg er ikke på hennes "side" eller bagatelliserer de negative handlingene hennes. De hører ikke hjemme noe sted, de er sårende, slemme og vonde.

Anonymous poster hash: d1d00...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du systematisk prøver å trykke ned, og ha makt over andre mennesker ved å slenge dritt til mange forskjellige mennesker er du er MOBBER. Det er ikke da gitt at hver enkelt av menneskene som blir hengt ut er MOBBEOFFER.

Anonymous poster hash: c1ba4...ee8

Helt sant!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og NEI jeg har ikke forsvart oppførselen hennes, jeg har sagt jeg ikke liker den. Jeg har beskyttet ordet mobbing.


Anonymous poster hash: d1d00...f57

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun 27? Ha ha, jeg trodde hun var en uheldig 18 åring som så ut som en 30 åring. Personligheten hennes matcher ikke alderen vertfall.

Ingen voksne med vettet i behold driver å henger ut barn???



Anonymous poster hash: 98039...aa5
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du systematisk prøver å trykke ned, og ha makt over andre mennesker ved å slenge dritt til mange forskjellige mennesker er du er MOBBER. Det er ikke da gitt at hver enkelt av menneskene som blir hengt ut er MOBBEOFFER.

Anonymous poster hash: c1ba4...ee8

Enig i dette, men har fremdeles tilgode å se systematikken i det. Jada, hc kan være både kvass og rappkjeftet, men har dere egentig noen eksempler på enkeltpersoner hun gang på gang på gang er frekk mot/hetser?

Anonymous poster hash: 12647...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hetser og henger ut hver eneste person som sier noe som kan oppfattes negativ mot henne. I tillegg til å bare henge ut folk og hele folkegrupper som hun rett og slett ikke liker, og fordi hun synes det er gøy å latterliggjøre andre. Hun er en veldig offentlig person som lever av sosiale medier og har mange, mange tusenvis av mennesker som følger henne hver eneste dag, så det er en ganske mange mennesker som får være vitne til hvordan de blir hengt ut.

Det kan godt hende, men igjen: har du noen eksempler på enkeltpersoner hun jevnlig og systematisk henger ut?

Anonymous poster hash: 12647...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok med denne mobbedefinisjonsdiskusjonen nå! Avsporing er det. Du AB har ikke definisjonsmakt over begrepet mobbing, let it go.

Anonymous poster hash: a7517...f78

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i dette, men har fremdeles tilgode å se systematikken i det. Jada, hc kan være både kvass og rappkjeftet, men har dere egentig noen eksempler på enkeltpersoner hun gang på gang på gang er frekk mot/hetser?

Anonymous poster hash: 12647...4cc

Poenget er at det IKKE trenger å være enkeltpersoner, hun er fremdeles en MOBBER. Vi snakker ikke om menneskene som blir hengt ut, vi snakker om henne. Man kan være en mobber uten å henge ut samme person igjen og igjen. Hvis du vil ha eksempler på hvordan hun henger ut forskjellige barn kan du sjekke instagrammen eller twitteren hennes, så skal du nok ikke lete lenge.

Jeg skjønner at du synes ordet mobbing blir brukt alt for mye, og jeg er enig i at et menneske som har blitt slengt dritt til et par ganger ikke er et mobbeoffer. MEN et menneske som SYSTEMATISK slenger dritt av typen hets og latterligjøring ER EN MOBBER. Som sagt, det betyr ikke at menneskene det er rettet mot er MOBBEOFFERE.

Men det holder angående den diskusjonen, det er en avsporing.

Anonymous poster hash: c1ba4...ee8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende, men igjen: har du noen eksempler på enkeltpersoner hun jevnlig og systematisk henger ut?

Anonymous poster hash: 12647...4cc

Kan du slutte å avspore hele tråden, du sier jo bare det samme om og om igjen fordi du ikke har noen argumenter å komme med annet enn å bruke ordet systematisk. Vi har forstått at du ikke synes hun er en mobber, men vi andre synes hun er det i høyeste grad. Ferdig med den saken.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror du har misforstått veldig kraftig hva AB prøver å si! AB forsvarer da IKKE måten disse unge jentene har blitt behandlet på, hun bare sier at det per definisjon ikke er mobbing (noe jeg kan være enig i).

Det betyr ikke at det HC driver med er noe bedre.

Ta på deg lesebrillene du...

Endret av Bond
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende..

Av og til grøsser jeg når jeg leser svarene hennes til unge jenter som kanskje spør om helt enkle ting på en litt klønete måte. De får jo noen frekke svar tilbake, og ofte ufortjent.

Det er sikkert ikke lett å være blogger, youtuber etc, men jeg tror hun hadde kommet så MYYYE lengre hvis hun bare beit seg selv i leppa hver gang noen skrev noe dumt, enn å synke ned på samme nivå.

For jeg synes faktisk HC er flink på bloggen sin :)



Anonymous poster hash: 7145c...6be
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du slutte å avspore hele tråden, du sier jo bare det samme om og om igjen fordi du ikke har noen argumenter å komme med annet enn å bruke ordet systematisk. Vi har forstått at du ikke synes hun er en mobber, men vi andre synes hun er det i høyeste grad. Ferdig med den saken.

Vi er forskjellige ABere!

Anonymous poster hash: d1d00...f57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...