Gå til innhold

Dataingeniør? Juss? Hjelp!


Jeffz

Anbefalte innlegg

Veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg har kommet inn på dataingeniør-linje, men mangler matte og fysikk, derfor må jeg ta noe som kalles tre-termin med matte gjennom 2 sommere og mer matte og fysikk første året. Problemet er at jeg ikke kunne komme før over 3 uker etter de hadde startet det relativt intense jobbingen med matte og fysikk.

Veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg liker data og bruker mye tid på pc, men er ikke spesielt glad i matte. Det er ikke slik at jeg hater matte over alt på jord heller, men har egentlig aldri likt det noe særlig, etter å ha kikket litt gjennom fysikken gjelder nok det samme der også. Det har seg også sånn at jeg har kommet inn på jus-studie også, så veldig usikker på hva jeg skal velge. Er nok mer interessert i data enn jus, men deretter mer interessert i jus enn i matte. Noen som har erfaring som dataingeniør og kan si noe om det er mye matte i den generelle hverdagen og om det er vanskelig å komme seg gjennom studiet når man allerede ligger litt bak med matten og fysikken?

Noen som kan si litt om de syntes jus-studiet/jobben er gøy/interessant?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk dataingeniør på hist og stortrivdes. Det er endel ingeniørfag som matte og statistikk, men det er bare å lese mye så går det fint. Andre og tredjeåret hadde vi endel mer programmering- og databasefag.

Idag jobber jeg som programmer i et stort firma. Lønna er kjempebra og det er utfordrende og spennende. Jobben går ut på å finne gode løsninger i samarbeid med kunden og implementere og teste. Her i Oslo er fagmiljøet bra og det er mye som skjer.

Anonymous poster hash: 25515...5a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...