Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Den der var det slemt å poste til noen som er på melkefri diett!! :fnise: Nam :)

Jeg vet! :ler: Men aaaltså, jeg er det jeg også, melkefri diett altså :sukk:

(Meeeeen, tror du kan få ganske ok resultat med kokosmelk eller andre lignende typer melk altså :jepp: )

:)

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler jeg gjentar meg selv her, men: forbanna drittnetter og forbanna møkkasøvn. Jeg funker ikke, og jeg er så LEI! Møkkameg. *dunke hodet i stellebordet*

Natta gikk som følger:

2300: prøver å legge Lille. Bysse, bære, amme, synge. (Jeg kan ikke så mange vuggesanger, så det går mye i nynning av populærkulturelle greier. Imperial March, Lumberjack song, Game of Thrones-temaet, Super Mario-musikken og sånt.

0200: Lille sovner ordentlig (etter flere runder hvor hun sovnet i 15-20 min og våknet igjen. Jeg tror jeg kom borti en eller annen merkelig innstilling på kontrollpanelet jeg er sikker på at hun har gjemt et sted. Sove- og bysserundene ble også avbrutt av en rimelig episk bæsjebleie.)

0245: jeg sovner.

0530: Lille våkner og vil ha mat. Har laget lyder i søvne den siste halvtimen, som jeg har halvvåkna av. "HNNNNGH!", liksom. Feminin? Ikke alltid.

0630: ting tar tid. Legger oss igjen

0645: Lille sover. Jeg har aldri vært mer våken.

0830-0900: jeg er fortsatt lys våken. Og ligger nå ved siden av en sovende baby og gråter av fortvilelse. Graver meg selv ned i en grop av håpløshet og katastrofetenking som ville fått en hvilken som helst emo-kid til å be om autografen.

Gir opp, står opp og tar en kjapp dusj. Konstanterer fravær av gråt, og går tilbake inn i dusjen.

0930: Lille vil ha mat. Og det skal hun jo få. Humør litt bedre, og synes i grunn det var kos med en ammestund.

1000: bestemmer meg for å prøve å sove litt til. Kryper under dyna med Lille (sånn passe forsvarlig) tett inntil meg. Hun er myk og varm og lukter baby og lager søte sovelyder og gniiir seg sånn koselig inntil meg. Og dyna er akkurat passe varm og alt er veldig komfortabelt og jeg kjenner at jeg holder på å gli inn i drømmeland...

1015: naboen begynner å borre i veggen. BoRRRRRRe. Varer bare i 10 min, men da er jeg lys våken igjen, gitt. Og småforbanna. Prøver 20 min til å sove, og gir opp igjen. Bestemmer meg for at det som redder denne dagen faktisk er å gå gjort noe, ikke enda flere mislykka forsøk på å sove.

Kler på meg, nyter å sminke meg uten noen som truer med å begynne et krigshyl når som helst. Leser nettaviser, spiser frokost og drikker kaffe. Å herregud, kaffe. Glllllrgh, kaffe. Er i overraskende greit humør.

1130: Lille sulten. Og jeg blir DRITGLAD for at hun er våken. Sånn: WOOOOH, DET ER DEG, JIPPIIIIEEE! Jeg har jo savnet henne! Plukker henne opp med et digert glis, og prøver å dekke så mange kvadratcentimeter av fjeset hennes med nusser (Hm, orket jeg å vaske av kinnet hennes sist hun gulpa? Oh nevermind)

Hun får mat og er skikkelig blid og pludrete etterpå. Så da er det rett i vogna og ut! Jeg har knapt vært ute av leiligheten på en uke. Herregud så digg det er å få regn i fjeset. Får gjort unna flere ærend jeg har utsatt lenge nå (og som hodet mitt av en eller annen grunn hang seg helt opp i da jeg ikke fikk sove.). Og rekker innom helsestasjonen på vei hjem for å veie henne. 4890 gram. Stoooor. Og jeg vant veddemålet med mannen om hvor mye hun hadde gått opp! :nigo:

Resten av dagen: mannen tok over Lille så jeg fikk sove i 2 timer (og jeg sov. Herregud som jeg sov!). Vi har bestilt pizza med alt som er gæli på, jeg har drukket en øl, og vi fikk sett to episoder av Doctor Who mens hun sov.

Nå er jeg jævlig trøtt. Og glad, og litt nervøs og mest forvirra. Rare dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner dessverre til drittnetter og møkkasøvn. Håpte i min enkelhet at det skulle bli bedre etter seks uker. Så tre måneder. Så seks måneder. Nå har jeg gitt opp.

:5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en ganske fin dag til tross for drittnatt. :) Du får videreformidle cred til mannen for de gangene han tar over sånn at mor får hvile seg. Det må være så godt med noen pauser der man ikke trenger å være på vakt hele tiden, spesielt når man sliter litt med soveangst.

Og i det siste har jeg hørt en del om en pappa som ikke gidder sånt og det er så provoserende. :kjefte:

Håper du får sovet ut litt og kost deg masse i helgen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner dessverre til drittnetter og møkkasøvn. Håpte i min enkelhet at det skulle bli bedre etter seks uker. Så tre måneder. Så seks måneder. Nå har jeg gitt opp.

:5:

Hehe, huff - hva har jeg sagt til dere om å ødelegge illusjonene mine? Hysj! ;)

For min del ligger ikke hovedproblemet i at hun ikke sover ordentlig - det er jo liksom en babygreie og noe jeg var veldig innstilt på å takle. Men når det er JEG som er problemet og jeg ikke får til å sove på de mulighetene jeg faktisk har... Herregud så frustrerende! Selv om jeg skjønner at det er tøft etter 6 mnd, altså. Hjelpes, sympati til deg! ...hvor stor del av husholdningsbudsjettet deres er kaffe!? :P

Kokos: ja, han er superduper! Kred er videreformidla. :nigo:

----

Huff, hva nå? Vi la oss, og hun var riktignok grinete da - men det er hun ofte og det pleier å gå seg til med litt byssing. men etter litt over en time kom mannen inn og vekket meg igjen, da hadde hun hylskreket omtrent hele tiden.og gulpa endel. annen type gråt enn det har vært på kvelden før og - nå var det skikkelig intenst og utrøstelig, det så ut som om hun har VONDT! Nå har jeg gitt henne litt pupp og hun sovna på brystet mitt. Har lagt henne og da våknet hun litt,men har ikke begynt å skrike enda ihvertfall (mannen tok over igjen). Åh, men er bekymra, jeg. For at det enten er noe galt et sted, eller om hun skal begynne å få kolikkanfall NÅ. :bond:

Edit: gikk seg visst til. Hm.

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt min andel av kaving og stress over å ikke sove når babyen sover, men ikke like ille som deg.. Uansett nok til at jeg vet hvor frustrerende det er! :bond: Fordelen ( :ler: ) etter noen måneder med søvnunderskudd, er at jeg sovner fortere enn noen sinne om kvelden i hvert fall.

Kaffebudsjettet har økt betraktelig. Tør ikke regne på det! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har min fylle sympati! :klem: Det sier vel kanskje sitt om min erfaring med søvnunderskudd at den første natten M noen gang sov hele natten (hennes natt) gjennom var i forigårs. Hun er ikke langt fra 2... :dry:

Og så sier jeg som Mazilla, at fordelen ved å gå lenge med søvnunderskudd er at jeg etterhvert klarte å sovne på et nanosekund, uansett når på dagen. Jeg hadde store søvnproblemer i svangerskapet med M, og det var så deilig å slippe det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga har vært fin, den :) Har fått sove ordentlig. Antallet timer pr natt er vel fortsatt ikke spesielt imponerende, men jeg føler meg mye mer uthvilt og klar til å takle en ny uke nå. Er så glad for mannen min at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne. Joda, det er på sett og vis en selvfølge at han tar sin tørn han og. Men det hindrer meg ikke fra å være jækla takknemlig og glad for at han gjør det. Og fordi han gjør en så superduper jobb!

Eller, i kveldens utgave av "merkelige ting babyen gjør": drikker veldig motvillig opp en ganske stor porsjon melk fra flaske. Pappan måtte streve godt for å få det i henne. Vi tippet at hun ikke var så sulten. Men hun drakk det jo. Tre kvarter senere: hive seg over puppen som en bulimisk piraya foran en velta safaribuss fylt med amerikanske pensjonister.

:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Flaske er jo teit da, i forhold til pupp, tenker lille.

Hun blir nok mer vant med flaske etterhvert.

Så bra at pappa'n tar sin del av barnestellet. Det er dessverre ingen selvfølge selv i 2014.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner dessverre til drittnetter og møkkasøvn. Håpte i min enkelhet at det skulle bli bedre etter seks uker. Så tre måneder. Så seks måneder. Nå har jeg gitt opp.

:5:

Samme her. Selv om vi har prøvd alt og mer enn alt, har jeg likevel ingen råd å gi, fordi jeg fortsatt kjenner meg så sårbar fordi jeg ikke får til å legge på min egen unge som har blitt 11 mnd.

Sender bare mange klemmer. Forhåpentligvis så er Mazilla og jeg de sjeldne og at du ikke joiner vår klubb, de fleste får jo bedre søvn etter 3 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Selv om vi har prøvd alt og mer enn alt, har jeg likevel ingen råd å gi, fordi jeg fortsatt kjenner meg så sårbar fordi jeg ikke får til å legge på min egen unge som har blitt 11 mnd.

Sender bare mange klemmer. Forhåpentligvis så er Mazilla og jeg de sjeldne og at du ikke joiner vår klubb, de fleste får jo bedre søvn etter 3 mnd :)

Hey, vil du ikke ha flere medlemmer i klubben altså?? Nå som jeg akkurat tenkte vi kunne bli en skikkelig god gjeng etter hvert! :nigo: Det er jo mye mer sosialt å være på KG om natta hvis vi er mange! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hey, vil du ikke ha flere medlemmer i klubben altså?? Nå som jeg akkurat tenkte vi kunne bli en skikkelig god gjeng etter hvert! :nigo: Det er jo mye mer sosialt å være på KG om natta hvis vi er mange! :biggrin:

Hahaha. Hadde absolutt vært hyggelig å være flere, men unner faktisk ingen medlemskap i den klubben :hoho: Hvis de ikke vil bli helt koko da, da er de mer enn velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jooo, men det rare er at hun har tatt flaske helt smertefritt opp til nå. Får se om det bare var en engangsgreie ellerhva :)

Men altså: en klubb med dere to OG frynsegodet med å kunne bli litt koko (det er da et gode? Ja?) virker jo nesten forlokkende. Slutt å friste! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Ble nesten litt sjalu på at dere har det gøy om natta uten meg, bare fordi den dumme ungen min sover :ler:

Edit: Hørtes det litt selvgodt ut? Det var ikke meningen. For å presisere: han sover sånn passe på natta, etter en helvetes legging og tusen oppvåkninger. Sånn.

Endret av Nesevisa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at du er fornøyd med pappaens innsats! Det trengs egentlig å være to om et eller flere barn, jeg synes det virker fæææælt å være aleneforeldre. Pappaen her er også veldig flink, men mest med storesøster om dagen- lillesøster er visst "mitt" prosjekt sålangt. Jaja, jeg ER jo mammaen og klarer det fint selv.

Ønsker dere ei ny fin uke! Håper at hun fortsetter med å sove greit om nettene... du skal se du får mer og mer overskudd nå fremover, blir enda bedre rundt en 3 mnd alder (som regel). Tida flyr jo fort fremover nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til flere i den klubben? :sjenert: Svigermor har hatt vesla i natt, etter tre-fire netter med mellom to og tre timers våkentid (og gråt) midt på natten. Hun var inne i en så god periode etter at hun sov hos svigermor sist (da vi tok nattaavvenning på henne, og svigermor tok tredje natta for oss). Etter det sov hun kjempebra i ei ukes tid, så begynte dette tullet. Så nå var det tilbake til svigermor, så får vi se om hennes magic touch funker denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, våkentimene midt på natten. De som jo er såååå koselige! :rodmer:

Eller kanskje ikke. :dry: Vi driver fortsatt og har noen av dem, vi. Heldigvis bare en gang hver 14. dag nå, så det blir bedre! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nesten litt sjalu på at dere har det gøy om natta uten meg, bare fordi den dumme ungen min sover :ler:

Edit: Hørtes det litt selvgodt ut? Det var ikke meningen. For å presisere: han sover sånn passe på natta, etter en helvetes legging og tusen oppvåkninger. Sånn.

Ja, først hørtes det litt selvgodt ut, men du redda deg fint inn igjen ;)

Det er kjipt å måtte gi dere andre plass i klubben, skulle ønske dere ikke trengte det. Håper dere bare trenger dagspass en gang i blant, ikke et årsabonnement som vi snart har hatt.

Ha en strålende zombiemammadag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...