Gå til innhold

Beckys dagbok


Becky1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk, dere :klemmer: m sa at hun heller ville ha en storebror og at hun ville at det skulle være bestevennen hennes fra bhg (som er yngre enn henne :fnise: ) hun skjønner ikke så mye, men forstår mer nå enn i begynnelsen. Er spent på hvordan det kommer til å gå. Hun blir nok en snill storesøster, samtidig som hun nok blir sjalu.

Er ganske tøft å stå i jobb om dagen. Jobber redusert, men vikaren er dårlig, så da de med adferdsproblemer tøffere å håndtere når jeg er der. Føler på mange måter at mitt gode arbeid blir ødelagt nå, men kan ikke gjøre mer med det enn jeg alt har gjort. Må lære meg å gjøre mine arbeidsoppgaver og ikke bli for frustrert når andre ikke klarer sine. Det er bare så kjedelig når det går utover meg.

Fått trent ganske bra i det siste og det er jeg veldig fornøyd med. Sliter med å få i meg nok mat pga kvalme, så blir ikke så mye trening som jeg ønsker. Legen sier at kvalmen bør gå over i uke 16. Er 13+3 nå.

Fått time til UL i midten av nov. Gleeeeder meg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det er kjedelig når man får alle utfordringene i fanget sånn.. Håper assistenten blir fort frisk igjen - er veldig glade i mine fantastiske assistenter! Lurt å jobbe redusert. Klarer du å kutte ut jobben når du skal da? Har bestandig problem med det jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Klarer det sånn passe. Synes generelt det å jobbe sånn halvveis når jeg i praksis har helveis ansvar er veldig vanskelig. Vikaren min er ekstremt dårlig i jobben. Dermed blir belastningen på meg stor når jeg først er på jobb. Elever jeg har oppnådd mye med mister mye av det de har lært fordi de ikke får vedlikeholdt dette nok.

Det er mye jobb for meg å dra det i land hele tiden. Får mye hodepine av dette her og trives ikke med dette i det hele tatt.

Hjemme i dag. Plutselig ganske stor blødning. Er 15+3 i dag. Velger å tro det har med morkaka å gjøre. Hadde foranliggende morkake sist. Tar det uansett helt med ro. Er jo ganske skremmende. Har time til fastlege etterpå. Passer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, det hørtes skummelt ut! Men hvis du har opplevd det før, så.. Uansett greit med en legetime i dag da! Høres veldig slitsomt med jobbsituasjonen din. Det er vanskelig å se at all den jobben man har lagt ned bare faller fra hverandre når man ikke er der selv. Har det litt sånn her også, med en ufaglært vikar, men på mine trinn har heldigvis elevene litt mer ansvar også selv. Dessuten har jeg lagt meg helt ut av det siden jeg er 100% sykmeldt. Hadde nok ikke klart å ta bare delvis ansvar.. Hvir går grensen liksom??? Bare skrive en halv mail om dagen til bekymrede foreldre? Håper det går bra hos legen i dag og at blødningen er noe helt ufarlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke opplevd så stor blødning før, bare det med morkaka. Velger å tro at den ligger på samme måte nå. nervøs uansett.

Veldig enig i det du sier ang delvis sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en viss sjanse for at den ligger på samme måte denne gangen også, og den får jo gjennomgå på det stadiet du er nå, så da kan det vel oppstå blødninger.. Masse lykke til uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin hjertelyd hos legen :) fikk beskjed om å ta det helt med ro et par dager. Blør jeg i morgen skal jeg komme tilbake. Da henviser han meg til ul.

Vi gjorde ferdig helsekortet denne gangen. Plutselig er jeg rhesus minus. Forrige gang var jeg pluss. Han som hadde tolket resultatet sa at jeg var i grenseland og at jeg som gravid var minus, men ved blodoverføringer var jeg pluss. Legen sa han aldri hadde vært borti liknende før. Så da må det følges opp og. Det som er litt gøy med dette er at vi har gitt mamma tyn for å huske feil av blodtypen vår (meg og søstern). Fikk jo vite at jeg var positiv sist. Nå viste det seg at hun husket rett. Det blir gøy for henne ;)

Flere som har opplevd at legen undersøker brystene første time som gravid? Han sa de begynte med det for et år siden. Fint det, men ble litt overrasket og dernest litt flau. Men da vet jeg at det er i orden ihvertfall. Jaja, vi har virkelig ikke kroppen for oss selv som gravide og nybakte mødre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt var i orden!! Bare å ta det rolig nå da, så det ikke blir noe mer.. Undersøke brystene??! Aldri hørt om...hadde blitt rimelig skeptisk (og overrasket) hvis min lege hadde gjort det! Ikke mye som er privat i vær situasjon nei, men det må da være måte på!!

Rar blodtype du har! Fint å være "one of a kind"! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De undersøkte ikke brystene mine sist jeg var gravid (i fjor...) Det ville jeg undersøkt videre, for det høres ikke helt riktig ut etter min mening og erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja, jeg ble ganske paff, men heller at han er grundig enn omvendt. Googlet det senere og fant ut at dette ikke var uvanlig. Heldigvis, får en si ;) liker han legen så godt. Hadde vært kjedelig om han viste seg å være litt tvilsom.

fikk UL på sykehuset siden blødningen fortsatte. Da så vi et viltert foster som hadde det helt fint. Det så og ut som det kunne være en gutt :) blødningen var visst ufarlig. Er så fornøyd med det lokale sykehuset her. Får alltid så god oppfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med gutt!! :) Gøy å se om de har rett på ordinær ul også ;)

Og ikke minst bra at det virker som det er vanlig prosess ved svangerskap ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med sprell! Artig hvis det blir en gutt da - fint med variasjon! ;) bra det ikke var uvanlig av leger å sjekke slik, sant at det er bedre å være grundig! Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veit. Ønsker meg veldig en gutt, selv om jeg seff blir fornøyd med jente og.

Hjemme med M i dag. Hun har feber. Hun vil helst bare sove. Lar dere ungene deres sove så mye de vil når de er syke? Er vel når de sover at de blir friskere? Litt bekymret for hvordan nattesøvnen blir bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte hente lille i barnehagen forrige une pga feber. Da sov han hele ettermiddagen og hele påfølgende natt. Og var frisk igjen dagen etter! Tenkte på å gi han paracet, men det virket litt meningsløst å vekke han for det! God bedring til M! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Her drøyer det virkelig. Hun er fortsatt syk. Vært det siden torsdag. Hater virkelig at jeg har vært borte så mye fra jobben i det siste. Hun er litt bedre i dag, så det går sakte men sikkert riktig vei. Vi har vært veldig bortskjemte med at hun nesten ikke har vært syk tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda... Stakkars liten! Ganske frustrerende å måtte være borte fra jobb ja, det er jo nesten mer jobb å legge til rette for en vikar enn det er å være der selv! Håper det går bedre med henne snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...