Gå til innhold

Kommodes dagbok


Kommode

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Off, hørtes slitsomt ut.. Krysse fingrene for at neste uke blir litt roligere for deg :Nikke:

Så spennende at det begynner å nærme seg UL for deg nå! Jeg har skikkelig jentefølelse på deg altså, blir gøy å se om jeg får rett!

Spennende! Alle som har gjettet hittil har gjettet jente, faktisk :ler: Et par på jobben, en venninne og dere som har gjettet her. Så vi får se da :hoppe:

Så koselig med bevegelser :rodmer: Har du noen (mage)følelse for om det er gutt eller jente?

Nei, ikke i det hele tatt. Jeg var sikker på at jeg fikk gutt sist, faktisk så sikker at jeg kjøpte en liten matrosdress før han ble født :fnise: Men nå har jeg ikke peiling.

Bevegelser :hoppe:

Yey! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Åååå, så fantastisk! Gratulerer så mye!! :hjerte:

Selv stoler jeg ikke heelt på termin jeg fikk på ultralyd (21.01), men har følelsen på hun kommer på menstermin, som er 12.01. Så blir spennende å se :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så fantastisk! Gratulerer så mye!! :hjerte:

Selv stoler jeg ikke heelt på termin jeg fikk på ultralyd (21.01), men har følelsen på hun kommer på menstermin, som er 12.01. Så blir spennende å se :fnise:

Tusen takk! :)

Jeg er veldig spent på om de flytter terminen min på ultralyd eller ikke. Jeg håper de ikke flytter den til senere enn "min" termin, for det er så kjedelig å gå langt over.

Blir spennende å se når din kommer også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har begynt å få kynnere. Det må nesten være det, det gjør vondt i magen og strammer seg, også gir det seg litt når jeg legger meg ned. Jeg husker at jeg ikke skjønte helt hva kynnere var da jeg gikk med førstemann, selv om jeg jo må ha hatt det da også, i hvert fall på slutten. Men nå er det ganske vondt, så jeg merker det tydelig. Det er visst vanlig å få mer og tidligere og vondere kynnere når man har født før, men det er plagsomt likevel. Og litt skummelt selv om jeg skjønner at det er normalt :sjenert: Jeg får nevne det på ultralyden om to uker og se hva de sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få kynnere fra ca uke 12, så er sikkert det du har. Det skal ikke gjøre veldig vondt, men ubehagelig er det. Ekkelt :( Lurt å slappe av om du kan når du kjenner det.

Jeg var og spent på terminen, men terminen ble bare flyttet en dag og det tilbake :) Håper du slipper å bli flyttet mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru_Hestehov

Herlig med bevegelser, gleder meg virkelig til det selv, men kommer vel ikke til å skjønne hva det er de første gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Clafoutis

Huff, slitsomt med kynnere, jeg hadde jo ekstremt mye kynnere selv. De siste ukene av svangerskapet var det så ille at jeg fikk kraftige kynnere omtrent bare av å se på magen...

Så utrolig spennende at det straks er ultralyd-tid nå, jeg er så spent på hva det er som skjuler seg i magen din :jepp: (Eh ok, "hva" var kanskje ikke helt rett ord, det er vel overveiende sannsynlig at det er et lite menneskebarn :ler: Men om det er gutt eller jente, da ;) )

Håper du har en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få kynnere fra ca uke 12, så er sikkert det du har. Det skal ikke gjøre veldig vondt, men ubehagelig er det. Ekkelt :( Lurt å slappe av om du kan når du kjenner det.

Jeg var og spent på terminen, men terminen ble bare flyttet en dag og det tilbake :) Håper du slipper å bli flyttet mye ;)

Det var nok kynnere, men det har heldigvis ikke vært ekstremt plagsomt hittil. Det kommer og går litt innimellom, men ikke ille.

Jeg håper ikke jeg blir flyttet mer enn to dager bakover. JEG tror jo terminen egentlig er 13. og ikke 11., men hvis jeg blir flyttet lenger bakover enn det synes jeg det er skummelt med tanke på overtid osv. Så jeg håper ikke den plutselig er mindre enn forventet nå når den har vært større hele tiden hittil :sjenert:

Herlig med bevegelser, gleder meg virkelig til det selv, men kommer vel ikke til å skjønne hva det er de første gangene.

Nei, det er ikke lett å skille fra alt det andre som foregår nede i magen. Alt blir så annerledes når man blir gravid, så det tar litt tid å skjønne hva som er babyen og hva som er andre ting. Jeg trodde egentlig at jeg hadde glemt hvordan det var siden det jo er nesten 15 år siden jeg var gravid med førstemann, men jeg kjente det igjen likevel gitt :)

Hurra for graviditettsdagbok og ul om to dager :strix:

Hilsen hun treige :sjenert:

Hihi, hei søtnos! :blomst: Det er vel nok å gjøre med barnehagestart og ting og tang hos deg for tiden, kan jeg tenke meg :)

Jeg gleder meg masse til ultralyd! :D Den er blitt flyttet fra mandag til tirsdag, men det går greit. Veldig upraktisk å bare få beskjed om at den er flyttet uka før timen, jeg hadde jo lagt opp hele jobbuka mi etter at ultralyden var på mandag, men jeg fikk ryddet opp i det så det går bra likevel. Tenk om vi får se om det er gutt eller jente! :strix:

Huff, slitsomt med kynnere, jeg hadde jo ekstremt mye kynnere selv. De siste ukene av svangerskapet var det så ille at jeg fikk kraftige kynnere omtrent bare av å se på magen...

Så utrolig spennende at det straks er ultralyd-tid nå, jeg er så spent på hva det er som skjuler seg i magen din :jepp: (Eh ok, "hva" var kanskje ikke helt rett ord, det er vel overveiende sannsynlig at det er et lite menneskebarn :ler: Men om det er gutt eller jente, da ;) )

Håper du har en fin helg :klem:

Hahaha, ja, jeg er også ganske sikker på at det er et lite menneskebarn der inne! :ler: Jeg er kjempespent på om det er en gutt eller en jente, og håper vi får vite det på tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en litt slitsom og kjip uke. Bekkenløsningen er blitt endel verre selv om jeg ifølge både meg selv og fysioterapeuten har vært veldig flink til å gjøre de riktige tingene, så nå anbefalte hun at jeg skal be legen om en delvis sykemelding så jeg kan jobbe kortere dager. Det er nok en god idé av flere grunner å gå til legen, for jeg har begynt å bli veldig kvalm og svimmel igjen, og sover veldig mye. (Det er forsåvidt ikke så rart, for jeg sover dårlig om natten pga bekkenet og leggkramper og tusen tisseturer osv.) Sikkert greit å få tatt noen blodprøver og sjekke om alt er bra, og forhåpentligvis jobbe litt kortere dager hvis legen er enig med fysioterapeuten i at det er en god plan.

Men ellers har jeg det bra altså :) Snart halvveis, 18 uker idag :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen var heldigvis enig med fysioterapeuten, så nå er jeg 30 % sykemeldt og kan jobbe kortere dager. Det blir fint, da kommer jeg meg hjem før jeg blir svimmel og kvalm, og før rushtiden så jeg slipper å stå på buss og t-bane. Han målte blodtrykket og sånn også, og alt var normalt. Så da får jeg bare hvile alt jeg kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk delvis sykemelding. Må være veldig slitsomt å være svimmel og kvalm i tillegg til å ha bekkenløsning :( Masse lykke til på ultralyd i morgen. Blir sikkert kjempegøy å se den lille som skaper så mange auer og problemer for mammaen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Alt bra med baby, som etter all sannsynlighet er en gutt :) Og termin ble bare flyttet en dag frem, til 10.2, så det er fremdeles bare tre dager tidligere enn min termin (13.). Så det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en gutt! :babysmokk:

Bra at alt er bra og at terminen ikke ble flyttet masse ;)

Ja, veldig fint :) Tenk at det er en gutt!

Så gøy med en liten gutt :) Hadde du noen følelse på forhånd? (Husker ikke om du har skrevet om det)

Jeg hadde ikke peiling :ler: Ingen følelse verken den ene eller den andre veien. Men storebroren ønsket seg veldig en lillebror, så han er superfornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...