Gå til innhold

Attiram´s graviddagbok


Attiram

Anbefalte innlegg

24.mars 2014 hadde vi ubeskyttet sex for første gang. Vi hadde nettopp bli enige om å sette i gang prøvingen. I utgangspunktet tenkte vi at vi ønsket oss en vår-baby, men etter å ha lest og hørt om så mange som brukte et år og vel så det på å få det til å klaffe, så bestemte vi oss for å bare sette i gang med det samme. Hva om vi også måtte vente i minst et år?

EL var den 28.mars, og IKM den 11.april.

Da fredag 11.april kom, hadde jeg ingen tegn til TR, og tenkte at jeg skulle vente til mandagen med å teste meg dersom TR ikke kom ila helgen. Men jeg klarte ikke å vente, så jeg tok en test samme kvelden. Og testen viste positivt! Eller... gjorde den? Det var tross alt bare en svak, svak strek. Og når det i tillegg ikke var på morgenurin som anbefalt, våget jeg ikke å stole på den. Dagen etter tok jeg en ny, på morgenurin denne gang. Nok en gang positiv. Var det virkelig mulig? Hadde vi fått det til på første forsøk? Fremdeles klarte jeg ikke å tro på det, det kunne da virkelig ikke ha gått så fort?? Noen timer senere stod jeg på apoteket og kjøpte meg en ClearBlue Digital. Denne skulle jeg ta neste morgen, bestemte jeg meg for. Utrolig nok klarte jeg å vente, og testen viste "Gravid 1-2 uker". Så satt jammen meg spira på første forsøk! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter fremdeles litt med å forstå at jeg faktisk er gravid! Jeg skal bli mamma!

Går og tenker en del på hvordan jeg skal fortelle det til mine foreldre, og sjefen min. Har allerede bestemt meg(/oss) for hvordan svigers skal få vite det, og jeg gleeder meg til den dagen kommer! :laugh:

Ellers har jeg veldig lite symptomer, syns jeg. Veeldig ømme brystvorter, må tisse en del og i dag har jeg vært utrolig trøtt. Men så skal jeg ikke klage heller.. Jeg bare håper jeg slipper unna den verste morgenkvalmen, for da kan det bli en litt vanskelig situasjon mtp jobb..

I dag er jeg i uke 5 (4+4), så er fremdeles en stund til "alle" skal få vite om det. Men jeg elsker å ha en slik hemmelighet med min kjære <3

Termindato er 21.Desember. Midt i julestria.. Krysser fingrene for at det ikke blir den 24. i det minste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om mannen din hadde noen ganske sterke svømmere. Ikke dårlig. Gratulerer.

Ikke tenk for mye på om h*n blir født i julen eller ikke. Tror nok ikke det kommer til å ødelegge noe, for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om mannen din hadde noen ganske sterke svømmere. Ikke dårlig. Gratulerer.

Ikke tenk for mye på om h*n blir født i julen eller ikke. Tror nok ikke det kommer til å ødelegge noe, for å si det sånn!

hehe ja, tror han er ganske fornøyd selv :fnise: tusen takk!

Nei, for all del :) blir uansett en helt utrolig fin julegave <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier gratulerer igjen, jeg ;) Kjempemoro at det klaffet på første forsøk da! :danse: Og det blir jo verdens beste julegave ikke minst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært utrolig trett de siste dagene, kjenner jeg egentlig er klar for loppekassen allerede, og klokken er bare 18:30 :fnise: Får holde meg våken en stund til, siden jeg får besøk av en venninne.

Ellers har jeg merket meg at puppene mine har vokst en del! Det er en "bivirkning" jeg ikke klager på (enda) :danse:

I morgen er jeg 6 uker på vei, og jeg jobber fremdeles med å få det til å gå opp for meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med voksende pupper er dere med små pupper heldige med! For oss som har store pupper fra før er det ingenting positivt med å få enda større. Jeg har allerede C-cup og tanken på å gå fra det til... ehm.. F-cup virker ikke fristende! :P

Har du bestilt ul time eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har c-cup selv, jeg. Og det syns jeg egentlig er ganske passelig! Men om de blir litt større så er det greit også :fnise:

Oi, nei! Skal man gjøre det allerede? :P Jeg tenkte å snart bestille meg time til første svangerskapskontroll, da får jeg vel mer info av legen ang ul osv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel be om tidlig UL? Privat blir det vel. Offentlig UL er ikke det i uke 18 eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg fått bestilt meg time til første svangerskapskontroll. Hjelpes, det var som om det gikk enda litt mer opp for meg da jeg sa det ordet høyt i telefonen til damen på legesenteret. :fnise:

Håper ikke jeg jinxer det nå, men jeg har heldigvis ikke merket til noe kvalme enda! Håper det holder seg unna, for det er liksom det jeg er mest redd, i forhold til jobbsituasjon osv.

Symptomer jeg har er ømme brystvorter, fått en god del større pupper, veeeeldig trøtt og sliten om dagene, humørsvingninger, føler meg oppblåst. Syns selv det allerede nå ser ut som om jeg er 3-4mnd på vei :fnise: Men har ikke gått opp i vekt, så det er vel bare luft :P

Lurer bare på om det er normalt at den kommende pappaen er med på første kontroll? Veldig lite gira på å måtte gå alene. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg gjerne følge med :jepp: Gratulerer med spire på første forsøk! :hoppendeglad: Gikk fort her også, hadde egentlig ikke begynt å prøve, var bare "uforsiktig med vilje" :icon_lol:.

Jeg gikk alene, men tror det er helt normalt at kommende pappa er med ja :-). Her kommer i allfall mannen til å være med på alt som er mulig. Han hadde ikke mulighet første, så tenkte jeg at det ikke skjer såå mye den aller første, så det gikk greit :-) Men helt sikkert bare en fordel å ha han med, en til som kan hjelpe til å huske all informasjonen man får ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen går det, Attiram? :D Når er det du har første svangerskapskontroll? Og du kan også bestille tidlig UL i uke 12 eller noe. Tror jeg vil gjøre det når jeg blir gravid. 18 uker virker jo så innmari langt borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare gøy du vil følge med, Nutters! :)

Sambo har lyst til å bli med selv, heldigvis. Mens andre har tannlegeskrekk, er jeg litt redd for doktorer, så det passer meg fint at jeg slipper å gå alene. Selv om det ikke er noe "farlig" som skjer der :P

Ellers går det bra! Jeg hadde i grunn forberedt meg på det verste, med både kvalme, svimmelhet og det som verre er. Men det verste jeg opplever er egentlig at jeg er så fryktelig trøtt og sliten hele tiden. Har 7 ukers dag i dag, faktisk! :biggrin:

Første svangerskapskontroll blir 14.mai. Altså ca 3 uker :)

Så fikk jeg gave av sambo i dag:

post-81388-0-49009700-1398442416_thumb.j

aww, gleder meg til å lese :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gøy du vil følge med, Nutters! :)

Sambo har lyst til å bli med selv, heldigvis. Mens andre har tannlegeskrekk, er jeg litt redd for doktorer, så det passer meg fint at jeg slipper å gå alene. Selv om det ikke er noe "farlig" som skjer der :P

Ellers går det bra! Jeg hadde i grunn forberedt meg på det verste, med både kvalme, svimmelhet og det som verre er. Men det verste jeg opplever er egentlig at jeg er så fryktelig trøtt og sliten hele tiden. Har 7 ukers dag i dag, faktisk! :biggrin:

Første svangerskapskontroll blir 14.mai. Altså ca 3 uker :)

Så fikk jeg gave av sambo i dag:

attachicon.gif2014-04-25 18.11.55.jpg

aww, gleder meg til å lese :lillesky:

Haha, samme her!! Eller, har ikke akkurat "doktorskrekk" på samme måte som tannlegeskrekk, men har aldri vært skeptisk til tannlegen, men er veldig skeptisk til legen :rolleyes:. Er ikke noe glad i blodprøver og nåler jeg :plystre:. Ååå, så søt en samboer du har! Når lønningen kommer inn nå snart tror jeg at jeg også må se på litt lesestoff :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag klarte jeg endelig å dra meg selv på trening! Har vært litt sløv på den fronten der etter at jeg ble gravid, fordi jeg har vært så utrolig trett og sliten. Men gudameg så godt det var å få trent litt styrke igjen! :) Uten tvil verdt det, jeg bare håper jeg husker det til neste gang det frister mer med sofaen enn treningssenteret :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke flink til å oppdatere her, nei. Men det er mest fordi det er lite å oppdatere om :-) er 8 (7+5) uker på vei, og vi har fremdeles klart å holde tett! Det er kun ett vennepar av oss som vet om det, og de har visst det fra dag èn. Om akkurat en uke skal vi på første svangerskapskontroll, den er jeg veldig spent på! Så gleder jeg meg til jeg har passert 12 uker. Ikke bare fordi da minker risikoen for spontanabort, men også fordi jeg har lest at da gir ofte den verste trettheten seg.

Førstkommende lørdag skal jeg forresten i bursdagsselskap til en god venninne av meg, og det kommer til å bli drikking.. Jeg eg heldigvis ikke noe fan av alkohol i utgangspunktet, noe venninnen min vet godt, men jeg vet at folk kommer til å tenke sitt dersom jeg ikke drikker i det hele tatt, selv om de kanskje ikke sier noe. Derfor tenkte jeg at jeg skulle kjøpe noe drikke, og helle ut innholdet og ta på noe alkoholfritt, og late som om jeg drikker :-P får bare ikke håpe jeg blir tilbudt å smake på ditt og datt.. Vet ikke hva annet jeg evnt kan gjøre..?

Beklager eventuelle skrivefeiler og kjedelige smilies, skriver med tlfen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...