Gå til innhold

Transport, NTNU og "tak over hodet"


Pinx

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal begynne på NTNU til høsten. Jeg har ikke noe bolig med en gang, så jeg tenkte å benytte meg av "tak over hodet" (http://www.studiebyen.no/no/tak-over-hodet). Noen andre som skal det? Noen som har erfaringer? Høres jo i grunn ganske gøy ut med masse studenter som bor sammen i fadderuka.

Jeg tenkte å dra opp til trondheim med varebil. Det hadde vært billigere om jeg fant noen andre som ville sitte på. Tilfeldigvis noen her som har tenkt seg opp til fadderuka? Eller noen som har en tips til hvordan jeg kan komme i kontakt med noen? Så på vg sin haikesentral, men den så ikke så aktiv ut.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg skal begynne på NTNU til høsten. Jeg har ikke noe bolig med en gang, så jeg tenkte å benytte meg av "tak over hodet" (http://www.studiebyen.no/no/tak-over-hodet). Noen andre som skal det? Noen som har erfaringer? Høres jo i grunn ganske gøy ut med masse studenter som bor sammen i fadderuka.

Jeg tenkte å dra opp til trondheim med varebil. Det hadde vært billigere om jeg fant noen andre som ville sitte på. Tilfeldigvis noen her som har tenkt seg opp til fadderuka? Eller noen som har en tips til hvordan jeg kan komme i kontakt med noen? Så på vg sin haikesentral, men den så ikke så aktiv ut.

:)

Sikkert greit å si hvor du kommer fra ;-)

Anonymous poster hash: b1ef0...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefalle deg å fly/ta tog opp med kun det nødvendigste og heller hente flyttelasset senere. :) Det er jo ikke noe særlig oppbevaringssted i tak over hodet, og lar du det stå i bilen blir det nok stjålet.

Du kan jo heller teame up med noen av de i samme situasjon som du møter på tak over hodet og dra ned igjen og hente flere ting etter at du tar over ny hybel.



Anonymous poster hash: a4067...3cd
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også satse på tak over hodet. Tar kun med meg koffert med klær, toalettsaker og data i førsteomgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker dere sovesal eller rom?



Anonymous poster hash: 92431...0a1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta med minst mulig. Dere vil måtte dra rundt på det meste hele tiden, med mindre dere ikke er redde for at det skal bli stjålet.

Jeg hadde gått for sovesal, da hotellrom er såpass mye dyrere at det ikke kan forsvares (pengene vil dere trenge når dere skal betale depositum når dere har fått dere hybel).



Anonymous poster hash: 852be...8e6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte bolig i januar og fikk det, du bør søke tidlig.



Anonymous poster hash: a49a3...0b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefalle deg å fly/ta tog opp med kun det nødvendigste og heller hente flyttelasset senere. :) Det er jo ikke noe særlig oppbevaringssted i tak over hodet, og lar du det stå i bilen blir det nok stjålet.

Du kan jo heller teame up med noen av de i samme situasjon som du møter på tak over hodet og dra ned igjen og hente flere ting etter at du tar over ny hybel.

Anonymous poster hash: a4067...3cd

:fnise:

Trondheim er ikke....Bronx. Det går nok bra.

Jeg søkte bolig i januar og fikk det, du bør søke tidlig.

Anonymous poster hash: a49a3...0b4

Smartass! Lite vits i å si det nå. Januar er nesten 8 måneder siden. Kan dessuten hende at TS er blant de som ikke blir prioritert av SiT, slik at det ikke var noen vits i å søke uansett hvor tidlig det ble gjort.

Anonymous poster hash: b87c9...d91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

På diskusjon.no er det en tråd for NTNUere med mye aktivitet (det vsr i hvert fall det), kanskje du får napp der?

Håper du trives i Norges fineste studentby!

-Nettopp flyttet derfra etter fem flotte år :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i Trondheim! Fantastisk studentby! Støtter tipset om å ta med minst mulig til å begynne med. Håper det ordner seg raskt med bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Trondheim er ikke....Bronx. Det går nok bra.

Anonymous poster hash: b87c9...d91

Har du noen gang vært i Trondheim? Det skjer biltyverier der daglig, det er skiltet over hele sentrum at man ikke skal legge igjen ting i bilen, og et flyttelass vekker garanter oppmerksomhet.

Hilsen en som har gått i den fella før. ;)

Anonymous poster hash: a4067...3cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skal begynne på NTNU kan ha nytte av å gå inn på facebooksiden "NTNU og du", er studenter og ansatte som svarer på spørsmål, masse nyttig info om alt fra bolig til studiehverdag til sosiale greier.

Syntes den var veldig nyttig da jeg startet i fjor :)



Anonymous poster hash: b685b...cf5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noen gang vært i Trondheim? Det skjer biltyverier der daglig, det er skiltet over hele sentrum at man ikke skal legge igjen ting i bilen, og et flyttelass vekker garanter oppmerksomhet.

Hilsen en som har gått i den fella før. ;)

Anonymous poster hash: a4067...3cd

Jeg er trønder, så ja, jeg har vært veldig mye i Trondheim. Trondheim er ikke noen "farlig" by i det hele tatt, og det eneste man bør gjøre er å sørge for at verdisaker ikke er synlige utenfra. TS snakker om å kjøre en VAREBIL, ikke et "flyttelass" type skaptilhenger, og det er absolutt ikke sånn at enhver varebil som parkeres i Trondheim blir brutt opp og innholdet stjålet. Det skjer sjeldent, faktisk!

Anonymous poster hash: b87c9...d91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trønder, så ja, jeg har vært veldig mye i Trondheim. Trondheim er ikke noen "farlig" by i det hele tatt, og det eneste man bør gjøre er å sørge for at verdisaker ikke er synlige utenfra. TS snakker om å kjøre en VAREBIL, ikke et "flyttelass" type skaptilhenger, og det er absolutt ikke sånn at enhver varebil som parkeres i Trondheim blir brutt opp og innholdet stjålet. Det skjer sjeldent, faktisk!

Anonymous poster hash: b87c9...d91

Hvordan fikk du det at jeg har påstått at trondheim er en farlig by? :fnise:

Det eneste jeg sa var at TS ikke burde oppbevare et flyttelass i en bil/varebil over flere dager, muligens uker. Dette er et råd som både kommune og politi nok også vil støtte, så jeg ser ikke hvorfor du reagerer sånn på det, ærlig talt. Legg den ballen død nå.

Anonymous poster hash: a4067...3cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Tenker dere sovesal eller rom?



Anonymous poster hash: 92431...0a1

Jeg tenker å bo i sovesal:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg søkte bolig i januar og fikk det, du bør søke tidlig.

Anonymous poster hash: a49a3...0b4

:fnise:

Trondheim er ikke....Bronx. Det går nok bra.

Smartass! Lite vits i å si det nå. Januar er nesten 8 måneder siden. Kan dessuten hende at TS er blant de som ikke blir prioritert av SiT, slik at det ikke var noen vits i å søke uansett hvor tidlig det ble gjort.

Anonymous poster hash: b87c9...d91

Jeg er ikke prioritert nei, er for gammel. Dessuten søkte jeg i Januar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Legg ut "ønskes leid"-annonser på Finn og Hybel.no om du ikke har gjort det alt. Mye som ikke legges ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...