Gå til innhold

Hva skal vi velge, Nettflix, Viaplay eller noe annet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er en familie på 4 med to tenåringsjenter. Vi skal bestille et eller annet Tv-streamingsabonnement, men hva skal vi velge. Har hørt om Nettflix, Viaplay og HBONordic. Regner med at det finnes flere. spørsmålet er da: Hvilken skal vi velge? Dere med erfaring: Hva er best? Fordeler og ulemper med de forskjellige?



Anonymous poster hash: 3d3a1...c61
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer veldig an på hva dere liker å se på.

Netflix har forskjellig av serier og filmer.

Viaplay har ikke like mye serie/filmer men mer av programmer som går på viasat/tv3.

HBOnordic har jeg ikke erfaring med, men seriene der ser litt mørkere ut?

Anonymous poster hash: 72ce1...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettflix!

Hadde Viaplay en stund, og det var mye mer rotete bygd opp, flesteparten av filmene var gamle (og jeg snakker om 1940-1980 tugivelser)

Nettflix er mye mer oversiktlig, det er nyere filmer og serier. Man kan også lage flere profiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sammen har vel en måned gratis prøveperiode, hvis ikke jeg tar feil? Det skader jo ikke å prøve dem og sjekke hvilke som har best utvalg med tanke på hva dere alle ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Netflix!
De har nok best utvalg for deres familie, pluss brukervennlig, men det kommer an på smaken deres egentlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

HBO er kvalitet, Netflix er kvantitet. Hvis jeg måtte velge (her er det ja takk, begge deler!) hadde jeg personlig gått for HBO, men for tenåringsjentene er nok Netflix mye mer interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Viaplay har best filmer. De har mer nye filmer der, og flere store og kjente filmer. Så er ikke enig i at de bare har gamle filmer der. Må ha vært i begynnelsen i så fall. De har litt serier, men blir endel som går på tv3 og viasat.

Netflix har flere serier, men den norske versjonen er ganske dårlig. Gamle filmer og serier. Mye dårlige filmer. Legger ut en sesong av en serie, og bruker flere år på å legge ut den neste. Ser man mye serier og filmer, så er nok sjansen stor for at man har sett mye av det som er på netflix.

Hbo er greit å ha hvis man vil se noen av hbo sine egne serier, men de har lite filmer.

Hva man velger kommer an på hva man ønsker. Jeg skal ha en pause fra netflix selv om jeg har tilgang til amerikansk versjon. Det får man kun på pc, og jeg er lei av at hvis man skal se gjennom ps4 for eksempel, så er det bare den norske og der finner vi stort sett ingenting å se på akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde netflix (amerikanske på macen og den norske på appletv) i flere år og var veldig fornøyd. Etter en stund følte jeg at jeg hadde lyst på noe nytt og tegnet HBO istede. En helt ok tjeneste det også. Jeg syntes kanskje at seriene på HBO var bedre, men det er en mye mer tungvinn tjeneste enn netflix.

Akkurat nå har jeg ingen av delene da nettet mitt er så ustabilt og jeg venter på fiber..... :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Netflix anbefaler jeg.

Hadde Viplay også en stund. Men der fikk du bare se B-filmer for det du betalte i måneden.

Skulle du se en bra film. Måtte du leie den for kr 39,- ekstra pr. film.

Da er jo hele vitsen borte med det konseptet. Viaplay kostet like mye som Netflix. Men på netflix betaler du bare en fast sum, og kan se hva du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Netflix anbefaler jeg.

Hadde Viplay også en stund. Men der fikk du bare se B-filmer for det du betalte i måneden.

Skulle du se en bra film. Måtte du leie den for kr 39,- ekstra pr. film.

Da er jo hele vitsen borte med det konseptet. Viaplay kostet like mye som Netflix. Men på netflix betaler du bare en fast sum, og kan se hva du vil.

Ok,kan ikke si at jeg helt forstår dere som mener det.

Jeg prøvde Viaplay når den først kom,og da er jeg enig i at det var veldig dårlig. Prøvde den igjen nå,fordi jeg var dritlei av Netflix,og der er det jo ganske mange nye og kjente filmer. På Netflix er det jo stort nesten bare b-filmer eller gamle filmer.

Kan ikke si at jeg blir imponert når de legger ut Fresh prince of bel air og The nanny.

Uansett,så vil jeg anbefale ts å ta en gratis måned med både Netflix,Hbo og Viaplay. Da kan dere jo se hva dere liker best :)

Endret av The damned
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg har både Viaplay og Netflix. bruker nok Viaplay mest, men det er fordi jeg ser TV3-programmer og følger med på en serie som ligger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...